ورزشی 08:40 - 28 فروردین 1397
هفته سی و دوم لیگ دسته اول؛
هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ دسته اول با رقابت تنگاتنگ سه تیم برای صعود به لیگ برتر همراه است؛ رقابتی که می‌تواند تا روز آخر ادامه یابد.

دیدار مرگ و زندگی نفت با نساجی و تقابل فجر با مس

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سی و دوم رقابتهای لیگ دسته اول با انجام ۹ بازی به صورت همزمان از بعد از ظهر امروز سه شنبه آغاز می شود که در حساس ترین دیدار امروز نفت مسجد سلیمان صدرنشین کنونی این مسابقات و مدعی شماره یک صعود به لیگ برتر میزبان نساجی مازندران، یکی دیگر از تیم های مدعی است.

در این دیدار دو بازیکن سابق استقلال، دو کاپیتان سابق این تیم، دو هافبک میانی سابق آبی پوشان از دو نسل مختلف که هر دو در مقاطعی پیراهن شماره ۶ این تیم را بر تن کرده اند، روی نیمکت نشسته و هر دو نیز در اندیشه صعود به لیگ برتر هستند.

محمود فکری کارش را از ابتدای فصل با نفت مسجد سلیمان آغاز کرد و خیلی زود بعنوان یک صدرنشین از دیگر رقبا جدا شد و فرار صعود را آغاز کرد. نساجی اما حکایتی متفاوت دارد. آنها فصل را با توپی پر با مهدی پاشازاده آغاز کردند و تا نیم فصل هم یک مدعی جدی برای صعود بودند. حواشی ایجاد شده در این تیم حکم به جدایی پاشازاده در نیم فصل از این تیم داد و سکان آن به داود مهابادی سپرده شد. نساجی در مقطعی که تحت هدایت مهابادی کار می کرد نتایج قابل قبولی نگرفت و مدیران این تیم بار دیگر دست به تغییر و تحول زده و جواد نکونام را بعنوان سرمربی معرفی کردند. حضور نکونام در نساجی با اوج گیری دوباره این تیم و بازگشت به صف مدعیان همراه بود.

حال و در حساس ترین بازی از هفته سی و دوم این دو مدعی باید در حالی مقابل هم صف آرایی کنند که امتیازات کامل بازی از نان شب برایشان واجبتر است. نساجی برای قطعی کردن صعودش به لیگ برتر به امتیازات کامل این بازی نیاز دارد. اتفاقی که اگر بیافتد تاحدود زیادی نساجی را از گردونه رقابت خارج می کند. 

در صورتی که نفت مسجد سلیمان برنده از این میدان خارج شود و خونه به خونه در بابل مقابل شهرداری ماهشهر برنده نشود، صعود نفتی ها به لیگ برتر روی کاغذ قطعی شده و آنها می توانند در پایان همین بازی جشن صعود به لیگ برتر را بگیرند. اما در غیر اینصورت ادامه رقابت به هفته سی و سوم و حتی سی و چهارم موکول می شود.

به جز نفت مسجد سلیمان که می توان گفت تقریبا صعودش به لیگ برتر قطعی شده، سه تیم دیگر در رقابتی فشرده قرار دارند تا چهره دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر از بین آنها مشخص شود. فجر سپاسی، نساجی مازندران و خونه به خونه بابل. سه تیمی که با ۵۸، ۵۷ و ۵۷ امتیاز در رده های دوم تا چهارم هستند و از شانسی تقریبا برابر برای حضور در لیگ برتر برخوردار هستند.

فجر سپاسی در ۳ بازی باقی مانده از لیگ دسته اول به ترتیب مقابل مس کرمان در شیراز، نساجی مازندران در قائمشهر و صبای قم در شیراز بازی دارد. نساجی به ترتیب با نفت در مسجد سلیمان، فجر در شیراز و راه آهن در تهران دیدار دارد و خونه به خونه به ترتیب با سه تیم شهرداری ماهشهر در بابل، اکسین در کرج و برق جدید در شیراز دیدار دارد.

نگاهی به بازی های باقی مانده این سه تیم نشان می‌دهد به ظاهر کار نساجی سخت تر از دو تیم دیگر است چرا که این تیم منهای آخرین بازی‌اش با راه آهن سقوط کرده که به احتمال زیاد ۳ امتیاز آن را از الان به حساب خودش منظور کرده، دو بازی با دو حریف مستقیم دارد. به خصوص دیدار این تیم با فجر سپاسی می تواند بسیار تعیین کننده باشد. 

فجری‌ها هم به جز دیدار هفته آخرشان که با صبا است و آنها هم به احتمال زیاد از الان امتیازات کامل این بازی را به حساب خود ریخته‌اند، دیدار هفته سی و سومشان با نساجی برای آنها بسیار مهم و تعیین کننده است. در واقع می توان گفت این دیدار فینال گونه شاید تکلیف را مشخص کند. بازنده این بازی قطعا از چرخه رقابت جا می ماند. اما اگر این بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد آنوقت برنده واقعی این بازی خونه به خونه است که می تواند با استفاده از این فرصت در آخرین پیچ این ماراتن دو رقیب خود را جا بگذارد.

لیگ دسته اول به حساس ترین مراحل خود رسیده و تیم ها به زودی ثمره زحمات یک سال خود را خواهند دید. 

برنامه بازی‌های هفته سی و دوم به شرح زیر است:

سه شنبه ۲۸ فروردین؛ ساعت ۱۷

* ماشین سازی - مس رفسنجان

* نفت مسجد سلیمان - نساجی مازندران

* فجر سپاسی - مس کرمان

* ایرانجون بوشهر- اکسین البرز

* آلومینیوم اراک - برق جدید شیراز


* گل گهر سیرجان - شهرداری تبریز

* بادران - صبا

* ملوان - راه آهن

* خونه به خونه - شهرداری ماهشهر

جدول رده بندی لیگ دسته اول در پایان هفته سی و یکم:

۱- نفت مسجد سلیمان ۶۳ امتیاز

۲-  فجر سپاسی ۵۸ امتیاز

۳-  خونه به خونه ۵۷ امتیاز

۴- نساجی مازندران ۵۷ امتیاز

​.......

۱۵- ماشین سازی ۳۰ امتیاز

۱۶- ایرانجوان بوشهر ۲۹ امتیاز

۱۷- صبا ۱۲ امتیاز

۱۸- راه آهن ۱۰ امتیاز


9748272
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است