استانی 15:59 - 02 مرداد 1393
رئیس پلیس امنیت اخلاقی گیلان خبر داد
رئیس پلیس امنیت اخلاقی گیلان از پلمب 13 باشگاه ورزشی، 46 آتلیه عکاسی و تالار عروسی و 17 مکان گردشگری در این استان خبر داد.

پلمب 76 مکان گردشگری و باشگاه ورزشی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بشرزاد بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی گیلان اظهار کرد: هماهنگی لازم با اداره صنعت، معدن و تجارت، مجامع امور صنفی و اتاق اصناف استان مبنی بر صدور پروانه کسب به منظور نظارت بر نامگذاری مکان‌های کسب و کار انجام شده است.

وی بر برخورد لازم با واحدهای صنفی متخلف تاکید کرد و افزود: نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی گیلان به صورت مستمر انجام می‌شود.

بشرزاد با اشاره به اقدام‌های عملی بازرسی از باشگاه‌های ورزشی متخلف در گیلان، بیان کرد: برخورد با باشگاه‌های ورزشی که اقدام به نصب تصاویر نیمه برهنه، پخش آهنگ‌های غربی و کلاس‌های رقص در قالب ورزش می‌کنند، در دستور کار است.

جانشین پلیس اطلاعات گیلان از 67 مورد بازدید از باشگاه‌های بیلیارد، بدنسازی و هنرهای رزمی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و تصریح کرد: از 32 باشگاه تعهد اخذ شده، 23 مورد منجر به صدور اخطاریه شده و 13 مورد پلمب شده است.

وی با بیان اینکه پلیس اداره اماکن گیلان بازدیدهای مشترک از آتلیه‌های عکاسی را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: 23 و 24 تیر ماه امسال در دو مرحله از مکان‌های مذکور بازدید شده است.

بشرزاد به بازدید از 940 آتلیه عکاسی در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد 330 مورد تعهد اخذ شده و 46 مورد پلمب واحد به دلیل داشتن تخلف انجام شده است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی گیلان با اشاره به بازدید و نظارت از مکان‌های گردشگری، کافی‌شاپ و پارک‌ها در استان، یادآور شد: تعداد 17 مکان گردشگری به دلیل عرضه مشروبات الکلی با انجام گشت‌های تلفیقی پلمب شده است.

وی از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: بازدید از مکان‌های گردشگری و تفرجگاه‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

*تغییر سبک زندگی هدف شبکه‌های ماهواره‌ای

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور به استفاده نادرست از ابزار و فناوری‌های جدید اشاره کرد و گفت: تغییر سبک زندگی هدف شبکه‌های ماهواره‌ای در جامعه است.

محمدرضا جعفری خیرخواه تغییر در نوع نگاه، آرایش و تنوع‌طلبی را تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای در افراد عنوان کرد و افزود: از بین رفتن حیا و عفت در جامعه نتیجه استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای است.

وی با بیان اینکه استفاده نابه‌جا از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: پلیس گیلان کلاس‌های آموزش همگانی به منظور آگاهی اقشار مختلف جامعه را برگزار کرده است.

جعفری خیرخواه از تداوم برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی به منظور آگاهی از آسیب‌های ماهواره و فضای مجازی در گیلان خبر داد و بیان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان بیشترین گروه‌های هدف برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی هستند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به آمادگی پلیس در دور دوم سفرهای تابستانی، اظهار کرد: قرارگاه گشت نظارت و بازرسی تابستانی در پلیس گیلان راه‌اندازی شده است.

*مجازات در انتظار مسئولان کم‌کار

مدیر پیشگیری از وقوع جرم گیلان نیز در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی استان بیان کرد: ماده 598 قانون مجازت اسلامی برای مسئولان کم‌کار مجازات در نظر گرفته است.

اسرافیل ملکی تصریح کرد: اگر مسئولی در وظایف محوله کوتاهی کند و به شهروندان و بیت‌المال ضرر برسد، قانون مجازات جزای نقدی، شلاق و حبس را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به درج پیام‌های بازدارنده از وقوع جرم در قبض‌های آب، برق و گاز در گیلان، یادآور شد: یک‌میلیون و 200 هزار مشترک از پیام‌های ارتقای امنیت اجتماعی استفاده می‌کنند.


4317165
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است