استانی 13:41 - 29 آذر 1393
امام جمعه بروجرد:
امام جمعه بروجرد گفت: بر اساس آیات قرآن کریم وقف اموال و مشارکت در امور خیریه یک تجارت پرسود است.

وقف اموال یک مشارکت پرسود است/ بخش زیادی از مساجد بروجرد موقوفه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ترابی ظهر امروز در همایش واقفان در بروجرد اظهار کرد: افراد بیدار و هشیار از فرصت‌های به وجود آمده به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و با انفاق بخشی از دارایی خود با خداوند معامله می‌کنند که بهای آن بهشت و رضوان است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن مجید در بیان ویژگی‌های افراد باتقوا یکی از ویژگی‌های آنها را جهاد مالی و انفاق در راه خدا معرفی می‌کند.

امام جمعه بروجرد افزود: ایمان به مبدا و معاد انگیزه جهاد مالی را در انسان تقویت کرده و وی را در این مسیر هدایت می‌کند، به گونه‌ای که افراد باتقوا از آنچه خداوند به آنها عطا کرده است، انفاق کرده و در قبال مشکلات دیگران و مسائل جامعه احساس مسئولیت می‌کنند.

ترابی با اشاره به اینکه انفاق و جهاد مالی یک قانون معمولی در جهان آفرینش است، ادامه داد: در یک زندگی اجتماعی انفاق و کمک به همنوع امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی با استناد به آیاتی از قرآن مجید در این خصوص تصریح کرد: نیکوکاران و خیرین حقیقتاً مومن به خداوند و روز قیامت هستند و وعده‌هایی را که خداوند متعال در رابطه با انفاق به آنها داده است، با تمام وجود باور دارند، چرا که در غیر این صورت مال و ثروت خود را نگه داشته و انفاق نمی‌کردند.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: وقف اموال، دارایی‏‌ها را از موقتی و نابودشدنی نجات داده و آنها را ابدی می‏‌کند، بر این اساس کسی که مال خود را در راه رضای پروردگار وقف کند، آنها را دائمی و ابدی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مال و ثروت همواره در معرض از بین رفتن و تلف شدن است، تاکید کرد: وقف بخشی از اموال در مسیر توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی، ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام و ... اجر و مزد معنوی و دائمی داشته و به تقویت بن مایه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

وی لازمه وقف را استمرار و جاودانگی دانست و اضافه کرد: وجه تمایز وقف با سایر اقدامات در این است، بر این اساس افراد خیرخواه عمل خیر خود را در قالب وقف انجام می‌دهند، تا آثار و برکات مثبت آن در زندگی دنیوی و اخروی برای آنها جاویدان و ماندگار بماند.

امام جمعه بروجرد ماندگاری اسلام پس از گذشت 1400 سال و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی را به برکت وجودی وقف، واقفان، موقوفات و انسان‌های باتقوا دانست.

ترابی اوج لذت افراد خیر را در خدمت به دین و خلق خدا دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ پر افتخار اسلام برکات و آثار متعددی به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از آب انبارها و کاروانسراها موقوفه بوده‌اند، افزود: بخش قابل توجهی از کتابخانه‌ها، مساجد، مدارس، مدارس علمیه، مراکز علمی، درمانی و ... موقوفات هستند.

امام جمعه بروجرد وقف را چشمه جوشان ابدی و ماندگار دانست و افزود: نگهداری از موقوفات نیز در جای خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام ترابی ادامه داد: ارزش کاری خادمان مساجد، موقوفات، امامزادگان و واقفان بر کسی پوشیده نیست و اجر و مزد آنها نزد پروردگار متعال محفوظ است.


5454625
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است