استانی 04:35 - 25 آبان 1397
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به خام‌فروشی افزود: در گذشته ظرفیت معادن استان به‌صورت کلوخه صادر می‌شد اما از چند سال اخیر از این ظرفیت معادن که به‌صورت کلوخه است در تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان که حدود 35 هزار میلیارد تومان است، کلوخه را به کنسانتره بعد گندله، سپس آهن اسفنجی و در نهایت به فولاد تبدیل می‌کند.

کرمان از خاک فولاد می‌سازد

«مهدی حسینی‌نژاد» با حضور در غرفه ایسنا، در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه استان کرمان گفت: حدود 3000 میلیارد تومان پروژه‌های صنعتی در استان کرمان افتتاح خواهیم داشت.



وی با اشاره به قول اجرای 5000 میلیارد تومان پروژه در بخش صنعت خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها آغاز شده و در ابتدای سال شاهد افتتاح برخی از آن‌ها بوده‌ایم که اغلب این پروژه در بخش تکمیل زنجیره ارزش افزوده معادن بودند.



رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان با اعلام این خبر که به‌دنبال آن هستیم که استان کرمان تا پایان سال 98 را به قطب فولادی کشور تبدیل کنیم، اظهار کرد: در دهه فجر امسال با حضور ریاست جمهور چند پروژه بزرگ در استان کرمان افتتاح خواهد شد.



وی با اشاره به موضوع خام‌فروشی افزود: در گذشته ظرفیت معادن استان به‌صورت کلوخه صادر می‌شد اما از چند سال اخیر از این ظرفیت معادن که به‌صورت کلوخه است در تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان که حدود 35 هزار میلیارد تومان است، کلوخه را به کنسانتره بعد گندله، سپس آهن اسفنجی و در نهایت به فولاد تبدیل می‌کند.



حسینی‌نژاد با بیان این مطلب که از 55 میلیون تن فولادی که در کشور باید تولید شود، 10 میلیون تن در استان کرمان تولید می‌شود، در ادامه تصریح کرد: این پروژه‌های فولادی استان کرمان تا پایان سال 98 افتتاح خواهند شد.



وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان کرمان خام‌فروشی در حوزه‌های سنگ آهن، مس، زغالسنگ و کرومیت کاملاً متوقف شده است، که صنایع پایین‌دستی و جانبی معدنی هم‌چنین شرکت‌های خدماتی به‌عنوان یک ظرفیت بسیار بزرگتر برای سرمایه‌گذاری معدنی در نظر داریم.



رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان از تحریم‌ها سخن به میان آورد و گفت: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های معدنی استان بیش از 80 درصد است و زیرساخت‌هایی که نیاز داشتند را احداث کرده‌ایم، از این‌رو تحریم‌ها بر روی اتمام این پروژه‌ها تأثیری نخواهد داشت.



وی یادآور شد: صنایع بزرگتر چون صنایعی هستند که قبلاً قرارداد تکنولوژی و تجهیزات آن‌ها منعقد و عملیات اجرایی آغاز شده به‌علت تحریم‌ها به چالش دچار نشده‌ایم اما در تأمین مواد اولیه برای صنایع کوچک به مشکل دچار شده‌ایم.

انتهای پیام


9974420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است