استانی 21:53 - 02 فروردین 1398

امداد رسانی به بیش از ۳۸ هزار حادثه دیده سیلاب در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی هروی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ اسفند سال ۹۷ با شروع فعالیت آخرین سامانه سرد بارشی در استان ۱۰ شهر استان گلستان از جمله بندرترکمن، گنبدکاووس، گمیشان، آق قلا، بندرگز و … دچار برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی شدند.

وی افزود: طی این ایام ۴۰ هزار و ۲۵۳ نفر دچار حادثه شدند که به ۳۸ هزار و ۴۴۷ نفر امدادرسانی انجام شد.

هروی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۲۵۷ نفر اسکان موقت داده شدند و ۲۸۹ خودرو رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: یک هزار و ۵۵۱ نیروی عملیاتی در قالب ۳۴۹ تیم عملیاتی، عملیات امداد و نجات را برعهده دارند.

وی در رابطه با ناوگان و تجهیزات به کارگیری شده در این عملیات های امداد و نجات اظهار کرد: ۴۷ دستگاه آمبولانس، ۱۱ خودروی نجات، ۲۱۶ دستگاه خودروی کمکدار و ۱۴۵ موتور پمپ لجن کش تجهیزات به کارگیری شده است.

هروی گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۶ بطری آب معدنی، ۶ هزار و ۴۸۲ کنسروجات، ۲۳ هزار و ۳۴۰ قرص نان، ۲۰۰ کیلوگرم برنج، ۶ هزار و ۵۳۵ بسته مواد غذایی و … بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نمایشگاه بین المللی گرگان و یک مسجد در روستای محمدآباد برای اسکان موقت حادثه دیدگان سیلاب در نظر گرفته شده و حادثه دیدگان به این مناطق منتقل می شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر هم با حضور در مناطق سیل زده گلستان از افزایش تعداد بالگردهای فعال در گلستان به پنج بالگرد خبرداد.

علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور هم در توئیتی تنها کمبود لجستیکی فعلی برای مناطق سیل زده گلستان را قایق عنوان کرده و از افراد محلی که قایق دارند تقاضا کرده تا قایق را در اختیار نیروهای امدادی برای امدادرسانی قرار دهند.


10084947
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است