استانی 17:00 - 12 شهریور 1394
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی:
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: بیش از 800 هزار هکتار از اراضی کشور، موقوفه آستان قدس رضوی است.

اراضی موقوفه آستان قدس رضوی بیش از 800 هزار هکتار است

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، محمود مشجری اظهار کرد: بیش از 13.5 هزار هکتار از اراضی شهر مشهد، موقوفه آستان قدس رضوی است و در راستای کاربری‌های شهری از جمله مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، بهداشتی، معابر و سایر کاربری‌های خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان اراضی موقوفه در معاونت املاک و اراضی شهرستان‌ها عنوان کرد: 274 هزار هکتار از اراضی موقوفه در حوزه مدیریت املاک و اراضی شهرستان‌ها و 500 هزار هکتار نیز در حوزه شهرستان سرخس واقع است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی به شیوه عملکرد معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در مشهد و نمایندگی شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: هیچ تفاوتی در شیوه عملکرد ادارات املاک و اراضی شهرستان‌ها با اداره املاک و اراضی مستقر در شهر مشهد مقدس به لحاظ ماهیتی از نظر حفاظت، نگهداری و بهره‌برداری بهینه از املاک و هزینه درآمدها برای تحقق اهداف و نیت واقف وجود ندارد.

وی افزود: تفاوت عمده در بهره‌وری اراضی است و در شهر مقدس مشهد اراضی شهری با ارزش بالا نسبت به املاک شهرستان‌ها وجود دارد که حساسیت، دقت، مراقبت و بهره‌وری بهینه را ضروری می‌کند.

حفاظت، صیانت و نگهداری از موقوفات و جلوگیری از تعدی و تجاوز به آن‌ها از مهم‌ترین وظایف معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی به شمار می‌آید.

*عکس تزئینی است.

انتهای پیام


7001878
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است