استانی 01:16 - 26 مهر 1396
استاندار هرمزگان:
بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: واحدهای اقتصادی فعال در هرمزگان باید مالیات خود را در این استان پرداخت کنند.

واحدهای اقتصادی در هرمزگان مالیات خود را در این استان پرداخت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی سه شنبه شب در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، بیان داشت: در زمان بودجه‌ریزی باید به نقش مهم ملی هرمزگان توجه شود تا اعتبارات بهتری به این استان تخصیص یابد و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی تصمیمات کارگشایی برای هرمزگان اتخاذ کند.

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور از نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد ایران برخوردار است، اظهار داشت: هرمزگان نقش تاثیرگذاری در بودجه کشور دارد و بیش از ۵۴ درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر شهید رجایی و شهید باهنر در هرمزگان صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: ۱۸ صنعت بزرگ از جمله فولاد، آلومینیوم، نفت و گاز، دو منطقه آزاد کیش و قشم و ۱۴ جزیره با ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و گردشگری در هرمزگان وجود دارد.

استاندار هرمزگان به ظرفیت‌های دریایی و شیلاتی این استان اشاره کرد و افزود: تنها در بخش پرورش میگو، ظرفیت ایجاد ۵۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در این استان وجود دارد که اگر محقق شود می‌توان سالانه از این طریق یک میلیارد دلار صادرات داشت.

همتی تصریح کرد: محصولات شیلاتی، کشاورزی و دریایی بسیاری در این استان تولید می‌شود و در بخش حمل و نقل نیز روزانه سه هزار کامیون در استان بارگیری و تردد می‌کنند.

وی به برخی مشکلات و چالش‌های واحدهای بزرگ صنعتی و اقتصادی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: تعدادی از واحدهای بزرگ اقتصادی در هرمزگان وجود دارند که دفاتر آنها در استان‌های تهران، فارس و بوشهر مستقر است و این واحدها مالیات خود را در هرمزگان پرداخت نمی‌کنند در حالی که آلودگی و چالش‌های زیست محیطی و اجتماعی و کارگری این واحدها برای هرمزگان است و این صنایع از زیرساخت‌های هرمزگان استفاده و آنها را مستهلک می‌کنند که نیاز است شرایطی فراهم شود تا این واحدها مالیات خود را در هرمزگان پرداخت کنند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در زمان بودجه‌ریزی باید به نقش مهم ملی هرمزگان توجه شود تا اعتبارات بهتری به این استان تخصیص یابد و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی تصمیمات کارگشایی برای هرمزگان اتخاذ کند.


9484035
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است