استانی 17:41 - 29 دی 1400

ظرفیت های سرمایه گذاری آذربایجان غربی بیشتر معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با تاکید بر مطالعه ظرفیت‌های سرمایه گذاری با استفاده از توان علمی مراکز مطالعاتی اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذار در استان نیازمند استفاده از تجربیات ملی و استان‌های موفق در این زمینه هستیم و باید در این راستا مطالعه دقیق علمی انجام شود.

وی با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی ۸ درصد برای کشور و ۷.۳ درصدی برای استان در سال آینده، گفت: یکی از مهمترین عوامل رسیدن به این رشد، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آسیب شناسی بخش سرمایه گذاری در سال‌های اخیر ادامه داد: بخشی از این آسیب‌ها به تحریم و نبود امکان تبادل پولی و مالی برمی‌گردد و البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باید بر روی آنها تمرکز داشته باشیم.

معتمدیان گفت: طولانی بودن فرایندها، استعلام‌ها و روند تأمین به موقع منابع مالی، از جمله مهمترین این مشکلات است که باید در جلسات کارشناسی احصاء و راهکارهای رفع این موانع بررسی شود.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری استان در حوزه‌های مختلف، افزود: البته درخصوص اطلاع رسانی درباره ظرفیت سرمایه پذیری در آذربایجان غربی نیز مشکلاتی وجود دارد و مرکز خدمات سرمایه گذاری و پنجره واحد، نتوانسته است خروجی مناسب در جذب سرمایه گذار در استان داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر مطالعه ظرفیت‌های سرمایه گذاری با استفاده از توان علمی مراکز مطالعاتی اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذار در استان نیازمند استفاده از تجربیات ملی و استان‌های موفق در این زمینه هستیم و باید در این راستا مطالعه دقیق علمی انجام شود.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف و اهمیت اقتصادی کردن زیرساخت‌های عمرانی استان بیان کرد: سرمایه گذاری فقط در بخش اقتصادی نیست بلکه در بخش عمرانی هم می‌توان از این ظرفیت بهره برد که اقتصادی کردن زیرساخت‌های ریلی و هوایی استان در این خصوص می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی با دعوت از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌های استان، اظهار کرد: در حوزه ریلی باید سرمایه گذاری شود تا استان را به بنادر جنوب متصل کنیم و علاوه بر آن، باید بارانداز هم در ایستگاه‌های ریلی آذربایجان غربی ایجاد کنیم که در این صورت می‌توان از ظرفیت حمل و نقل کالا استفاده کرد.

استاندار آذربایجان غربی ایجاد کارگو و زمینه برای انتقال کالا از طریق هوایی را یکی از ضرورت‌های استان دانست و گفت: در زمینه صادرات سیب به عنوان یکی از مهمترین محصولات تولیدی استان مشکلاتی وجود دارد و این در حالی است که با برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی ریلی و هوایی، علاوه بر سیب، می‌توانیم دیگر محصولات را نیز به کشورهای مختلف دنیا صادر کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد ایرلاین بومی برای توسعه جذب گردشگران داخلی و خارجی در استان گفت: به دنبال تأسیس ایرلاین بومی در استان هستیم که می‌تواند جهشی در توسعه و رشد اقتصادی آذربایجان غربی ایجاد کند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان باید منطقه‌ای دیده شود، افزود: جای جای آذربایجان غربی مملو از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی نظیر برای سرمایه گذاری است و حتی ما در مناطق محروم بیشترین ظرفیت‌های سرمایه گذاری داریم و نباید از آن غفلت کنیم.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای برگزاری همایش سرمایه گذاری استان بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری داخلی، دولتی، خصولتی، هلدینگ های سرمایه گذار و ایرانیان خارج از کشور، باید این زمینه به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر شناسایی سرمایه گذاران و علاقه مندان برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف در استان، گفت: در کنار برنامه ریزی برای حضور هلدینگ ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری در آذربایجان غربی، تهیه بانک اطلاعات سرمایه گذاران و علاقه مندان اهل استان برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی ضروری است.

وی همچنین بر همراهی رسانه‌ها برای شناساندن ظرفیت‌ها و جاذبه‌های سرمایه گذاری آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: همه امکانات رسانه‌ای استان باید در این خصوص به کار گرفته شود و باید توان آذربایجان غربی را در سطح ملی و بین المللی بیشتر معرفی کنیم.


11417829
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است