بین‌الملل 04:45 - 07 تیر 1401

ائتلاف سعودی ۲ کشتی سوخت یمن را توقیف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، شرکت نفت یمن از توقیف دو کشتی حامل سوخت این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در ادمه نقض آتش بس خبر داد.

«عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن گفت که ائتلاف سعودی کشتی «سی هارت» حامل ۲۸ هزار و ۹۵۹ تن و «برنیس خدیجه» حامل ۲۸ هزار و ۷۷۵ تن گازوئیل را توقیف کرد.

وی همچنین افزود که این اقدام ائتلاف سعودی علیرغم تفتیش و بازرسی این کشتی ها و برخورداری از مجوزهای سازمان ملل متحد صورت گرفت.

المتوکل گفت: ائتلاف متجاوز همچنان به دزدی دریایی علیه کشتی های حامل فرآورده های نفتی علیرغم تفتیش و بازرسی و برخورداری آنها از مجوزهای سازمان ملل ادامه می دهد و این سازمان هیچ تحرک مثبتی برای جلوگیری از این دزدی دریایی انجام نداده است.

سخنگوی شرکت نفت یمن در عین حال تداوم این اقدامات ظالمانه از سوی ائتلاف متجاوز را نقض آشکار آتش بس در یمن دانست که به تشدید مشکلات و درد و رنج ملت یمن منجر خواهد شد.

«عصام المتوکل» سخنگوی شرکت ملی نفت یمن پیش از این هم از نقض آتش بس این کشور توسط عربستان سعودی انتقاد کرده و گفته بود: متجاوزان سعودی به ندرت اجازه ورود کشتی‌های سوخت به یمن را می‌دهند.

این در حالی است که پارلمان یمن ضمن محکوم کردن تداوم توقیف کشتی حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف متجاوز سعودی، این اقدام را نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

پارلمان یمن اعلام کرد: خواسته ما از شورای امنیت و سازمان ملل، ملزم کردن ائتلاف متجاوز به بازگرداندن نفت به مخازن یمن و حفاظت از بیمارستان‌هاست.

پارلمان یمن بر اهمیت پایبندی به آتش بس اعلام شده از جانب سازمان ملل، تلاش برای کاستن از درد و رنج ملت یمن و رفع موانع ایجاد شده از جانب ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کرد.


11607278
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر عراق و رئیس‌جمهور آمریکا شب دوشنبه درباره پایان دادن به مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع پزشکی فلسطینی از کشف یک گور جمعی در بیمارستان الشفاء خبر دادند که اجساد آن سوخته، تکه تکه و متلاشی شده بودند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اردوغان در گفتگو با امیر قطر بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرح کلی طرح خود را برای انتقال کمک‌های خارجی مبنی بر چند لایحه جداگانه کمک به اوکراین و رژیم‌صهیونیستی ارائه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که جنبش حماس شروطی برای آتش بس دارد که اسرائیلی‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران»  رئیس جمهور سابق آمریکا در پایان اولین جلسه محاکمه خود در یک پرونده جنایی در نیویورک اعلام کرد که با قاضی در حال بررسی آن مشکل واقعی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق ایران در پاسخ به تجاوزگری اسرائیل در دمشق، واکنش‌های جهانی را برانگیخته و صد‌ها رسانه و کارشناس آن را پیروزی کشورمان دانستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که اگر نخست وزیر دیوانه رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید تنش علیه ایران باشد، جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که اگر نخست وزیر دیوانه رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید تنش علیه ایران باشد، جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه آلبا با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است