گوناگون 11:07 - 29 فروردین 1397
آیت الله سبحانی:
قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پیامبر(ص) علت بعثت خودشان را توجه به اصول اخلاقی عنوان کردند، گفت: طلاب باید حلال و حرام‌های اخلاقی را مراعات کنند.

طلاب باید حلال و حرام‌های اخلاقی را مراعات کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند «من برای ترویج مکارم اخلاقی مبعوث شده‌ام» اظهار داشت: در اسلام اصول و فروع اخلاقی وجود دارد که علاوه بر تکالیف شرعی و حلال‌ها و حرام‌های دینی است.

وی ادامه داد: اصول اخلاقی همان مکارم اخلاق است که پیامبر(ص) علت بعثت خودشان را همین مسئله عنوان کردند.

این استاد سطوح عالی حوزه بخشش، صبر، گذشت و ایثار را از مصادیق اصول اخلاق برشمرد و اظهار داشت: طلاب و کسانی که لباس روحانیت به تن دارند باید برای مکارم اخلاقی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برخی کارها حلال است ولی برای طلاب و روحانیون ممکن است جایز نباشد، افزود: یک طلبه قبل از عمامه‌گذاری ممکن است یکسری کارهایی مانند کشیدن سیگار را انجام دهد ولی بعد از عمامه گذاری باید بر خود حرام کند.

آیت الله سبحانی ادامه داد: حتی روحانیون نباید با محارم خود در خیابان طوری راه برویم که از نظر مردم زننده باشد ولو اینکه کار حرامی هم نباشد.

وی اضافه کرد: کسانی که لباس روحانیت بر تن دارند علامه بر حلال و حرام شرعی باید حلال و حرام‌های اخلاقی را هم مراعات کنند.


9750938
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است