استانی 09:35 - 09 اسفند 1395
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:
قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از اجرای مرحله دوم آزادسازی محدوده‌های معدنی استان و پهنه اکتشافی طارم خبر داد.

مرحله دوم آزادسازی محدوده‌های اکتشافی معادن در قزوین اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قزوین، علی پرزحمت در این باره اظهار داشت: مرحله دوم طرح آزادسازی محدوده‌های معدنی و پهنه‌های اکتشافی طارم در روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند ماه جاری رأس ساعت  ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور در استان قزوین اجرا می ‌شود.

وی افزود: محدوده‌های مشمول طرح آزادسازی بر روی سامانه کاداستر بارگذاری شده است و متقاضیان می‌توانند در موعد مقرر نسبت به ثبت محدوده درخواستی خود در این سامانه اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در این مرحله ۱۰۱ محدوده اکتشافی قدیمی که فعالیتی در آن صورت نگرفته است و همچنین پهنه اکتشافی طارم با مساحت دو هزار و ۸۷۵ کیلومتر مربع که مطالعات اولیه آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

پرزحمت عنوان کرد: پهنه اکتشافی طارم مراحل شناسایی آن انجام  و محدوده‌های دارای ظرفیت معدنی از طریق مزایده واگذار و مابقی محدوده‌های آن در روز آزادسازی در سامانه کاداستر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط ثبت محدوده تأکید کرد: ایجاد حساب کاربری در سامانه کاداستر معدن و أخذ گواهی صلاحیت فنی و مالی معتبر از سازمان‌های نظام مهندسی معدن با امتیاز مورد نیاز مطابق با نوع ماده معدنی مورد درخواست از طریق تکمیل فرم خود ارزیابی در کارتابل حساب کاربری از موارد اعلام شده برای ثبت محدوده الزامی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین مطرح کرد: از دیگر موارد اعلام شده از سوی متقاضیان برای ثبت محدوده، فعال‌سازی حساب کاربری پس از أخذ گواهی صلاحیت فنی و مالی از نظام مهندسی معدن‌ «فیزیکی و الکترونیکی» با مراجعه به این سازمان و تشخیص هویت است.

پرزحمت ادامه داد: هم اکنون ۱۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معادن در گروه‌های مختلف همانند مصالح‌ ساختمانی، طلا، سنگ‌های تزیینی و سنگ لاشه در استان صادر شده که حدود ۱۰۰ مورد از آن‌ها فعال است.


8862320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است