استانی 17:01 - 03 آذر 1393
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در قالب همایش منشور عزت از خانواده‌های شهدا تجلیل می‌شود.

تجلیل از خانواده‌های شهدا در قالب همایش منشور عزت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری عصر امروز در همایش منشور عزت در مسجد جامع شهر پری، اظهار کرد: امسال نیز از نخستین روز ماه محرم اجرای طرح بصیرت عاشورایی در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه در استان در حال اجرا است، تصریح کرد: اجرای این طرح تا پایان ماه صفر در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با توضیح اینکه برنامه‌های مختلفی در قالب طرح بصیرت عاشورایی از آغاز ماه محرم تاکنون اجرایی شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در طرح بصیرت عاشورایی همایش رهروان زینبی بود که با تجمع عظیم بانوان در زینبیه اعظم زنجان و با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف برگزار شد.

این مسئول همچنین به برگزاری تجمع لبیک یا حسین (ع) در ماه محرم افزود: برگزاری نماز ظهر عاشورا و شام غریبان نیز از دیگر برنامه‌های مهمی بود که طی ماه محرم با محوریت آستان مقدس امامزادگان در استان زنجان اجرایی شد.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود برپایی خیمه‌های معرفت را نیز از دیگر برنامه‌های مهم اجرایی در طرح بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته خیمه‌های معرفت در جوار بقاع شاخص استان برگزار شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مختلف در خیمه‌های معرفت استان توضیح داد: ارائه خدمات مشاوره در زمینه مسائل دینی، پاسخگویی به سوالات شرعی مراجعان و زائران گردشگر مذهبی، ارائه مشاوره در زمینه تربیت کودک از جمله خدماتی است که در این خیمه‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با توضیح اینکه خیمه‌های معرفت تا پایان ماه صفر در استان دایر خواهد بود، اضافه کرد: در این خیمه‌ها از حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه بهره گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: خیمه‌های معرفت به صورت مجزا و در دو بخش خواهران و برادران دایر شده است.

باقری در ادامه سخنان خود با اشاره به استمرار اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه صفر بیان کرد: ابلاغیه مربوط به این طرح از سوی سازمان مرکزی ابلاغ شده و اوقاف استان نیز بر همین اساس برنامه‌های متعددی را در استان اجرایی خواهد شد.

وی با تشریح اینکه نخستین برنامه اجرایی در طرح بصیرت عاشورایی و همزمان با آغاز ماه صفر همایش منشور عزت است، تصریح کرد: این همایش با هدف ارتقای سطح معرفت و بصیرت دینی و عاشورایی در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه هدف از برگزاری همایش منشور عزت شناسایی بهتر امامزادگان است، افزود: اوقاف استان در تلاش است با برگزاری برنامه‌های مناسبتی در هر یک از امامزادگان و بقاع متبرکه استان، نسبت به شناسایی آنها اقدام کند.

این مسئول با اشاره به وقف‌های انجام شده در زمینه عزاداری امام حسین (ع) و سوگواری برای آن بزرگوار افزود: در همین راستا اوقاف نیز در راستای عمل به نیات واقفین خیراندیش اقدام به هزینه‌کرد موقوفات می‌کند.

باقری در ادامه با ارائه گزارشی از سایر برنامه‌هایی که بر اساس نیات واقفین خیراندیش و در ماه صفر اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این برنامه‌های بصیرت عاشورایی و حسینی حاضران در همایش است.

وی همچنین با اشاره به تقارن هفته بسیج با روزهای آغازین ماه صفر بیان کرد: در همین راستا در قالب همایش منشور عزت از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و ... تجلیل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تعداد خانواده‌هایی که در همایش منشور عزت تقدیر خواهند شد.


5261204
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است