بین‌الملل 22:19 - 13 اردیبهشت 1394
بیلی مورفی وکیل خانواده فردی گری جوان سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس کشته شد در گفتگو با سی ان ان گفت فرهنگ پلیس آمریکا فرهنگ نژاد پرستی و رفتارهای خشونت بار است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، وکیل خانواده فردی گری که پیش از اعلام اتهامات شش افسر پلیس گفته بود انتظار ندارد خبر مهمی بشنود گفت اگرچه از شنیدن خبر متهم شدن این شش نفر واقعا غافلگیر شدم اما دستگاه قضایی ویژه جرایم نیروهای پلیس در واقع نهادی غیرموثر است.

مورفی گفت پیش از اعلام این اتهامات مسئولان هیچ اطلاعاتی به بیرون منتشر نمی کردند با این حال اتهاماتی که اعلام شد غافلگیر کننده و رضایت بخش بود. وی با این حال در اشاره به فرایند های قضایی مربوط به تخلفات پلیس آمریکا گفت دادستانی پلیس در واقع نهادی است که وجود خارجی ندارد اعضای آنها را نیروهای بلندپایه پلیس تشکیل می دهند و دائما در حال پنهان کاری هستند. تحقیقاتی که درباره این پرونده ها صورت می گیرد نیز توسط خود پلیس ها انجام می شود و این روش معمول آن ها است.

وی گفت مسئولان پلیس و شهر بالتیمور از جمله مارتین اومالی شهردار بالتیمور عامل اصلی این رفتارهای پلیس هستند و تحمل پذیری پلیس را به صفر کاهش داده اند.

وی در اشاره به اعتراضات در شهر بالتیمور و شکسته شدن شیشه مغازه ها به دست معترضان گفت اینکه مسئولان پلیس معترضان را تبهکار جلوه می دهند غلط است جنایاتی که در این شهر صورت می گیرد توسط عده ای محدود صورت می گیرد که در این کار حرفه ای هستند آنها بارها و بارها مرتکب جرایم می شوند و پلیس آنها را می شناسد و شهروندان عادی در مقایسه با آنها مانند فرشته هستند.

وی گفت مسئله اصلی رفتارهای پلیس است ما شاهد رفتارهای خشونت بار پلیس و نیز بی کفایتی آنها در مبارزه با جرایم مربوط به مواد مخدر هستیم که تبدیل به مبارزه پلیس با سیاه پوستان شده است. این تاکتیک و روش پلیس آمریکا هم در دراز مدت و هم در کوتاه مدت موثر نیست. هم اکنون افرادی در زندان هستند که واقعا به این مکان تعلق ندارند آنها باید در کنار خانواده هایشان باشند و فرزندان خود را برای آموزش آماده کنند. این مسئله موجب بروز مشکلات کار مادرانی شده است که باید در غیاب همسرهای زندانی خود هزینه های خانواده را تامین کنند.

وی گفت در پلیس آمریکا در حال حاضر شاهد دو معضل پلیس های بد و غیرشایسته و نیز آموزش های نامناسب و ناکافی به آنها هستیم. همچنین مشکلی اصلی که در این زمینه وجود دارد فرهنگ بد پلیس است که تنها محدود به نژاد پرستی نمی شود. وکیل خانواده گری گفت اینکه بیشتر افسرانی که به قتل فردی متهم شده اند سیاه پوست هستند هیچ چیز را ثابت نمی کند زیرا حتی افراد سیاه پوست نیز باید در پلیس آمریکا دستورات را اجرا کنند و از فرهنگی که در پلیس نهادینه شده است پیروی کنند. فرهنگ پلیس آمریکا در واقع براساس نژاد پرستی است و پلیس اغلب رفتار بد افسران پلیس را لاپوشانی می کند و پلیس های خوب از ترس اینکه با آنها برخورد شود از گزارش موارد رفتارهای بد خودداری می کنند.

6307186
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی خواهان افزودن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی واشنگتن به تل آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا مدعی شد گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته‌جمعی غزه نگران‌کننده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست کشته شدن نظامی این رژیم در شمال غزه را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تظاهرکنندگان صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه با هدف مقابله با حزب کارگران کردستان سامانه اس-۴۰۰ خود را در مرز عراق مستقر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه نروژ با تمجید از سازمان آنروا، خواستار از سرگیری کمک رسانی به این نهاد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است