گوناگون 11:06 - 05 بهمن 1398

«تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی در مکس‌کیودی‌ای ۲۰» منتشر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مکس‌کیودی‌ای ۲۰ [MAXQDA۲۰] نرم‌افزاری برای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی است و توسعه‌دهندگانِ آن به درستی شعار «هنر تحلیل داده» را محقق ساخته‌اند.

برای تحلیل داده‌های مصاحبه، گروه‌های متمرکز، تحلیل اسناد و مدارک، تحلیل گفت‌وگو، تحلیل گفتمان و ژانر، تحلیل روایت، نشانه‌شناسی، و در کل، تمام رشته‌هایی که به گونه‌ای با داده‌های متنی، ویدئویی، صدا و تصویر سروکار دارند می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد.

از این رو، مکس‌کیودی‌ای در بسیاری از شاخه‌های علوم همچون انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، ادبیات، پزشکی، روان‌شناسی، مدیریت، تبلیغات و بازاریابی، روزنامه‌نگاری و ارتباطات، جغرافیا و گردشگری، تاریخ، حقوق، هنر و غیره به کار می‌آید.

کتاب حاضر برای آموزش این نرم‌افزار بر مبنای داده‌های فارسی تنظیم شده و از به‌روزترین نسخه برای تجزیه و تحلیل استفاده کرده است تا علاوه بر آموزش روان و گام به گام نرم‌افزار، مثال‌هایی عملیاتی‌تر و کاربردی‌تر را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

نافع باباصفری نویسنده این اثر متولد شهرستان کامیاران است و مدارک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و دکتری انسان‌شناسی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. علایق پژوهشی و کاری دکتر باباصفری شامل دین، قومیت و روش‌شناسی است و علاوه بر تألیف کتاب «تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی در مکس‌کیودی‌ای» مقالات متعددی نیز در حوزه پژوهشی‌اش به رشته تحریر در آورده است که عبارتند از:

تحلیل کیفی منابع هویتی مردمان اورامی‌. تحقیقات فرهنگی ایران، تابستان ۱۳۹۸

واکاوی دگرگونی و پایداری منابع هویت در بین مردمان اورامان: مبتنی بر روش نظریه‌پردازی داده‌بنیاد. مطالعات جامعه‌شناختی، پاییز و زمستان ۱۳۹۷

بررسی رابطه‌ی نوسازی و تکثرگرایی دینی در بین جوانان شهر و روستاهای سنندج. مطالعات جامعه‌شناختی، بهار و تابستان ۱۳۹۴

مطالعه میزان و نوع استفاده از ماهواره و رابطه‌ی آن با دینداری جوانان شهر و روستاهای سنندج؛ مجله جهانی رسانه، بهار و تابستان ۱۳۹۴

بررسی رابطه نوسازی و تغییر نگرش‌ها و رفتارهای دینیِ جوانانِ شهر و روستاهای سنندج. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، زمستان ۱۳۹۳


10360652
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است