استانی 20:33 - 10 مهر 1399
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به پیگیری جدی که برای احداث دهکده لجستیک کرمانشاه در حال انجام است، گفت: تکلیف زمین این دهکده باید در سطح ملی مشخص شود.

تکلیف زمین دهکده لجستیک کرمانشاه باید در سطح ملی مشخص شود

مهرداد سالاری در جلسه امروز (10 مهر) شورای گفت و گوی دولت و بخش  خصوصی استان کرمانشاه با بیان اینکه در موضوع استفاده از ظرفیت باری راه آهن کرمانشاه ایستگاه باری دو سال است که فعالیت دارد، افزود: این ایستگاه اکنون در قالب چهار خط کار می‌کند که یک خط آن برای نفت، یک خط برای گندم و دو خط برای سایر کالاها است.

وی ادامه داد: موضوع مهم ایجاد خطوط آنتنی از ایستگاه باری به سمت مراکز باری بزرگ و صنایع استان از جمله کارخانه ایران خودرو، صنایع پتروشیمی و ... است که در دست پیگیری می‌باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از پیگیری جدی برای احداث دهکده لجستیک کرمانشاه هم خبر داد و افزود: مسئله تعین تکلیف زمین این دهکده باید بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت راه آهن در سطح ملی حل شود.

به گفته سالاری، در این دهکده انبار، سردخانه، جرثقیل، بانک، گمرک و ... دیده شده که انواع خدمات حمل و نقل و صادرات را ارائه می‌دهد.

محدودیت مواد اولیه فرصت صادرات صنایع پلیمری را گرفته است

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه  نیز در ادامه این جلسه، گفت: محدودیت تامین مواد اولیه، فرصت صادرات را از صنایع پلیمری گرفته است.

وی با اشاره به مشکلی که طی حدود هشت ماه اخیر برای تامین مواد اولیه صنایع پلیمری ایجاد شده، افزود: سهمیه مواد اولیه این واحدها به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی چند سال اخیر بسیاری از این واحدها نتوانستند تولید زیادی داشته باشند و از همین رو سهمیه اختصاصی برای اساس میزان تولیدات 24 ماهه اخیر برای آنها بسیار کم است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه عنوان کرد: این در حالی است که در شرایط کنونی و به دنبال افزایش نرخ ارز، فرصت صادراتی خوبی برای این واحدها فراهم شده، اما محدودیت تامین مواد اولیه فرصت‌ها را از صنایع پلیمری می‌گیرد.

کاشفی خواستار تسهیل‌گری سازمان صمت استان کرمانشاه برای حل مشکلات این واحدها شد.

وی در ادامه به موضوع راه‌اندازی ایستگاه باری راه‌آهن کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: این موضوع به طور مفصل در اواخر سال گذشته در جلسه شورای گفت و گو مطرح شد، اما از آن زمان تا کنون اتفاقی خاصی در این بخش نیفتاده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، ایجاد ایستگاه باری راه آهن کرمانشاه برای بسیاری از صنایع بزرگ استان مانند صنایع پتروشیمی، کارخانجات سیمان، شرکت نازگل و ... ضروری است.

کاشفی تاکید کرد: حتی متقاضی بخش خصوصی هم برای راه‌اندازی این ایستگاه باری وجود دارد.

وی همچنین از مشکلات پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه‌های اقتصادی هم یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این مشکلات لزوم بازگرداندن این تسهیلات بعد از یکسال است که شرایط کار را برای واحدها دشوار می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از اینکه بانک‌ها گاهی خود واحد تولیدی را به عنوان تضامین قبول نمی‌کنند هم گلایه کرد و یادآور شد: به علاوه روند پرداخت تسهیلات نیز درگیر بروکراسی پیچیده است.

کاشفی خاطرنشان کرد: اگر نیاز باشد موضوع تسهیل گری در پرداخت تسهیلات را حتی در شورای گفت و گوی ملی هم مطرح خواهیم کرد تا به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام


10743912
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است