اجتماعی 05:12 - 26 شهریور 1393
هر 40 ثانیه. با همین ضرباهنگ. هر 40 ثانیه یک نفر از بیماری قلبی می‌میرد. بیماری شماره یک در کشورهای پیشرفته. ولی چقدر خوب می‌شود اگر بتوانیم خطر سکته قلبی یا مغزی را با خوردن روزانه فقط یک قرص تجویزی دکتر به میزان بسیار زیادی کاهش دهیم!

منیزیم در برابر بیماری قلبی می‌ایستد

دکتر گودمن، یکی از معروف ترین متخصصان قلب و عروق، می گوید این نوید و امیدواری را منیزیم ایجاد کرده است و تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده سلامت قلب را افزایش می دهد. او می گوید: «چیزی که من سخت به آن معتقدم این است که کاهش منیزیم یکی از عوامل​ خطر بسیار مهم است و متاسفانه توجه کافی به این موضوع نمی شود. من می دانم مردم بسیاری هستند که دچار این عامل های خطرناک هستند و از این مطلب آگاه نیستند؛ در صورتی که این عامل در میزان شیوع بالای بیماری های قلبی تاثیر دارد.»

دکتر گودمن، استاد کاردیولوژی دانشگاه نیویورک و رئیس انجمن پزشکان نیویورک، تاکید می کند بیشتر افراد از فواید سودمند آسپرین، ورزش، رژیم سرشار از مواد مغذی و مدیریت استرس برای سلامت قلب آگاهند، ولی افراد اندکی از فواید منیزیم مطلع هستند. باوجود ده ها هزار مقاله که به طور مستند ارتباط بین بیماری های قلبی ـ عروقی و میزان اندک این عنصر را در خون گزارش کرده اند، او می گوید: «درک این موضوع خیلی سخت است که چرا افراد بسیار زیادی از این موضوع بی خبرند. ولی آنچه ما باید بدانیم این است که افرادی که کمترین میزان منیزیم را دارند، خطر بروز بیماری های قلبی ـ عروقی و دیگر انواع بیماری ها نیز در آنها افزایش می یابد.»

برای مثال سال 2011 در تحقیقی که در مجله کلینیکی تغذیه آمریکا منتشر شد نشان داد زنانی که بدنشان منیزیم کمتری دارد، 40 درصد بیشتر از افرادی با منیزیم عادی در خطر سکته قلبی قرار دارند. این تحقیق 88هزار پرستار را که سابقه سلامت شان به مدت 26 سال پیگیری شده بود، در بر می گرفت.

او بعد از بررسی نتایج این تحقیقات می گوید: «این تحقیق خیلی مرا تحت تاثیر قرار داد و موجب شد متوجه شویم منیزیم بی نهایت برای سلامت قلب و عروق مهم است.» او معتقد است منیزیم به اندازه پیام های بازرگانی پرفروش قرص های قلب و قرص های استاتین پایین آورنده کلسترول، توجه رسانه ها یا تبلیغاتی ها را جلب نمی کند؛ چون شرکت های دارویی برای تبلیغ استفاده از منیزیم سودی نمی برند.

گودمن می گوید: «چون منیزیم دارویی تجویزی نیست، که پزشک در نسخه خود بنویسد، شرکت های بزرگ دارویی نیز روی آن سرمایه گذاری نمی کنند و درباره استفاده از آن به مردم آموزش نمی دهند. در واقع بیشتر مردم از منیزیم چیزی نشنیده اند و به نظر من این قضیه شرم آور است.»

فقدان آگاهی عمومی خود می تواند دلیلی برای این موضوع باشد که چرا تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد از هر چهار نفر سه نفر دچار کمبود منیزیم هستند. علت هم واضح است: چون مردم از رژیم تغذیه ای مدیترانه ای استفاده نمی کنند. این سبک تغذیه سرشار از غذاهایی چون سبزیجات سبزبرگ، آووکادو، ماهی هالیبوت، ماهی تن، تخمه کدو حلوایی، تخمه آفتابگردان و بادام است که این عنصر به وفور در آنها یافت می شود.

او تاکید می کند: «چه تعداد افراد این رژیم را دارند؟ غالب مردم تغذیه مدیترانه ای ندارند. بنابراین اولین مشکل همین است. اما مشکل دوم: خاک فاقد عنصر حیاتی منیزیم شده است.

بنابراین حتی اگر شما تغذیه مدیترانه ای داشته باشید به قدر کافی از این سبزیجات منیزیم دریافت نمی کنید. به همین دلیل بیشتر افراد کمبود منیزیم دارند و من تصور می کنم یکی از مهم ترین مسائل این است که مردم اینها را نمی دانند.»دکتر گودمن خود به طور تجربی از طریق آزمایش خون ثابت کرده است حدود 75 درصد بیمارانش دچار فقر منیزیم هستند و از علایم رایجی چون خستگی، درد عضلانی، گرفتگی عضلات، تپش قلب، سردرد و مشکلات گوارشی مانند یبوست شکایت دارند.

او می گوید: «غالب مردم این علایم را به حساب چیزهای دیگر می گذارند؛ ولی در واقع کمبود منیزیم علت عمده این علایم است.» او اضافه می کند بیمارانی که توصیه او درباره افزایش سطح این عنصر از طریق رژیم غذایی و مکمل های دارویی دنبال کرده اند روزبه روز بهتر شده اند.

وی چنین استدلال می کند که «کمبود منیزیم باید همچون دیگر عوامل خطرزای شناخته شده قلبی-عروقی از جمله فشارخون بالا، LDL یا کلسترول بد بالا، HDL یا کلسترول خوب پایین، سیگار، دیابت، چاقی و استرس سرسختانه درمان شود. یکی از مسائل مهمی که امروزه می دانیم این است که التهاب و تورم یکی از دلایل اصلی بیماری هایی چون سکته قلبی و سکته مغزی است.

ما نشان داده ایم که میزان اندک منیزیم موجب افزایش تورم و التهاب می شود. حرکت به سوی فهم و مهار عوامل خطرزای بیماری های قلبی اساسی ترین و مهم ترین مساله است؛ حتی اگر شما هیچ یک از علایم یبماری های قلبی-عروقی را نداشته باشید، زیرا مطالعات نشان داده است حدود نصف افرادی که در اثر سکته قلبی جان داده اند هیچ علائم هشداری نداشته اند. در واقع برای این افراد سکته نخستین و آخرین علامت بوده است و این خیلی ترسناک و وحشتناک است. شما باید بدانید عوامل خطرزا چیست.» (ضمیمه سیب)

مترجم: مریم شاهسون

منابع: Natural News Blogs

HealthNews.com


4742462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ریشا شیر باغ وحش مشهد تلف شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی امیری مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران گفت: اکنون بوستان لاله هویت جدیدی در کنار تمام کارکرد‌های پیشین خود پیدا کرده و شهروندان تهرانی با نگاه جدیدی به این بوستان بزرگ می‌آیند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: افزایش چند برابری جریمه (تخلفات رانندگی) برای جلوگیری از رفتار پرریسک کسانی است که می‌خواهند با رانندگی پرخطر جان دیگران را به خطر بیاندازند چرا که افزایش جریمه برای کسانی که در مسیر قانون حرکت می‌کنند مسئله خاصی نیست
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: افزایش جریمه‌ها بسیار کار درستی است، اما افزایش جریمه به تنهایی عامل بازدارنده نیست بلکه ایجاد فرهنگ بازدارنده نقش مهم‌تری دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق در کارگاه تولید سپر خودرو خبرداد و گفت: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شاهد اثرات مثبت ایجاد پست‌های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان در کاهش تصادفات نوروزی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است