فرهنگی‌هنری 12:39 - 11 مرداد 1393
تهران بزرگ - ایرنا - نمایش های «ایران استرالیا» به کارگردانی سجاد افشاریان و «آسید کاظم» به کارگردانی سارا داروفروش از یکشنبه 12 مردادماه در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می روند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نمایش «ایران استرالیا» شادی های دسته جمعی مردم را در بستر اتفاقات بازی فوتبال ایران – استرالیا به تصویر می کشد.



داستان این نمایش برگرفته از ایده جمعی از نویسندگان نظیر فرزانه حافظی، سجاد تابش، مهتاب ثروتی، آبان حجت، آرام نکیسا، صالح علوی زاده، جواد خورشا است که در کارگاه از ایده تا اجرا دانشگاه هنر فعالیت داشتند.



سجاد افشاریان تاکنون نمایش هایی نظیر «ننه دلاور بیرون پشت در» و «گروتسکی برتبار شناسی دروغ و تنهایی» را کارگردانی کرده و این بار نمایش «ایران استرالیا» را با 28 بازیگر در تالار هنر فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می برد.



نمایش «آسید کاظم» داستان مردی لوطی منش و صاحب قهوه خانه ای است که قتل آدمی را به گردن می گیرد و ....



نمایش های «ایران استرالیا» از یکشنبه (12مردادماه) هر شب ساعت 20 به مدت یکماه و نمایش «آسید کاظم» به مدت دو هفته هر شب ساعت 19:30 در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود.



علاقه مندان برای خرید اینترنتی بلیط نمایش می توانند به سایت تیوال و برای خرید حضوری به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.







*آغاز کارگاه آموزشی دغدغه ها و بازیگر



فرهاد تجویدی که کارگاه دغدغه ها و بازیگر را در سومین جشنواره تئاتر شهر و در فرهنگسرای بهمن برگزار می کند از تولید یک اثر نمایشی جدید با عنوان «تو» در این کارگاه خبر داد.



فرهاد تجویدی که سال گذشته با نمایش «من» در جشنواره تئاتر شهر حضور داشت امسال نیز با هنرجویان کارگاه آموزشی «دغدغه ها و بازیگر» مسائل و مشکلات اجتماعی را



در قالب نمایشی با عنوان «تو» بررسی می کند.



این کارگردان تئاتر گفت: بعد از موفقیت سال گذشته نمایش «من» که اثر برگزیده جشنواره تئاتر شهر شد، امسال از دریچه ای دیگر به مسائل اجتماع نگاه خواهم کرد.



تجویدی افزود: در نمایش «من» همه مشکلات را از دریچه منیت افراد نگاه کردیم و امسال می خواهم از تو بگویم، تویی که نمی بینی، می بینی و رد می شوی، از توی مادر، پدر، مدیر، فرزند و ...



وی درباره روند شکل گیری نمایش در کارگاه آموزشی اظهار کرد: اولین مرحله، شکل گیری فرم بدن و بیان هنرجویان است، سپس یکی از متن های معروف و مسائل امروز جامعه بررسی خواهد شد و هر یک از هنرجویان مسائلی را که با آن درگیر است بیان می کند و در خلق و بازآفرینی آن به صورت کارگاهی همراهی می کنیم.



این کارگردان افزود: در این نمایش آلودگی های اجتماعی، از هم پاشیدن خانواده ها، مهاجرت ها و... را به صورت کارگاهی کار می کنیم، در این کار متنی برای گفتن ندارم اما از زندگی عادی مردم متنی شکل می گیرد.



تجویدی بیان کرد: این اثر می تواند نوعی از تئاتر مواجهه و یا پداگوژی باشد، اگر بخواهم شیوه خودم را توضیح بدهم باید بگویم شیوه من واگویی و بازگویی آنچه جوان دلش می خواهد بگوید است و این اثر همه گونه ها را در بر می گیرد و همین مسئله است که باعث ارتباط بی نظیر با مخاطب می شود.



وی یادآور شد: تنها در زمانی که فرستنده، گیرنده و کانال ارتباطی که در اینجا تئاتر است درست در کنار هم قرار بگیرند ارتباط به درستی برقرار می شود، من بدون اینکه خودم را در یک سبک یا شیوه محدود بکنم مسیر ارتباط را شکل می دهم.



این نویسنده و بازیگر تئاتر هنرجویان کارگاه «دغدغه ها و بازیگر» را از افراد 10 تا 50 ساله معرفی کرد و افزود: افرادی که در این کارگاه شرکت می کنند فقط کافی است که بتوانند لحظه را نشان دهند و بین 30 تا 40 نفر در این کارگاه حضور خواهند داشت که تا این لحظه 80 درصد از ثبت نام کنندگان هنرجویان جدید هستند.



تجویدی با اشاره به توجه ویژه جشنواره تئاتر شهر به جوانان و مسائل اجتماعی گفت: متاسفانه در جشنواره های دیگر می بینم که مدیران سوپراستارها را ویترینی برای آمار خودشان قرار می دهند، حتی اقتصاد هم تحت تاثیر این ویترین قرار گرفته و هیچ جا دغدغه فرهنگ وجود ندارد، در حالی که جوان حرف اول را در دغدغه فرهنگی می زند و ادامه دهنده یک فرهنگ برای نسل آینده است.



این کارگردان با ابراز تاسف از اجرا نشدن نمایش «من» در فرهنگسراهای تهران و در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته افزود: در جشن بازیگر 7 تا 10دقیقه از کار اجرا شد و با بازخورد بسیار خوب نیز روبه رو شد و همه تایید می کردند که یکی از جذاب ترین قسمت ها کار با جوانان بوده است.



وی از اجرای این نمایش در تماشاخانه محراب خبر داد و گفت: نمایش «من» که تولید و برگزیده دومین جشنواره تئاتر شهر بود بالاخره قرار است از 10 شهریورماه در تماشاخانه محراب اجرا شود.



سومین جشنواره تئاتر شهر 10 تا 16 مهرماه 93 در مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران برگزار می شود و کارگاه های آموزشی این جشنواره تا پایان شهریور ماه امسال در فرهنگسراهای تهران ادامه دارد.



تهرام/7245/1565

انتهای پیام /*






4371788
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است