استانی 16:59 - 06 مرداد 1396
خطیب جمعه بیرجند در آخرین خطبه رسمی خود از این تریبون ضمن خداحافظی از مردم، گفت: رفتن امروزم طبق برنامه قبلی بوده و سیاسی نیست.

خداحافظی امام‌جمعه بیرجند با مردم

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «علی رضایی» امروز( 6 مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت دهه کرامت و محبت اظهار کرد: امیدواریم با کرامت و بزرگواری زندگی کنیم و اهل بیت علیه السلام را الگو خود قرار دهیم.

وی با بیان این‌که هر آمدنی رفتن دارد و این مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمت است، افزود: من خاک این مردم با محبتم و جوانان و شهر و دیارم عشق من است و بدترین دردم محرومیت مردم این منطقه است.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر این‌که مسئولان نباید بگذارند با وجود امکانات محروم در جامعه باشد، گفت: در عصر یخبندان محبت، جوانانی در استان کمپینی برای سپاس از بچه طلبه‌ای که از پول بیت‌المال درس خوانده، راه‌اندازی کردند.

رضایی با اشاره به این‌که قرار بود سه سال امام جمعه بیرجند باشم، ادامه داد: اما در این مسئولیت 8 سال ماندم.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که رفتن من امروز با برنامه است و هرگز بخاطر سیاست نمی‌روم، افزود: احساس می‌کنم باید به تهران بروم و این سنگر نماز جمعه را به کسی دیگر واگذار کنم و من سر سوزنی از مردم استان ناراحتی ندارم.

وی خطاب به جوانان استان، گفت: باید حضرت یوسف علیه‌السلام الگو شما باشد اگر می‌خواهید به جایی برسی باید عقلانیت و انقلابی باشیم.

امام جمعه بیرجند من از شهرم گلایه ندارم اما از برخی که در تله‌های روانی جهل هستند دعا می‌کنم رهایی یابند، در ادامه خاطرنشان کرد: تا زنده‌ام عشقم قرآن و مقام معظم رهبری است و اگر لیاقت داشته باشم برای اسلام بالاترین کارهای قرآنی را انجام خواهم داد، هستی خود را در این راه وقف کردم.

رضایی با بیان این‌که باید آزاده باشیم و حرف خود را بزنیم و نقش بازی نکنیم، گفت: همه عیب‌های خود را قبول دارم و نتوانسته‌ام وظیفه خود را انجام دهم و از محضر مردم استان عذرخواهی می‌کنم.

به گفته وی، ستاد نماز جمعه بیرجند تاکنون 19 پیاده‌روی آدینه برگزار کرده است، تصریح کرد: ادامه تکمیل مصلی نماز جمعه، برگزاری نکوداشت برای بزرگان، تألیف کتاب، ساخت مدرسه تخصصی امیرالمومنین علیه السلام، هفت سال برگزاری و شرکت در ضیافت افطاری در کنار اقشار مختلف مردم و ساخت موسسه قرآنی الوالالباب از دیگر اقدامات در این مدت است.

امام جمعه بیرجند افزود: من خداحافظی نمی‌کنم و از این به بعد با ارتباطات قوی‌تر در تهران برای مردم استان کار می‌کنم.

رضایی ادامه داد: جریانات تحصن سال گذشته را قبول نداشتم و موافق نبودم برخی‌ها گلایه کردند که چرا موضع مناسبی نگرفته‌ام و در پاسخ این عزیزان می‌گویم که بنده سیاسی نیستم و نمی‌دانم مفهوم تحصن آنان چیست بنابراین حضورم با این ندانستن نفاق است.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که مردم استان باید هوشیار باشند، یادآور شد: تا حالا پدر این شهر بودم اما از این به بعد می‌توانم برادری کنم و حرف‌هایی که پدر شاید نتواند بگوید را می‌زنم.

انتهای پیام


9301987
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است