گوناگون 19:53 - 12 اردیبهشت 1395
گروه تروریستی ابوسیاف پس از حدود یکماه از ربودن ۱۰ اندونزیایی خدمه دو یدک کش، آنها را روز یکشنبه در جنوب فیلیپین آزاد کرد.

به گزارش ایرنا، این همپیمان گروه تکفیری داعش برای آزادی این 10 گروگان تقاضای بیش از یک میلیون دلار باج کرده بود و برخی گزارش های رسانه های اندونزی و فیلیپین مشخص کرده است این باج پرداخت شده است.

این در حالی است که گروه ابوسیاف هفته گذشته سر یک گروگان کانادایی خود را به دلیل نپرداختن باج درخواستی قطع کرد و پس از آن 'بنیگنو آکینو' رئیس جمهور فیلیپین که طی چند هفته آینده سکان هدایت این کشور جنوب شرق آسیا را به جانشین خود می سپارد، قول داد در عملیات نظامی علیه این گروه تروریستی اقدام کند.

تارنمای روزنامه 'فیل استار' به نقل از یک مقام پلیس اعلام کرد که گروه ابوسیاف 10 ملوان اندونزیایی را روز یکشنبه پس از 37 روز اسارات در جنگل های سولو، آزاد کرده است.

این منبع گفت که باج درخواستی ابوسیاف برای آزاد کردن گروگان ها که به زور اسلحه از دو کشتی یدک کش ربوده شدند، پرداخت شده است.

این یدک کش ها چند روز پس از ربوده شدن خدمه کشتی ها در آب های اندونزی شناسایی و پیدا شد.

گروه تروریستی ابوسیاف با انتشار فیلم هایی در رسانه های اجتماعی خواستار 50 میلیون پزو (حدود یک میلیون و 70 هزار دلار) برای آزاد کردن 10 گروگان اندونزیایی شده بود، اما دولت اندونزی تاکید داشت قصد ندارد این باج را پرداخت کند.

مالک این یدک کش ها آماده پرداخت باج درخواستی بود.

جونپیکار رئیس پلیس جولو، گفت که گروگان ها حدود ظهر روز یکشنبه با فرماندار شهر جولو نیز تماس برقرار کرده اند.

این 10 گروگان سابق ابوسیاف پس از آزادی برای معاینات پزشکی به بیمارستان یک اردوگاه نظامی منتقل شده اند.

این گروه همپیمان داعش همچنان چهار خدمه اندونزیایی یک یدک کش دیگر را که اول آوریل (13 فروردین) در آب های ایالت صباح مالزی ربوده و به سولو منتقل کرد، در گروگان خود دارد.

این گروه که فیلیپین و آمریکا آن را به عنوان یک گروه تروریستی طبقه بندی کرده اند، گردشگرانی از کانادا، نروژ، یک زن فیلیپینی، یک هلندی، چهار مالزیایی، یک چینی و 6 فیلیپینی را در اختیار دارد و برای آزادی برخی از این افراد تقاضای باج یا سربها کرده است.

گروه تروریستی ابوسیاف که سال 1990 با کمک ابوسیاف مغز متفکر 'اسامه بن لادن' رهبر القاعده بنا نهاد شد با گروگان گرفتن گردشگران خارجی در جنوب فیلیپین و آب های سولو اقدام به باجگیری می کند.


7860772
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است