ورزشی 09:43 - 28 مرداد 1396
سه خبر از ورزش جانبازان و معلولین
رئیس انجمن شنا جانبازان و معلولین، از برگزاری اردوی استعدادیابی در گروه سنی جوانان خبر داد.

دعوت از بهترین های شنا به اردوی تیم ملی جوانان/ گلبال در اندیشه انتقام از چین

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولین مجید نوروزی با اعلام این خبر اظهار داشت: انجمن شنا به منظور پشتوانه سازی برای تیم های ملی، یک دوره اردوی استعداد یابی ویژه گروه سنی 12 تا 18 سال تدارک دیده که برای حضور در آن از شناگران مستعد مسابقات قهرمانی کشور و لیگ باشگاهی سال گذشته و نیز نفراتی که از جشنواره مهر رضوی استعدادیابی شدند، دعوت نموده است.

نوروزی خاطر نشان کرد: علاوه بر استعدادیابی و پشتوانه سازی، در نظر داریم از میان این نفرات تیم ملی جوانان را برای شرکت در بازی های پاراآسیایی جوانان که آذر ماه امسال به میزبانی امارات برگزار می شود و نیز مسابقات قهرمانی کشور با نظارت IPC انتخاب نماییم.

رئیس انجمن شنا گفت: طی سه روزی که برای این اردو در نظر گرفتیم، تست پزشکی و نیز کلاس بندی پزشکی از ورزشکاران انجام می شود و مدعوین هم در دوره عملی و هم در دوره تئوری شرکت می کنند. همچنین در شش مرحله اصلاح تکنیک شناگران صورت می گیرد و دوره هایی نظیر تغذیه، روان شناسی و سبک زندگی ورزشی نیز برای آنها پیش بینی شده است.

نوروزی تصریح کرد: این اردو با نظارت کادر فنی متشکل از محمدحسین اقبالی، علیرضا ایزدی و مهدی اکبری نژاد و با حضور 22 ورزشکار از 10 استان کشور طی روزهای 14 تا 18 شهریور ماه در محل کمپ تیم های ملی جانبازان و معلولین برگزار خواهد شد.

سهند گرجی نیا، علی اصغر پوررمضان (گیلان)، عرفان اسماعیلی، علی هاتفی،آرش ضیایی، عرفان نادی، علی محمودخانی (تهران)، امیرمحمد توحیدنژاد (مرکزی)، صدرا بیات، امیررضا رضوی، آرین نظری (آذربایجان شرقی)، محمدصالح عرفانیان (خراسان رضوی)، محمد کریم زاده، ایلیا کاظمیه، ابوالفضل نگارستانی، سینا ضیغمی نژاد (کرمان)، مهدی اجاقلو (زنجان)، رضا پژمان (البرز)، علیرضا فروزان، عرفان محمدی (فارس)، سیدمحمدطاها هاشمی قمی (قم)، دانیال محسنیان (خوزستان)، مدعوین به اردوی استعدادیابی جوانان هستند.

 

سرمربی گلبال: انتقام صعود نکردن به بازی های پارالمپیک ریو را از چین می گیریم

سرمربی تیم ملی گلبال مردان پیش از پرواز به تایلند جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا – پاسیفیک گفت: در این مسابقات سهمیه رقابت های جهانی توزیع می شود و می خواهیم انتقام شکست برابر تیم چین که مانع حضورمان در بازی های پارالمپیک ریو شد را از این تیم بگیریم.

مهدی نباتی با اشاره به این نکته که هدف اصلی تیم ملی کسب سهمیه مسابقات جهانی است گفت: مسابقات قهرمانی آسیا – پاسیفیک در دو گروه برگزار می شود که تیم ملی ایران با کره، قزاقستان و تایلند، میزبان مسابقات در گروه اول قرار دارد و در گروه دوم هم تیم های چین، ژاپن، عراق و استرالیا رقابت خواهند کرد.

وی افزود: تیم های خوبی از آسیا در این مسابقات حضور دارند. تایلند هم تیم دست و پا بسته ای نیست. از این مسابقات دو تیم سهمیه ورودی مسابقات جهانی سوئد را به دست می آورند که هدف اصلی ما کسب سهمیه مسابقات جهانی و سپس قرار گرفتن بر سکوی اول رقابت های آسیا - پاسیفیک است.

سرمربی تیم ملی گلبال مردان درباره شرایط آمادگی شاگردانش اظهار داشت: شش مرحله اردوی آمادگی در طول سه ماه انجام شده است و شرایط ملی پوشان بد نیست. برخی ملی پوشان آسیب دیدگی دارند، چراکه دو سال از میادین مسابقات دور بودند و فدراسیون هم برنامه ای برای تیم ملی نداشت. ملی پوشان از لحاظ آمادگی جسمانی در شرایط خوبی نبودند و آسیب دیدند. با این حال امیدوارم در جریان مسابقات آسیا – پاسیفیک مشکل خاصی برایشان به وجود نیاید و دست پر برگردیم.

وی به حضور گلبال ایران در دو دوره بازی های پارالمپیک پکن و لندن اشاره کرد و گفت: تیم ملی در بازی های پارالمپیک ریو نتوانست سهمیه کسب کند، چون در آخرین مسابقه کسب سهمیه فقط یک تیم سهمیه بازی های پارالمپیک ریو را می توانست به دست آورد که تیم ما دوم شد. بنابراین از قاره آسیا فقط چین جواز حضور در این بازی ها را کسب کرد آن هم در شرایطی که در سه - چهار دوره قبل، چین را با اختلاف گل شکست داده بودیم و امیدوارم ملی پوشان عزمشان را برای شکست این تیم جزم کنند و انتقام بگیریم.

 

مربی والیبال نشسته بانوان: با کلمه نمی توانم بیگانه هستم

فریبا سلیمانی پس از انتخاب دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: تیم ملی والیبال نشسته بانوان پتانسیل خوبی دارد و باید در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوب و بازی های زیبایی را به نمایش بگذارد؛ آنها باید باور کنند که بازگشت به عقب ندارند و نباید بگویند نمی توانیم، چراکه من با کلمه نمی توانم بیگانه و مخالفم.

وی با بیان این مطلب گفت: تا هر زمان از من بخواهند در خدمت تیم ملی هستم. تجربه های خوبی را با ملی پوشان والیبال نشسته داشته ام. از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ در کنار تیم بوده و خاطرات خوبی از موفقیت های شیرین آنها دارم و امیدوارم با حمایت مسئولان بتوانیم موفقیت های بیشتری کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران با اشاره به این مطلب که باید یک سال خیلی پر کار و پر تلاش را پشت سر بگذارند، افزود: باید تلاش بیشتری برای کسب سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو داشته باشیم و در مسابقات قهرمانی جهان بازی های زیبایی را به نمایش بگذاریم نه اینکه بگوییم نمی توانیم، چراکه باید با کلمه نمی توانیم بیگانه شویم. من با این کلمه بیگانه و مخالفم.

وی همچنین تغییر ترکیب تیم ملی را یادآور شد و اظهار داشت: ترکیب تیمی که به پارالمپیک ریو اعزام شد با ملی پوشان کنونی خیلی تغییر کرده است و برخی ورزشکاران  از تیم ملی رفته اند. با این حال پتانسیل خوبی داریم و همه می توانند و باید فکر کنند در تیم ملی مهره و نفر اول هستند. در جریان مسابقات قهرمانی کشور نیز عملکرد ورزشکاران را برای انتخاب ملی پوشان جدید بررسی می کنیم، چون چند ورزشکار قدیمی تیم ملی تغییر رشته داده اند.

وی حضور تیم ملی در رقابت های جهانی را امتیاز بزرگی دانست و گفت: از آنجایی که در مسابقات جهانی تیم های قدرتمندی شرکت می کنند تجربه خوبی برای ملی پوشان است و ما این امر را به فال نیک می گیریم، چون  می توانیم توانایی ملی پوشان را محک زده و برای بازی های پاراآسیایی و کسب سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو تلاش کنیم. ملی پوشان باید باور کنند که برگشت به عقب ندارند و کار و مسئولیت ما بیشتر شده است.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان یادآور شد: کادر فنی تیم ملی را بعد از مسابقات قهرمانی کشور مشخص می کنیم، چون باید عملکرد سایر مربیان را در جریان این مسابقات بررسی کرده و کادر خوبی را جذب کنیم.

وی در پایان به قدرت چین در رقابت های قهرمانی جهان و بازی های پارالمپیک اشاره کرد و اظهار داشت: چین قهرمان جهان و نایب قهرمان بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶  است و بعد از آن ژاپن اصلی ترین حریف ما در بازی های پاراآسیایی و مسابقات جهانی است. ملی پوشان احتمالا ماهی یک اردو دارند. آنها سال آینده مسابقات جهانی هلند را در پیش دارند که ما هم برنامه می دهیم و احتمالا یک مسابقه تدارکاتی قبل از آن مسابقات دارند.

انتهای پیام/س

 

 


9373052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس حقوق درباره ارزیابی اش از واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است