فرهنگی‌هنری 19:22 - 30 بهمن 1397

مراسم اختتامیه موسیقی فجر/ آرزوی دیرینه شاهین فرهت برآورده شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر سه شنبه شب ۳۰ بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران در حال برگزاری است.

ارائه گزارشی از روند برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر توسط شاهین فرهت دبیر جشنواره ، سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای چند برنامه موسیقایی در بخش های مختلف و تجلیل از سه هنرمند برگزیده موسیقی کشورمان از بخش های مختلف مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره است که با اجرای فرزاد جمشیدی میزبان علاقه مندان است.

اجرای موسیقی توسط گروه «روشنا» به سرپرستی حسین اینانلو، گروه  «خنیاگران مهر» به سرپرستی بهزاد عبدی، هوشیار خیام نوازنده پیانو، گروه  «یغلیق» بهسرپرستی ساناز نامداری، گروه کمانچه و دودوک حسام اینانلو و رضا عسگرزاده بخش های مختلف مراسم راتشکیل می دادند.

میلاد کیایی، مهدی آذرسینا، محمد جلیل عندلیبی، داود گنجه ای، محمد مجتبی حسینی ، هومان اسعدی، حسین بهروزی نیا، احمد صدری، شهرداد روحانی، بهروز وجدانی، فاضل جمشیدی،رضا مهدوی،هادی منتظری، علی مغازه ای، رافائل میناسکانیان، علی اکبر مرادی، حیدرکاکی، فریدون شهبازیان، حمیدرضا عاطفی، بیژن بیژنی، علی ترابی، علی اکبر صفی پور، ناصر آقایی، هومان اسعدی، فریماه قوام صدری، کیوان فرزین، بابک ربوخه، علی ثابت نیا، امین غفاری، از جمله هنرمندانی هستند که تا این لحظه از مراسم در تالار وحدت حضور پیدا کرده اند. 

در ابتدای این مراسم که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید همراه بود، گروه کر اردیبهشت به سرپرستی حمید عسگری رییس دانشکده موسیقی دانشگاه هنرضمن اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به اجرای چند قطعه موسیقایی دیگر پرداخت. این در حالی است که پس از این بخش که با صحبت های طولانی مجری برنامه فرزاد جمشیدی همراه بود گروه موسیقی «روشنا» به اجرای برنامه در حوزه موسیقی دستگاهی ایران پرداخت.

آرزوی دیرینه شاهین فرهت برآورده شد

در ادامه پس از اجرای برنامه گروه «روشنا» کلیپی از روند فعالیت های سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در بخش های مختلف برای حاضران در تالار وحدت به نمایش درآمد و سپس شاهین فرهت دبیر هنری این دوره روی صحنه آمد و در توضیحاتی گفت: جشنواره موسیقی فجر همیشه بهترین زمان برای اجرای موسیقی به مخاطبان موسیقی بوده است. امسال آرزوی دیرینه من تا حدودی برآورده شد و آن اجرای آثار آهنگسازان ایرانی بود. من از سال 64 در جشنواره های مختلف موسیقی فجر حضور داشتم و هر ساله نیز شاهد تغییرات متفاوتی در نحوه برگزاری آن بودم. امسال از بسیاری آهنگسازان ایرانی آثاری وجود داشت که نشان از پیشرفت هنرمندان ما هم در حوزه آهنگسازی و هم در حوزه نوازندگی است. من اگر بخواهم اجرای آثار آهنگسازان ایرانی را در یک جمله بگویم تا در خاطر شما بماند، اینکه آثار آهنگسازان ایران توسط گروه های خارجی و اجرای آهنگسازان بزرگ توسط گروه های ایرانی اجرا شد.

وی افزود: این روند قطعا ادامه می یابد ما امروزه در عصر تکنیک حضور داریم و بسیار خوشحالم چقدر با شوق آثار بزرگ را اجرا می کنند اما از طرفی می بینم که چه راه طولانی در پیش داریم و ما باید کارهای زیادی را در این زمینه انجام دهیم. مساله دیگر در این میان اجرای زنده آثار موسیقایی است که خوشبختانه تعداد زیادی از گروه های ما بعضا صدا را تقویت می کنند که این موضوع برای اجراهای زنده چندان مناسب نیست. شما بدانید صحنه این تالار وحدت صحنه بسیار مناسبی است اما بد نیست درباره این موضوع فکر بیشتری داشته باشیم. به هر حال موسیقی ما در حال پیشرفت بوده اما آنچه مهم است توجه موزیسین های ما به آثار آهنگسازان ایرانی است. این دوران چند روز برای من بسیار خاطره انگیز است زیرا شوق و ذوق دوستداران موسیقی بیشتر از قبل بوده و من امیدوارم هرسال بهتر از سال قبل باشد. این تنها آرزوی من از خداوند بزرگ است که موسیقی ایران هر روز پیشرفت داشته باشد.

این گزارش در حالی به روز رسانی است ...


10059163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها تامین آب آشامیدنی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه بشریت به شمار می‌رود. به این بهانه پنج فیلمی را معرفی کرده‌ایم که به به بحران آب اشاره داشته‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک صداگذار فیلم‌های سینمایی گفت: صداگذاری فیلم‌های با تعداد کاراکتر‌ها بالا دشوار است و همین که دیالوگ‌ها به گوش شنونده برسند سخت‌ترین کار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سینما گفت: وظیفه ستاد صیانت این است که یک بیانیه بدهد و عاملان اصلی تعداد مشخصی از فیلم‌ها که قاچاق شده‌اند را معرفی کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد ششم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها را آموزش می‌دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه سلام «صبح‌بخیر» گفت: من بعد از برنامه «دورهمی» خیلی آسیب دیدم. بی‌نهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: با لغو روادید ایران با ده‌ها کشور دنیا، در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی مقدم مقابل دوربین رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «تمساح خونی» در بازه زمانی ۴۰ روزه، ۱۰۰ میلیاردی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است