ورزشی 17:39 - 11 اسفند 1393
تهران - ایرنا - استاد دکتر فرهاد وارسته بنیانگذار ورزش کاراته در ایران و نایب رئیس اسبق فدراسیون جهانی کاراته دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا از فدراسیون کاراته، دکتر وارسته پس از اتمام تحصیلات خود در آمریکا در رشته علوم سیاسی و بین الملل در سال 1344 به کشور بازگشت و در همان سال اولین کلاس کاراته را در زیرزمین منزل مسکونی پدرش به راه انداخت.



وی که مبتکر سبک کان ذن ریو در ایران بود، در سال 1972 برای اولین بار تیم ملی کاراته ایران را قبل از اینکه فدراسیون رسمی کاراته در کشور تاسیس شود به مسابقات جهانی فرانسه (پاریس) برد و در همان جا به عنوان نایب رئیس اتحادیه جهانی سازمان های کاراته (WKF) برگزیده شد و طی 2 دوره که تا سال 1980 طول کشید خدمات زیادی برای شناساندن قدرت کاراته کشور به جهانیان انجام داد.



استاد وارسته در سال 1976 مدیر فنی اتحادیه کاراته آسیا و اقیانوسیه شد و پس از آن عضو هیات مدیره اتحادیه آسیا گردید.



یادآور می شود اولین مقام قهرمانی کاراته جهان و آسیا برای کاراته کشورمان در دوران ریاست ایشان کسب شد. او پس از عزیمت به خارج از کشور فدراسیون جهانی کان ذن ریو را تاسیس کرد و توانست فرزند خود را به مقام دوم کومیته جهان(WKF) برساند.



استاد وارسته تنها ایرانی صاحب دان 10 کاراته بود.



وی روز گذشته 10 اسفند ماه پس از یک دوره بیماری چشم از جهان فروبست.



ورزشی.(1)**9144**1379

انتهای پیام /*


5959826
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه فوتبال انگلیس از تغییر نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مائول نویر دروازه بایرن مونیخ موفق شد در بازی مقابل آرسنال برای پنجاه و هشتمین بار در لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مالک باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی جدید این تیم و عملکرد سرخپوشان تبریزی در لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال استقلال گفت: سه امتیاز بازی فردا می‌تواند خیلی به ما کمک کند و تلاش می‌کنیم با تمرکز کامل به این سه امتیاز دست پیدا کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال کشورمان نخستین دیدار خود در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ را با پیروزی مقابل افغانستان پشت سر گذاشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امین میرزازاده به عنوان برترین فرنگی کار سال ۲۰۲۳ آسیا و پژمان درستکار به عنوان برترین مربی سال آسیا انتخاب شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: به نظرم شانس برد پرسپولیس نسبت به صنعت نفت روی کاغذ بیشتر است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بانوی ملی پوش اسکیت هنری گفت: رشته اسکیت هنری خیلی جای پیشرفت دارد و می‌توانیم مدال بیشتری کسب کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز (پنج شنبه) در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئال مادرید با عبور از منچسترسیتی در ضربات پنالتی، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است