اجتماعی 17:19 - 09 اسفند 1395
فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد
فرمانده پلیس راه کشور از وجود 3400 نقطه محل حادثه خیز در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد نقاط حادثه‌خیز 1500 نقطه محل بحرانی است که در سه سال گذشته 5300 کشته در این مناطق ثبت شده است.

وجود 1500 نقطه بحرانی در راه‌های کشور

به گزارش ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی امروز در آئین معارفه رئیس پلیس راه مازندران، با بیان اینکه از سال 85 تا سال 94 بالغ بر 7357  نفر معادل 38 درصد کاهش تصادفات در سطح کشور ثبت شده است میزان سنجش تصادفات در دنیا را از طریق سه روش دانست و گفت: شاخص یک‌صد هزار نفر جمعیت، شاخص 10 هزار وسیله نقلیه و شاخص یک میلیون تردد برای سنجش تصادفات به کار می رود.

وی تصریح کرد: محاسبه تردد در دنیا به روش صحیح تجهیز نشده است و  دو شاخص دیگر را که لزوم توجه است،  شامل وسیله نقلیه و میزان کشته‌ها است عنوان می کنند.

رئیس پلیس راه کشور از روند کاهشی میزان تصادفات از سال 85 در شاخص یک هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: متناسب با این شاخص ایران رتبه پنجم را به خود اختصاص داد که رتبه پایینی است.

حمیدی افزود: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی شاخص 10 هزار وسیله نقلیه در سال گذشته  5.7 درصد است.

وی تعداد کشته‌ها را به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در سال 2014 در خودرو و موتورسیکلت را در دنیا 7.47 نفر، در اروپا 4.7 نفر، آسیا 10.9 نفر و در ایران را 5.7 نفر اعلام کرد و گفت: در این آمار وضعیت ایران بهتر از کشورهای دنیا و قاره  آسیا است.

فرمانده پلیس راه کشور از  جانمایی 1800 دوربین به منظور کاهش تصادفات در راه‌های کشور خبر داد و گفت: با نصب دوربین معضل سرعت خودروها مدیریت خواهد شد.

این مسئول از وجود 3400 نقطه محل حادثه خیز در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد نقاط حادثه‌خیز  1500 نقطه محل بحرانی است که در سه سال گذشته 5 هزار و 300 کشته  در این مناطق ثبت شده است.

حمیدی میانگین سالانه کشته شده‌ها را  بیش از 2 هزار نفر عنوان کرد و افزود: حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی نیاز است تا راه‌های بحرانی کشور اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، فرمانده پلیس راه کشور در بخش دیگری از سخنانش بیان اینکه از سال 90 تاکنون روند تصادفات در مازندران رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: در 10 ماهه امسال میزان کاهش تصادفات در مازندران 88 نفر  معادل 18 درصد کاهش بوده است.

حمیدی بیشترین دلیل تصادفات در راه های مازندران را در 10 ماهه امسال نرخ انحراف به چپ و سرعت مطمئنه  عنوان و نرخ این نوع تصادفات در مازندران را در مقایسه با سطح کشور بیشتر از متوسط کشوری اعلام کرد.

وی سهم بیشترین تصادفات در مازندران را تصادف در راه‌های اصلی دانست و اضافه کرد: در کشور 61 درصد تصادفات در راه‌های اصلی و در مازندران این میزان به 74 درصد رسیده است.

رئیس پلیس راه کشور در باره بررسی وضعیت تصادفات در مازندران گفت: میزان کشته شدگان تصادفات جاده ای 844 نفر در سال85  بوده که این میزان در سال گذشته به 558 نفر رسید که با کاهش 34 درصدی روبرو بودیم.

این مسئول سهم تصادفات خودروی سواری را 66 درصد اعلام کرد و افزود: مازندران در تمام فصول سال مقصد گردشگری است، شاهد تصادفات خودروی سواری نیز هستیم.

حمیدی  خاطرنشان کرد: با  افزایش امنیت راه‌ها  شاهد سیل جمعیت سفرها در مازندران خواهیم بود.

رییس پلیس راه کشور  تصریح کرد: استفاده از فرهنگ ریلی در مردم باید نهادینه شود و  اشغال حریم راه را در مازندران بیش از سایر استان‌ها است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علیرضا قدمی به‌عنوان رئیس پلیس راه مازندران معارفه و از محمدرضا خسرویان به‌عنوان سرپرست پلیس راه استان، قدردانی شد.



انتهای پیام


8865469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است