بین‌الملل 18:08 - 01 آبان 1397
نخست وزیر پاکستان در خصوص دلایل سفر خود به عربستان سعودی و شرکت در کنفرانس بین المللی موسوم به «داووس صحرا» گفت که کشورش با ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت در حال حاضر با بدترین بحران اقتصادی تاریخ‌ این کشور مواجه شده است.

بدترین بحران اقتصادی تاریخ پاکستان

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، عمران خان نخست وزیر و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان برای شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری «داووس صحرا» به عربستان سعودی سفر کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه «میدل ایست آی» (MEE) با تشریح دلیل حضورش در این کنفرانس با وجود انصراف بسیاری از کشورهای جهان به دلیل کشته شدن «جمال خاشقچی» گفت: مرگ جمال خاشقجی شوک آور است، اما این قضیه به کنار، ما کشور ۲۱۰ میلیون نفری هستیم و بدترین بحران بدهی در تاریخ‌ مان را داریم.

وی در خصوص کشته شدن «خاشقجی» افزود: به احتمال زیاد طی روزهای آینده با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار می کنم، آنها گفته‌ اند که او در درگیری کشته شده و این چیزی است که من شنیده‌ ام، منتظر توضیحات نهایی می‌ مانم و معتقدم که مسببان آن باید مجازات شوند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این گفت و گو در خصوص دلیل حضور خود در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض موسوم به «داووس صحرا» گفت: نیازمند پول هستیم و تا زمانی که وام نگیریم یا سرمایه‌ گذاری خارجی جذب نکنیم، مشکلات واقعی خواهیم داشت.

عمران خان ادامه داد: اگر از کشورهای دوست یا صندوق بین المللی پول وام دریافت نکنیم، در واقع طی دو یا سه ماه دیگر، ارز خارجی به اندازه کافی برای پرداخت بدهی ها یا تامین هزینه ها نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا «عمران خان» روز دوشنبه - سی ام مهرماه - در فاصله کمتر از 35 روز در قالب یک هیات عالیرتبه به عربستان سعودی سفر کرد.

پیش از این، منابع خبری موثق به برخی «جیو نیوز» پاکستان اعلام کردند که هدف از این سفر یکروزه جلب توجه مقامات عربستان برای دریافت کمک های مالی است.

این سفر درست دو هفته پیش از آغاز مذاکرات بین دولت پاکستان و صندوق بین المللی پول ( هفتم ماه دسامبر)در مورد نحوه دریافت وام چند میلیارد دلاری صورت پذیرفت.

یک منبع موثق در دولت پاکستان که خواسته نامی از وی برده شود نیز به تلویزیون جیو پاکستان گفته است که «عمران خان» تلاش خواهد کرد تا دیدگاه مقامات بلند پایه عربستان سعودی را برای دریافت وام پنج میلیارد دلاری به سوی خود جلب کند.

دولت پاکستان در سال مالی جاری با شکاف مالی 12 میلیارد دلاری روبروست که باید به نحوی آن را جبران کند.

دولت ائتلافی به رهبری تحریک انصاف پاکستان در صدد است تا برای حل مشکل مالی از رجوع به بانک جهانی خودداری کند .

از سوی دیگر«اسد عمر» وزیر امور دارایی پاکستان در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که دولت برای رفع موانع مالی چاره ای جز رجوع به نهادهای بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول ندارد .

کاهش ذخائر ارزی پاکستان با جمعیت ۲۱۰ میلیون نفر، به چالشی بزرگ برای اقتصاد این کشور تبدیل شده است و بر اساس بیانیه بانک مرکزی پاکستان با برداشت اخیر 219 میلیون دلار ذخائر ارزی بانک مرکزی این کشور به 8 میلیارد و 100 میلیون دلار کاهش یافته است.


9952243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است