استانی 10:37 - 09 شهریور 1393
مشهد/
مدیر جهاد کشاورزی کلات از خسارت 120 میلیارد تومانی خشکسالی به شهرستان کلات خبر داد.

کریم امیرزاده در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: با توجه به کاهش بارندگی 50درصدی در سال زراعی جاری شهرستان کلات نسبت به سایر شهرستان ها که ازمنابع آب زیرزمینی بهره می برند خسارات بیشتری دیده است.

وی با بیان اینکه 100 درصد مزارع گندم دیم نابود شده و کشاورزان دچار خسارت شده اند و 50 تا 60 درصد مزارع آبی افت عملکرد داشته اند، افزود: خشکسالی ،سرمازدگی وسیلاب 120میلیارد تومان به صنعت کشاورزی و دامداری شهرستان خسارت وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی کلات افزود: به باغ های شهرستان نیز به دلیل کمبود آب خساراتی وارد شده است واگر این روند ادامه داشته باشد در آینده شاهد خزان زود رس در بعضی مناطق مانند باغ های حاشیه ژرف رود و احتمال خشکیدگی درختان خواهیم بود.

امیرزاده در خصوص وضعیت دامداران شهرستان کلات گفت: در شهرستان کلات حدود 400هزار واحد دامی بود که در پی خشکسالی امسال 30درصد به فروش رفته است واگر این روند ادامه پیدا کند در آینده شاهد خروج وفروش دام ها از شهرستان خواهیم بود.

فرماندار کلات نیز از خسارت 100میلیارد تومانی بخش کشاورزی ودامی شهرستان خبر داد وافزود: بر اثر خشکسالی بی سابقه بخش عظیمی از مراتع از بین رفته و آب های سطحی وزیر زمینی کاهش محسوس یافته است ومزارع گندم دیم امسال به طور کامل از بین رفته ودام مولد شهرستان به فروش رفته است.

وی افزود: با پی گیری های استاندار برای کمک به عشایرمبالغی از سوی مدیریت بحران تخصیص یافته است که امیدواریم این مساعدت‌ها شامل دامداران شهرستان کلات نیز بشود.

انتهای پیام./ز


4606818
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است