اقتصادی 08:30 - 11 آذر 1394
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: با پایان ساخت واحدهای مسکونی در قالب زمین های ۹۹ ساله ،بنیاد مسکن متقاضیان را برای تنظیم سند معرفی می کند و سند به نام متقاضی صادر می شود.

خبر خوش برای مالکان واحدهای ۹۹ ساله

 جواد حق شناس طی گفت وگویی اظهار کرد: ساخت و ساز مسکن مهر در  شهرهای کوچک و زیر 25 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است؛ که حدود هزار شهر یعنی حدود  16 درصد جمعیت شهری کشور در قالب مسکن مهر قرار گرفته است.

 

وی افزود: از سهمیه ای که برای شهرهای کوچک تعیین شد 347 هزار و  4 واحد  به بانک مسکن و بانکهای دیگر معرفی شد و  تسهیلات دریافت شد.

 

حق شناس تصریح کرد‌: حدود 301 هزار واحد در مرحله نازک کاری و اتمام کار است و 286 هزار واحد تحویل  شد.

 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در شهرهای کوچک مسکن مهر با 2 سال تاخیر به بنیاد مسکن واگذار شد ، تعدادی از واحد ها در حال ساخت است.

 

وی یکی از دلایل کند شدن ساخت و ساز در برخی از طرح های مسکن مهر را مشکلات تعاونی های مسکن دانست و گفت: برخی از تعاونی ها به دلیل مشکلات متعدد از ادامه ساخت باز ماندند که با پیگیری های صورت گرفته برخی از آنها تا پایان سال 94 و برخی در نیمه اول سال  95 به اتمام می رسد.

 

حق شناس افزود: از ابتدای  سال 94 ،  300 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است که تا پایان سال حدود 20 هزار واحد اتمام و  واگذار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: تعدادی از طرح هایی که در کنار شهرهای بزرگ در  اختیار تعاونی ها بود از سوی وزارت راه و شهرسازی تحویل بنیاد مسکن  داده شد که برخی از تعاونی های مسکن خوب کار کردند و برخی و به دلیل تجربه کم نتوانستند فرایند مسکن را به اتمام برسانند.

 

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن افزود: برخی از تعاونی ها مشکلاتی داشتند و عمده کار تعاونی های مشکل دار برطرف و ساخت و ساز آنان به اتمام رسید، اما مشکل برخی از تعاونی ها  مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  است .

 

وی گفت: پروژه  ای که در مهرآباد وجود دارد مربوط به یکی از تعاونی ها بوده که به دلیل مشکلات، بنیاد مسکن دخالت کرد و انبوه سازان را به این پروژه هدایت کرد و کار را به اتمام رساند. اما در برخی از موارد  مراحل قانونی در حال سپری است تا بنیاد بتواند کار این تعاونی ها را به اتمام برساند.

 

حق شناس اضافه کرد‌: ما حق ورود به تعاونی ها را نداریم و نقش بنیاد مسکن هدایت و راهبری این تعاونی هاست. نشست ماهانه ای  برگزار می شود تا مشکلات تعاونی های مسکن برطرف شود  و اخیرا وزارت تعاون دستور خوبی برای همکاری در این زمینه داده است که امیدواریم حل شود.

 

وی ادامه داد: 301 هزار واحد مسکونی در مرحله ی اتمام نهایی است  286 هزار واحد تمام شده و فروش اقساطی شده اند، تعداد کمی باقی مانده و حدود 7 هزار واحد دچارمشکل است که به زودی با توجه به همکاری وزارت نیرو برای ارائه خدمات امیدواریم با اقبال مواجه شود و مشکل برطرف شود .

 

وی ادامه داد: قبل از دریافت وام مرحله چهارم، این واحدها  برای دریافت سند معرفی می شوند.

 

وی تصریح کرد: در بین پروژه های مسکن مهر در شهرهای زیر  25 هزار نفر رقم چشمگیر فروش اقساطی انجام شده است./میزان/110


7456756
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل توانیر گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر پاداش در قبوض برق، به قید قرعه از جوایز متنوعی مثل خودرو و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله در حال برگزاری است که تاکنون ۸۰ کیلوگرم شمش طلا به فروش رفته است‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۳ سناریو افزایش مصرف تدوین شده که در بدبینانه‌ترین آن، مصرف برق با رشد ۶ درصدی به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: همزمان با افزایش روند استفاده از ظرفیت‌های مردمی میزان مشارکت‌های مردمی در ساخت پروژه‌های ویلایی رشد پیدا کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است