ورزشی 10:47 - 10 تیر 1394
عضو شورای فنی کشتی فرنگی می‌گوید فرصت دوباره دادن به سوریان نقض قانون است، اما به دلیل استثنایی بودن او این فرصت داده شد.

مشتاقی: چون سوریان استثنا بود قانون را نقض کردیم/ هنوز معلوم نیست او ملی‌پوش شود

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این که شورای فنی کشتی فرنگی تصمیم گرفت فرصت دوباره‌ای به حمید سوریان بدهد، بیا‌ن‌ کرد: سوریان خودش تقاضا داشت که امسال هم می‌خواهد برای تیم ‌ملی افتخار آفرین باشد و الان نیز در اردوی تیم ‌ملی حضور دارد و اگر ممکن است در شورای فنی مساله او را مطرح کنیم و فرصت دوباره‌ای به او داده شود.

وی ادامه داد: روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه شورای فنی صحبت اعضا همان چیزی بود که در مشهد اتخاذ شد، اما بعد از یک ساعت و نیم صحبت و بالا و پایین کردن در نهایت به این نتیجه‌ رسیدیم که چون سوریان قهرمان افسانه‌ای ایران است و هفت طلای المپیک و جهان را دارد، همچنین این که خودش تقاضا کرده و گفته می‌خواهد افتخار آفرین باشد، یک فرصت دیگر به او بدهیم تا بتواند خودش را در تیم ‌ملی پیدا کند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: این فرصت نیز به این شکل است که سوریان به همراه نفرات اول و دوم انتخابی تیم ‌ملی به جا‌م پیتلاسینسکی لهستان برود و در آنجا ارزیابی شود نه این که هر کسی خوب کشتی گرفت به عضویت تیم ‌ملی در می‌آید. پس از پایان کشتی ها، این نفرات دوباره در شورای فنی ارزیابی خواهند شد و در نهایت نفر برتر 59 کیلوگرم به مسابقات جهانی می‌رود.

مشتاقی در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم شورای فنی نقض فرایند ملی‌پوش شدن نیست؟ تصریح کرد: به تقاضای خود سوریان و بعد به خاطر استثنایی بودن او این فرصت را دادیم، زیرا در کل ورزش ایران چنین آدمی نداریم. البته می دانیم این کار نقض قانون خودمان است و ممکن است به ضرر شورای فنی و حتی فدراسیون کشتی باشد، اما به دلیل استثنایی بودن سوریان و این که در شرایط حساس کسب سهمیه المپیک هستیم این فرصت را دادیم. البته هنوز معلوم نیست سوریان انتخاب شود و هنوز مشخص نیست حتی به لهستان اعزام شود، زیرا زمانی به ما گفت که از لحاظ گرفتن ویزا یک مقدار در مضیقه هستیم.

وی در مورد این که دادن فرصت دوباره به سوریان باعث نمی‌شود به این موضوع به یک بدعت تبدیل شود، تصریح کرد: در کل ورزش ایران تنها حمید سوریان را داریم که هفت مدال طلای جهان و المپیک را دارد و چون تقاضا کرده بود نخواستیم سر این آدم بریده شود. البته او حتی در وزن‌کشی شرکت کرد، اما اتفاقی برایش پیش آمد و با مدیر تیم‌های ملی نیز مطرح کرده بود، اما دیر به ما اطلاع دادند. بعد از این که ما تصمیم گرفتیم، نامه‌ای ارسال کرد و گفت اتفاقی برایش افتاده که مانع ادامه کارش شده بود و نمی توانسته آن را بازگو کند. با این حال سوریان بدون انتخابی و صافی وارد تیم ‌ملی نمی‌شود. این صافی را حضور در جام پیتلاسینسکی گذاشتیم و اصلا معلوم نیست انتخاب شود. 100 درصد برای کشتی‌گیر‌ان دیگر این اتفاق نمی‌افتد و چون سوریان مرد افسانه‌ای کشتی ایران است این استثنا را قائل شدیم.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که نظر شخصی خود او برای دادن فرصت به سوریان چه چیز بوده است؟ گفت: من از کسانی بودم که مخالف این کار بود. دلیل مخالفتم نیز نقض قانون بود، اما در جلسه شورای فنی و صحبت‌هایی که شد موافقت کردم، زیرا نیامده‌ایم سر کسی را ببریم. مصلحت دست اعضای شورای فنی است و نمی‌خواهند بلایی سر شخصی مانند حمید سوریان بیاورند. او را بازخواست کردم و بعد به این نتیجه‌ رسیدیم به تقاضایش جواب مثبت بدهیم. البته هنوز باید کشتی‌اش مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در پایان در مورد آوردن کشتی‌گیر‌ از 98 کیلوگرم فرنگی به سنگین وزن گفت: در این مورد هم صحبت شد، اما چند نفری که در 98 کیلوگرم هستند تمام آنها زیر وزن هستند و نمی‌توان برای جهانی آنها را به سنگین وزن فرستاد. البته در فکر هستیم تا المپیک همین نفرات ساخته و پرداخته شوند و یا نفراتی را جایگزین کنیم.

انتها‌ی‌ پیا‌م


6672286
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ووشوکاران کشورمان در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در چین امروز ۲ مدال طلا و ۲ نقره کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که پسر و همسرش را در خانه به آتش کشیده بود، دستگیر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است