فرهنگی‌هنری 16:49 - 09 آبان 1399

محکوم کردن حرکت رئیس جمهور فرانسه /آزادی برای بنا باشد نه تخریب

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مشترک سران اقلیت‌های دینی (آشوریان، ارامنه، یهودی‌ها و زردتشتی‌ها) در محکومیت توهین رسانه‌های غربی به ساحت پیامبر اکرم (ص) امروز جمعه ۹ آبان‌ماه در کلیسای شرق آشوری تهران برگزار شد.

مارنرسای بنیامین اسقف کلیسای شرق آشوری تهران در این نشست خبری با اظهار گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) گفت: زیبا و دلپسند است که مؤمنان دور هم جمع شوند و امروز رهبران ادیان توحیدی برای هدف متعالی یعنی همدلی و هم‌رایی کنار هم جمع شدیم.

او ادامه داد: اتحاد ما مؤمنان و شرکت در این اجلاس باعث دلگرمی است، ۱۰ سال پیش کشیشی در آمریکا اقدام به توهین مقدسات مسلمان کرد و گفت که باید کتب مقدس را بسوزانند. اما بسیاری این عمل را توهین‌آمیز و محکوم کرد. سال‌های سال این حرکت‌های زشت و ناپسند متعددا تکرار شد که این حرکت توهین‌آمیز هم عنوان آزادی می‌دانند.

اسقف کلیسای آشوری تصریح کرد: حرکت زشتی از رئیس‌جمهور کشوری سر زده و همه دنیا را به آشوب کشیده است آیا این میوه و نتیجه آزادی است؟ آیا باید از آزادی سوء‌استفاده باید کرد؟ خیر آزادی کامل تنها برای خدا است و آزادی نسبی برای مردم است و وظیفه انسانیت است که همسایه خود را ارج دهد و انسان آزاد است برای احترام و تکریم متقابل. آزادی باید برای بنای یکدیگر باشد نه تخریب.

او درباره نتیجه این توهین و افترا گفت: نتیجه این توهین دعوا بشریت به قتل، ترور و شورش خواهد بود. آقای رئیس‌جمهور فرانسه می‌دانستید نتیجه هرج و مرج در دنیا و قتل‌ها بازخورد این تدبیر و عمل شما است.

او با خوانش جمله‌ای از انجیل متی اظهار کرد: با دیگران همان‌گونه رفتار کنید که دوست دارید ان‌گونه با شما رفتار کنند پیام مسیحیت احترام است نه تخریب.

خاخام یونس حمامی، رهبر مذهبی جامعه کلیمی در ادامه این نشست گفت: پیام ما همیشه محبت و دوستی است که شیوه رفتاری محبت و دوستی و انسانی از ابراهیم خلیل به ما رسیده است، خداوند انسان را از خاک آفرید و از وجود خودش در او دمید از همین رو هر فردی در جایگاه خود با ارزش است. این توهین و اهانت بدون منطق بوده و این به دلیل ضعف او است.

او ادامه داد: جایگاه ادیان توحیدی برای حفظ حرکت انسانی بسیار اهمیت داده شده است و این آزادی بیانی که عنوان می‌شود به عنوان تجاوز به حد و حدود انسانیت است و به دیگران آسیب می‌رساند. آزادی نباید به حرمت انسانیت توهین کند. از همین رو، حرکت رئیس‌جمهور فرانسه از منظر ما پسندیده نبود.

کشیش گریگوریس نرسیسیان کشیش خلیفه‌گری ارامنه در ادامه این نشست گفت: اگر به سنت‌های ادیان مختلف احترام بگذاریم با صلح و دوستی در کنار هم زیست خوبی خواهیم داشت اما اگر احترام نگذاریم این صلح دچار خدشه می‌شود. در درجه بعد آزادی است که باید حد و حدود را حفظ کنیم. در دوره‌ای گروهی از ارامنه نزد امام خمینی رفتند و ایشان فرمودند که هیچ کس حق تجاوز به حقوق ارامنه را ندارند و آنها هم برادران ما هستند. درود بر رهبران ایرانی که آرامش و صلح را برای مردم کشور و منطقه می‌خواهند همچنین حاج قاسم سلیمانی که در برابر تکفیری‌ها جنگید تا مردم کشورش و منطقه در آرامش باشند.

او ادامه داد: ما باید به گونه‌ای زندگی کنیم تا روشنی چهره خداوند را بر یکدیگر ببینیم زیرا خداوند چهره صلح و دوستی است.

بیانیه رهبران ادیان توحیدی در این نشست خبری هم قرائت شد. که مضمون آن درباره خیزش مسلمان در سراسر جهان درباره حرکت توهین آمیز رئیس‌جمهور فرانسه بود و رهبران ادیان توحیدی این توهین و استهزا را محکوم کردند و گفتند که آنها هیچ بویی از صلح و آزادی نبرده‌اند. دولت شرک در نهایت چاره‌ای جز تسلیم ندارد.


10786439
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است