استانی 00:54 - 25 مرداد 1397

تصویر صحیح از اهل بیت (ع) درمانگر بسیاری از مشکلات است

به گزارش خبرنگار، آیت الله سید مجتبی نورمفیدی، شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب که در موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: حدود نیم قرن آثار و سخنان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی را در عرصه های مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی و غیره می خوانیم و می شنویم.

وی افزود: سخنان آیت الله نورمفیدی در قالب سخنرانی های علمی، تفسیر و یا سخنرانی های عمومی است که به معارف اهل بیت، آسان کردن مطالب دشوار، دلبستگی به مکتب اهل بیت و معرفی صحیح این چهره های نورانی می پردازد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: گاهی برخی اصطلاحات پرطمطرق و امروزی را به ائمه نسبت می دهند و این مسائل باید شفاف سازی شود.

وی گفت: ویژگی کتاب های آیت الله نورمفیدی، تأثیرپذیری از امام (ره)، جامعیت مطالب، مطابق بودن با مقتضیات زمان، نگاه سیستماتیک به دین و معارف دینی و غیره است.

آیت الله نورمفیدی افزود: این سخنان و آثار با این ویژگی ها حیف بود که از بین برود بنابراین با تلاشی که در موسسه دارالمعرفه قم صورت گرفت تاکنون پنج جلد کتاب از این مجموعه ها منتشر شده است.

وی تصریح کرد: کتاب های دیگری هم در حال تدوین است و به زودی منتشر می شود که به ۳۰ عنوان می رسد، این ها بخشی از فرهنگ منطقه است.

تبلیغ معارف در هر شرایط

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: ما در هر شرایطی وظیفه تبلیغ داریم، وظیفه داریم میراث را حفظ و آن را به آیندگان منتقل کنیم.

وی با بیان این که ترویج دینی به عنوان یک وظیفه ذاتی لازم است، افزود: اما این آثار به درد بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما هم می خورد. بسیاری از مشکلات ناشی از عدم ارتباط صحیح با خداوند و نداشتن الگوی صحیح در عقاید و رفتار است و رجوع به کتاب هایی با این مضامین برخی از مشکلات را برطرف می کند.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در یکی از سخنان خود فرمودند که اگر ما سرّ لیله القدر را درک کنیم بسیاری از مشکلات ما آسان می شود؛ بنابراین مشاهده می شود که درک ما از این شب به رفع مشکلات یاری می رساند.

وی بیان کرد: تصویر صحیح از اهل بیت درمانگر بسیاری از مشکلات است زیرا بخش زیادی از گرفتاری های ما به خاطر این است که ما الگوهای صحیحی نداریم و یا اگر داریم صرفاً در حد ادعاست.

آیت الله نورمفیدی گفت: نباید تنها در سختی ها به فکر خداوند بود، صحیح نیست که در موقع مشکلات ائمه را صدا بزنیم، جامعه ای که با اهل بیت این گونه رفتار کند هزار بلا سرش می آید.

وی اظهار کرد: همواره افتخار می کنم که تلاشم بر این بوده که تصویری صحیح از معارف ناب و مذهبی ارائه دهم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: متأسفانه تصویر صحیح از اهل بیت (ع) در جامعه وجود ندارد و باید تلاش شود تا حقایق وجودی امامان به همگان شناخته شود.

وی ادامه داد: باید اهل بیت را خوب شناخت و آن ها را تابلو قرار داد و در زندگی با همین تابلو حرکت کنیم تا بسیاری از مشکلات حل شود.

آیت الله نورمفیدی در پایان گفت: این جلسه تکریم نویسنده نیست بلکه تکریم تألیف و تحقیق است.


9875486
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است