استانی 12:42 - 05 اردیبهشت 1398
استاندار قم با بیان این‌که صادرات ویترین اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید رونق صاردات در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد توجه قرار گیرد و قطعا اقتصاد مقاومتی بدون برون‌داد، بی‌نتیجه خواهد بود.

استاندار قم: صادرات، ویترین اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهرام سرمست صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: از نظر نرخ بیکاری استان قم نسبت به گذشته کاهش داشته است ولی در میزان پرداخت تسهیلات، کمبودهایی وجود دارد که باید در سال ۹۸ اصلاح شود.

وی افزود: در سال ۹۸ هدف گذاری باید روی نرخ بیکاری تک رقمی باشد و این هدف تحقق یافتنی است و نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری درست دارد.

استاندار قم بیان کرد: تمام کارگروه‌های تخصصی اقتصادی و مسئولین موظف هستند از انتقادات و پیشنهادات بخش خصوصی استفاده کنند و درصدد رفع مشکلات برآیند.

وی با بیان این‌که صادرات ویترین اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: باید رونق صادرات در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد توجه قرار گیرد و قطعاً اقتصاد مقاومتی بدون برون‌داد، بی‌نتیجه خواهد بود.

سرمست تصریح کرد: انتخاب استان قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سنگ‌های بزرگی است که در حال حاضر رسیدن به آن بسیار دشوار است و بهتر است در حال حاضر، هزینه‌ها برای بهسازی و نوسازی اطراف حرم صرف شود.

وی گفت: بهره برداری از دریاچه نمک از اولویت‌های استان قم است و باید مورد توجه قرار بگیرد ولی این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد تا تصمیم درست و عملیاتی اتخاذ شود.

استاندار قم اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در کشور پیشتاز است و اقدامات خوبی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به انجام رسیده است ولی باید به دنبال این باشیم که طرح‌ها به سمت عملیاتی شدن سوق داده شوند.

وی گفت: زمان بندی مشخص برای پروژه‌ها در اجرایی شدن آن بسیار لازم است، در استان قم برای محرک‌های رونق تولید خلاءهایی وجود دارد که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

سرمست تاکید کرد: در مبحث خدمات شهری خلاءهای جدی وجود دارد و به دلیل تک شهرستانی بودن استان قم و تمرکز جمعیت، ارزش افزوده مناسبی نصیب استان نمی‌شود.

وی اضافه کرد: موفقیت‌ها در رونق اقتصادی ارتباط مستقیمی با نحوه مدیریت عمرانی شهر دارد و نیاز است شورای شهر برای تصویب طرح‌های خود به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشد و در راستای آن حرکت کند.

استاندار قم گفت: باید ظرفیت‌های علمی استان قم از جمله حوزه علمیه و دانشگاه‌های استان در پیشبرد اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شود؛ از این ظرفیت‌ها برای ایجاد محرک‌هایی در رونق تولید می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام


10111060
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است