استانی 10:17 - 28 آبان 1398
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان:
ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: در مقایسه با سال گذشته ذخیره سد سفیدرود ۷۷درصد بیشتر از سال گذشته است.

ذخیره سد سفیدرود ۷۷درصد بیشتر از سال گذشته

وحید خرمی در جلسه آب منطقهای گیلان گفت: در حال حاضر ۴۷۹ میلیون مترمکعب آب پشت سد سفیدرود جمع شده که در مقایسه با ۲۷۰ میلیون مترمکعبی ذخیره زمان کنونی پارسال ۷۷ درصد بیشتر است.

وی با اشاره اینکه در حال حاضر ورودی آب سد سفید رود ۴۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن شش متر مکعب بر ثانیه است، افزود: برای پیشگیری از سیلاب احتمالی ۵۴ درصد ظرفیت سد سفیدرود خالی است.

خرمی در ادامه در خصوص سد آیت الله بهجت شهربیجار خاطرنشان کرد: حجم آب ذخیره شده پشت مخزن این سد ۸۲ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان ادامه داد: دبی آب ورودی سد آیت الله بهجت شهربیجار ۱۸متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن را ۶.۶ دهم مترمکعب بر ثانیه است.

خرمی گفت: پیش از سیلاب های اخیر خروجی آب ۴.۶ دهم مترمکعب بر ثانیه بود که برای کنترل سیلاب دو  مترمکعب بر ثانیه به عدد خروجی افزوده شده است.

وی افزود: گنجایش سد آیت الله بهجت شهربیجار ۱۰۵ میلیون مترمکعب است که تاکنون ۸۰ درصد ظرفیت سد پر شده است و ۲۰ در صد ظرفیت آن نیز برای کنترل سیلاب های احتمالی خالی است.

خرمی با اشاره به اینکه از شروع بارش ها در ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه شاهد بارش متوسط ۶.۸۱ دهم میلی متری در گیلان بودیم، گفت: بیشترین این بارش ها به ترتیب در قلعه رودخان، رضوانشهر و ماسال به ترتیب ۱۹۴، ۱۷۶ و ۱۶۰ میلی متر گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: بر اساس الگوهای بارش پیش بینی می شود برای اولین بار از زمان احداث سد آیت الله بهجت تاکنون، در ماه های آتی شاهد سرریز این سد مخزنی باشیم.


10296817
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است