علمی فناوری 07:30 - 30 مهر 1397
به دنبال تعطیلی کارخانه‌های ذغال سنگ در آمریکا، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای سال ۲۰۱۷ در این کشور بیش از ۲ درصد کاهش یافته است.

برخلاف ادعاهای پیشین ترامپ اعلام شد؛

به گزارش مهر به نقل از رویترز، بنابر اعلام دولت ترامپ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای سال ۲۰۱۷ در کشور آمریکا ۲.۷ درصد کاهش یافته است.

بنابر این آمار، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای به دلیل تعطیل شدن برخی کارخانه‌های تولید ذغال سنگ است.

از سوی دیگر با تعطیل شدن این کارخانه‌ها، صنایع بیش‌تر با گازهای طبیعی و ارزان، انرژی خورشیدی و باد که آلودگی کم‌تری تولید می‌کند، فعالیت می‌کنند.

بنابر اعلام آژانس جهانی حفاظت از محیط زیست، این میزان از کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای نسبت به سال ۲۰۱۶ نیز بیش‌تر بوده است. به طوریکه این رقم در سال ۲۰۱۶، ۲ درصد بوده اما در سال ۲۰۱۷، ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سال گذشته گفته بود: آب و هوا و اقلیم کره زمین در حال تغییر است اما نمی‌دانیم چه میزان از این تغییرات ناشی از اقدامات انسانی است.

وی همچنین از تصمیم خود مبنی بر خروج از توافق‌نامه آب و هوایی پاریس ۲۰۱۵ خبر داده بود.

استفاده از گاز طبیعی به دلیل تولید کم‌تر دی اکسید کربن نسبت به ذغال سنگ، به محیط زیست آسیب کم‌تری وارد می‌کند.

با توجه به روند تعطیلی کارخانه‌های ذغال سنگ آمریکا در سال جاری، انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ تولید این ماده به میزان ۱۴ هزار مگاوات متوقف شود.


9950366
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تقویم زمانی اولیه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد و جزئیات آن بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مطالعه جدید نشان داده است که هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مصرف آی‌وی‌آی‌جی حدود ۳۵ درصد در کشور افزایش داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان حوزه فضایی معتقدند که اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرد که روی یک مدل هوش مصنوعی مولد برای فایرفلای کار می‌کند تا نرم‌افزار پریمیر پرو را به ابزار‌های جدیدی مجهز کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرستاری وزارت بهداشت، از ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تعرفه ترجیحی خدمات پرستاری برای نخستین بار برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» منابع درآمدی از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به اطلاعات فاش‌شده، مدل‌های سری شیائومی ۱۴T، درست مانند سری قبلی ۱۳T، دوربین پیشرفته، پردازنده با کارایی بالا و موارد دیگر خواهند داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز فناوری و اطلاعات بیمه سلامت اظهار داشت: اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک درحال رفع شدن است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است