استانی 12:11 - 21 تیر 1399
مدیرکل بهزیستی فارس:
ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی فارس از راه‌اندازی ۱۷۲ مرکز مثبت زندگی در استان تا پایان امسال خبر داد و در این خصوص گفت: این مراکز در راستای فعال کردن و تغییر نحوه خدمت رسانی غیرفعال راه‌اندازی خواهد شد.

مراکز مثبت زندگی در ۱۷۲ نقطه فارس راه‌اندازی می‌شود

محمدصادق کشفی نژاد شنبه ٢١ تیر در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی، "شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده‌ها" را شعار امسال این سازمان عنوان کرد.

او با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی در فاز اول در ١٧٢ نقطه ایجاد خواهد شد، افزود: در هر مرکز مثبت زندگی ۴۵۰ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه اگرچه برای این مراکز ٢٢ فعالیت تعریف شده اما منحصر به گروه هدف بهزیستی به تنهایی نیست، عنوان کرد: این مراکز در حقیقت پیشخوان ارائه خدمات سازمان بهزیسنی به عموم مردم و جمعیت تحت پوشش محسوب می‌شوند.

کشفی‌نژاد خاطرنشان کرد: اکنون ۷۷ هزار و ٤٠٠ خانوار مستمری بگیر در فارس داریم که در فاز نخست، ۱۷۲ مرکز سهم این استان خواهد بود.

او تاکید کرد: تفاوت نحوه خدمت رساتی این است که مددجو قبلا برای دریافت خدمات باید به سراغ ما می‌آمد اما در مراکز مثبت زندگی مددکار به خانوار تحت پوشش مراجعه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی اولین مگا پروژه‌ای است که در دستور کار سازمان قرار گرفته، افزود: هم‌اینک اخرین نفرات متقاضی دریافت مجوز در حال مصاحبه هستند.

کشفی‌نژاد، راه‌اندازی مراکز جامع درمان اعتیاد اجتماع محور را از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد که به صورت پایلوت در هفته دولت در هر استان یک مرکز آغاز بکار خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز سم زدایی، میان مدت و برنامه‌هایی برای اشتغال افراد بعد از بهبودی تعریف شده که پیوستگی ندارند اما این مراکز قابلیت سم زدایی دارند و فرد پس از ۳.۵ ماه در مراکز اقامتی ما ساکن می‌شود و پس از گذشت ٨ ماه پایش می‌شوند و در هر حقیقت برای هر فرد مراجعه کننده یک مسیر ویژه با کمک فرد، خانواده و تیم درمان تعریف می‌شود.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه انتهای این مسیر فارغ التحصیلی فرد معتاد از مرکز جامع درمان اعتیاد خواهد بود و ارتباط او تا پاکی طولانی مدت حفظ خواهد شد، گفت: برای اشتغال آنها نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.اگر در گذشته شغل داشته، تلاش می‌کنیم به حرفه قبلی خود بازگرددد و اگر شغلی نداشته باشد با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش دهندگان دیگر نسبت به آموزش فرد و سپس حمایت برای ایجاد اشتغال او اقدام می‌شود.

کشفی‌نژاد یادآور شد: مرکز جامع درمان اعتیاد اگر کسی را پذیرش می‌کند قصد ندارد در مسیر آنها را رها کند، بلکه حمایت خود را مستمر ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


10612717
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است