استانی 21:07 - 08 آبان 1393
امام جمعه موقت شهمیرزاد:
امام جمعه موقت شهمیرزاد گفت: دشمنان می‌کوشند تا با بد جلوه دادن امر به معروف و نهی از منکر مانع انجام این واجب دینی از سوی مردم شوند و اسیدپاشی‌ها نمونه‌ای از این ترفندهاست.

اسیدپاشی‌ها برای بد جلوه دادن امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام علی روشن‌بین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهمیرزاد به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دینی ماست که باید به آن توجه ویژه شود.

وی اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را با توجه به این حدیث پیامبر اکرم(ص) که در جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر از بین برود دین از بین می‌رود، بسیار بالا دانست.

امام جمعه موقت شهمیرزاد امر به معروف را به معنای دعوت و تشویق به انجام کارهای خوب، خیر و کارهایی که رضایت خداوند و مردم را به دنبال دارد و نهی از منکر را به معنای بازداری از ازدیاد گناه در جامعه و پاک کردن فضای جامعه از آلودگی گناه دانست.

روشن‌بین نادیده گرفتن این واجب دینی در جامعه را عاملی برای گم شدن خوبی‌ها در جامعه و تنگ شدن فضا برای عبادت انسان‌های مؤمن بیان کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات کفایی است، تصریح کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) نیز همین امر بوده و امام حسین(ع) فرمودند که من قیام می‌کنم تا امر به معروف و نهی از منکر کنم و این دو واجب بزرگ که ترک شده است را احیا سازم.

امام جمعه موقت شهمیرزاد در ادامه با بیان اینکه دشمنان در صدد از بین بردن دین ما برآمده‌اند، از همه مسلمانان خواست تا با توجه ویژه به امر به معروف و نهی از منکر از دین اسلام حفاظت کنند.

روشن‌بین گفت: دشمنان و رسانه‌های غربی از هر طریقی تلاش می‌کنند تا ما را از عمل به قوانین دینمان بازدارند؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر سبب بسته شدن راه‌های نفوذ مسائل انحرافی و فساد فرهنگی به جامعه شده و دست دشمنان در نابود کردن دینمان کوتاه می‌ماند.

وی تصریح کرد: از این رو دشمنان می‌کوشند تا با بد جلوه دادن امر به معروف و نهی از منکر مانع انجام این واجب دینی از سوی مردم شوند.

امام جمعه موقت شهمیرزاد از ماجرای اسیدپاشی در چند شهر کشورمان به عنوان یکی از حربه‌های دشمن در این زمینه یاد کرد و افزود: دشمنان با ایجاد این شایعه در جامعه که چنانچه بانوی بدحجابی در خیابان حضور یابد، بر روی او اسید پاشیده خواهد شد، در صدد تشویش اذهان عمومی بوده و خوشبختانه با هوشیاری مردم و مسئولان نقشه‌هایشان برملا شد.

روشن‌بین در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از شئون جامعه اسلامی است، عنوان کرد: مسئولان باید در انجام این فریضه الهی پیش‌قدم شوند؛ چرا که امکانات در دست مسئولان است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند با وضع قوانین محکم‌تری در مجلس و تصویب آن و اجرا کردن مصوبات از سوی دولت، تحول عظیمی در بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجاد کند.

امام جمعه موقت شهمیرزاد از امام حسین(ع) به عنوان الگوی بزرگی در اجرا کردن امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد که جان خود را برای احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر فدا کردند.

روشن‌بین افزود: این بدین معنی است که اگر کسی جان خود را در راه احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر فدا کند، کار بسیار ارزشمندی انجام داده است.

امام جمعه موقت شهمیرزاد خاطرنشان کرد: برای اجرای این فریضه الهی لازم است تا همه دستگاه‌های اجرایی و استانی تلاش کنند تا گام بزرگی در این راستا در جامعه برداشته شود.


5079902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است