فرهنگی‌هنری 17:06 - 09 بهمن 1393
آیت الله هاشمی رفسنجانی:
تهران – ایرنا- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به کنگره کانون انجمن های اسلامی فرهنگیان کشور گفت: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش فرهنگ تحزّب اگر در جامعه نهادینه شود، مردم سالاری دینی در بهترین شکل ممکن محقق خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیام خود به این کنگره آورده است: اختصاص واژه فرهنگیان به معلمان در کشور ما، ریشه در یک باور قدیمی و شاید یک اعتقاد دینی دارد که اگر چه فرهنگ، مفهومی عام از گفتار، رفتار و کردار مردم یک جامعه را شامل می شود و در بایدها و نبایدهای مکارم و رذایل اخلاقی نهفته است و متولیان فراوانی دارد، اما بن مایه و اساس فرهنگ هر جامعه ای را دانش آموزان جوانی شکل می دهند که در آینده پس از گذراندن مدارج عالی علمی در دانشگاه و حوزه، مدیران و مسؤولان جامعه می شوند که برای همه آموزه های دینی و علمی از معلمان درس می گیرند.



در این پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: تسمیه معلمان به فرهنگیان برخواسته از حُسن انتخاب و مصداق روشن ارتباط معنایی و محتوایی این اسم و مسمّاست.



هاشمی رفسنجانی در پیام خود یادآور شده است: معلمانی که به خاطر حضور از نخستین روزهای آغاز نهضت روحانیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، گواهی می دهم مشعل مبارزه را با هدایت بزرگانی چون آیت الله شهید دکتر بهشتی، شهید دکتر باهنر و شهید دکتر رجایی، در مدارس زنده نگه می داشتند و با تأسیس انجمن های اسلامی، هم باعث نشر تعالیم اسلام و تشیّع در جامعه وسیع معلمان و دانش آموزان می شدند و هم از پیش روی تفکرات کمونیستی و لیبرالیستی در ضمیر پاک و روشن و اندیشه های جوانان و نوجوانان جلوگیری می کردند.



وی در پیام خود به کنگره فرهنگیان آورده است: این قشر عزیز و خدوم پس از پیروزی انقلاب نیز در همه مراحل و گردنه های سخت تثبیت و تداوم، مخصوصاً هشت سال دفاع مقدس به تمام معنا، معلمان مکتب عشق، ایثار، فداکاری و علم بوده اند.



هاشمی رفسنجانی خطاب به کنگره فرهنگیان آورده است: خدای بزرگ را شکر می کنیم که این قشر عزیز و زحمتکش علیرغم ناملایمات معیشتی، هیچ وقت در تفکرات علمی و سیاسی خویش راکد نبوده اند و برای پرهیز از مُرداب و در آرزوی دریا شدن، همیشه جاری بوده اند و فعالیت های انجمن های اسلامی فرهنگیان کشور یکی از نمونه های آن است.



در بخش دیگری از پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: تلفیق تفکرات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی افراد و گروه های کوچک و ترکیب آن در کانون انجمن های اسلامی، یعنی تضارب آرای گوناگون در « یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ» و انتخاب بهترین ها براساس خرد جمعی در « فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ » است که بشارت خداوندی به بندگان خاص خویش در « فَبَشِّرْ عِبَادِ» می باشد.



وی در پایان پیام خود با تشکر از همه زحماتی که معلمان عزیز در 35 سال گذشته برای تعمیق تفکرات امام راحل در جهت استقرار یک نظام سیاسی، آن هم با ساختار تعالیم و مبانی مکتب اهل بیت(ع) کشیده اند ابراز امیدواری کرد که مباحث و موضوعات کنگره سالانه کانون انجمن های اسلامی فرهنگیان کشور، برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش فرهنگ تحزّب مفید باشد که وقتی این دو، در جامعه نهادینه شوند، مردم سالاری دینی در بهترین شکل ممکن محقق خواهد شد.



سیام**1058**1027

انتهای پیام /*


5730622
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است