ورزشی 04:44 - 25 مهر 1396
شرکت کردن اعضای خانواده‌ همراه با هم در بازی‌های المپیک موضوعی بی سابقه نیست. بیش از صدها ورزشکار که با هم نسبت خانوادگی داشته‌اند تاکنون همراه با هم در المپیک شرکت کرده‌اند.

چه کسانی خانوادگی در المپیک شرکت کردند

به‌ گزارش ‌ایسنا topend sports، نمونه‌هایی از افرادی که با هم رابطه خانوادگی داشته‌اند و همراه با هم در المپیک حضور پیدا کرده‌اند به این شرح است:

۱ - خواهر و برادر:

* اولین خواهر و برادری که مدال المپیک کسب کردند، ویلیام داد و شارلوت لوتی داد اهل بریتانیا بودند. ویلیام در  المپیک ۱۹۰۸ مدال طلای تیروکمان را کسب کرد. خواهر او شارلوت در همان المپیک مدال نقره تیروکمان را به دست آورد.

ویلیام داد

* در  المپیک ۲۰۰۸ پکن چهار جفت خواهر و برادر برای استرالیا مسابقه دادند که سه جفت آن در واترپلو و یک جفت در رشته هاکی بازی کردند.

۲ - برادر:

* اولین برادرهایی که با هم مدال طلای المپیک را کسب کردند، جان و سامنر پین از آمریکا بودند. این دو نفر در  المپیک ۱۸۹۶ در رشته‌های تپانچه نظامی و تپانچه آزاد شرکت کردند.

سامنر پین

* در بازی‌های ۱۹۱۲، سه برادر به نام‌های آموده، گستون و ژک توب از فرانسه، قهرمان قایقرانی کلاس شش متر شدند.

* در  المپیک ۱۹۱۲ و ۱۹۲۰ دو برادر ایتالیایی شمشیرباز به نام‌های آلدو و ندو نادی توانستند در مجموع ۹ مدال طلا و یک نقره کسب کنند.

ندو نادی

* در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، امیررضا و رسول خادم، دو ایرانی بودند که در رشته کشتی آزاد در المپیک حضور داشتند و هر دو موفق شدند مدال برنز کسب کنند. این دو برادر در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا هم حاضر بودند که این بار سهم رسول، مدال طلا بود و امیررضا مدال برنز گرفت.

امیررضا و رسول خادم

* در  المپیک ۲۰۱۶ ریو، الیستر و جانی برون لی در مسابقه سه گانه مقام‌های اول و دوم را کسب کردند. این دو نفر در المپیک لندن ۲۰۱۲ نیز مقام اول و سوم را کسب کرده بودند.

برادران برون لی

* کریستوف هارتینگ از آلمان در  المپیک ریو ۲۰۱۶ مدال طلای پرتاب دیسک را کسب کرد. دوره قبل آن یعنی در  المپیک لندن ۲۰۱۲ برادر او رابرت مدال طلای پرتاب دیسک را به دست آورده بود.

۳ - دو قلوها:

* اولین دوقلویی‌ که مدال طلای المپیک را کسب کردند. ویلهلم و اریک کارلبرگ از سوئد بودند. ویلهلم سه مدال طلا و اریک دو مدال طلا در رشته تیراندازی المپیک ۱۹۱۲ به دست آوردند.

برادران کارلبرگ

* در  المپیک ۱۹۸۰ مسکو مدال طلا و نقره رویینگ تیمی به دو جفت دو قلو رسیده بودند و یورگ لندوویگت از آلمان شرقی مدال طلا کسب کردند. نیکولای و یوری پیسمنوف از شوروی نیز مدال نقره به دست آوردند.

* جورجیا ارل و کارولین میر اورز سوییندلز در روئینگ دوبل آتن ۲۰۰۴ و پکن ۲۰۰۸ مدال طلا کسب کردند.

* لیلا، لینا و لیلی لویک از استونی هر سه با هم در ماراتن المپیک ریو رقابت کردند. آنها اولین سه قلوی جهان بودند که با هم در المپیک مسابقه دادند.

خواهران لویک

۴ -مادر و پسر:

* در  المپیک ریو ۲۰۱۶ یک مادر و پسر از گرجستان در مسابقات تیراندازی شرکت کردند. نینو سالوکوادزه در هشتمین المپیک خود شرکت می‌کرد و پسر او سوتنه ماچاوا ریانی برای اولین بار در  المپیک حضور یافت.

مادر و پسر گرجستانی

۵ - مادر و دختر:

* در المپیک ۱۹۰۰ برای اولین بار یک مادر و دختر با هم در  المپیک شرکت کردند. این دو نفر در ورزش گلف رقابت کردند. در این رقابت مارگارت ابوت آمریکایی اول و مادرش ماری ابوت هفتم شد.

۶ - پدر و پسر:

* در المپیک‌های ۱۹۱۲ – ۱۹۲۰ و ۱۹۲۴، اسکار سوان و آلفرد سوان سوئدی همراه با هم حضور داشتند.

* کالین فلیپ و پسرش تونی فلیپ اهل فیجی در  المپیک‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ با هم در مسابقات قایقرانی شرکت کردند در  المپیک ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ دیگران پسران کالین به نام‌های کالین جونیور و دیوید نیز همراه آنها در مسابقات شرکت کردند.

* چارلی جنکینز آمریکایی در المپیک ۱۹۵۶ مدال طلای دوی ۴۰۰ متر و چهار در ۴۰۰ متر را کسب کرد. ۳۶ سال بعد پس از او چارلز جنکینز در مسابقه  چهار در ۴۰۰ متر  المپیک مدال طلا کسب کرد. این دو نفر اولین پدر و پسر تاریخ بودند که مدال طلای یک رشته خاص را در المپیک کسب کردند.

چارلی جنکینز

* در  المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، آندره اس کلر همراه با تیم هاکی آلمان مدال طلا کسب کرد و سومین نسلی از خانواده‌اش بود که این مدال را کسب می‌کرد. پدر بزرگ او اروین کلر در  المپیک ۱۹۳۶  مدال نقره هاکی و پدر او کراستن کلر در  المپیک ۱۹۷۲ مدال طلای هاکی را به دست آوردند.

۷ - پدر و دختر:

* پاول الوستروم و ترین الوستروم اهل دانمارک در  المپیک‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ همراه با هم در قایقرانی میکس شرکت کردند. آنها در سال ۱۹۸۴ مقام چهارم و در سال ۱۹۸۸ مقام پانزدهم را کسب کردند. پاول الوستروم پیش از آن در یک ماده دیگر قایقرانی چهار بار قهرمان المپیک شده بود.

پاول و ترین الوستروم

۸ - زن و شوهر:

* کنت هرمان الکساندر دوپورتالس و کنتس هلن دو پورتالس از سوییس در المپیک ۱۹۰۰ در دو ماده قایقرانی مدال طلا و نقره کسب کردند. این دو نفر اولین افرادی از خانواده‌های سلطنتی بودند که مدال طلای المپیک را به دست آوردند. به علاوه هلن اولین زنی بود که در المپیک شرکت کرد و اولین فردی بود که مدال طلای  المپیک را گرفت.

* پرنس آن و مارک فیلیپ هر دو اسب سوار بودند. مارک عضو تیم اسب سواری بریتانیا بود. او در  المپیک ۱۹۷۲ و المپیک ۱۹۸۸ مدال طلا و نقره را کسب کرد. آن در سال ۱۹۷۶ همراه با تیم بریتانیا در  المپیک حضور یافت. دختر آنها زارا در  المپیک لندن شرکت کرد.

انتهای پیام


9481788
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور بین المللی تکواندو ایران برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک به پاریس دعوت شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هانیه رستمیان با ایستادن در رده سوم تپانچه ۲۵ متر مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی در برزیل راهی فینال شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال به دلیل تصادف در بیمارستان بستری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد هادس ساروی فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قزاقستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم پرسپولیس با این بازی‌هایی که می‌کند، قهرمان لیگ می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در جلسه روز گذشته با اوسمار پیرامون ادامه همکاری صحبت کردیم و از او برنامه خواستیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رسول گرمسیری در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به مدال نقره رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدرضا رستمی در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به کسب مدال نقره بسنده کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سعید اسماعیلی فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قرقیزستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است