اجتماعی 07:45 - 05 خرداد 1394
گزارشی درباره کودکان و فضای مجازی؛
کودکان و نوجوانان 80 درصد از وقت خود را به فضاهای مجازی اختصاص می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ بی‌خبر و دلخوش به این که او سرگرم است و ما می‌توانیم به سراغ کارهای عقب مانده خود برویم، اما این تصور بازتاب و سرانجام جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.


رفتارهای نامناسب و بدون برنامه‌ریزی والدین نسبت به کودکان و نوجوانان آینده‌ای نافرجام را به همراه دارد.


* فرزندان امروز ما محصول بی‌توجهی دیروز ما هستند!!!


تاکنون به این اندیشیده‌اید چرا کودکان دیروز ما اشخاصی‌اند که در گذشته تصور داشتن چنین فرزندانی در ذهن‌مان بارها تداعی می‌شد و اما با رفتارهای پریشان خود آن را از ذهن خود پاک می‌کردیم و کابوسی بیش نمی‌دانستیم.


کودکان با دقت از رفتار والدین و اطرافیان خود نطق‌برداری و نکته‌برداری می‌کنند. مثلاً در هنگام کودکی فرزندان‌مان با وجود انجام رفتارهای ناشایست با خندیدن و یا تشویق‌های منفی، اشتباهات آن‌ها را تأیید می‌کنیم و کودکان و نوجوانان با تفکر این که اعمال و رفتارشان صحیح و درست است، آن را تکرار می‌کنند. این نوع رفتارها اشتباهات والدین دیروز و امروز است.


* شیرجه‌ای کودکانه در فضاهای مجازی!


اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به میان آمدن شبکه‌های مجازی و اینترنت رفتارها و اعمال اشتباه والدین نیز رنگ و شکل تازه‌ای به خود گرفته است. به طوری که والدین با تصور این که فرزندان‌شان مشغول شبکه‌های مجازی و اینترنتی هستند و آن‌ها می‌توانند کارهای روزانه خود را انجام دهند، از آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده کودکان و فرزندان‌شان غافلند.


آسیب‌هایی که در قالب‌های مختلف شبکه‌های مجازی، اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای، واتس آپ، وایبر، اینستاگرام، فیس بوک، انیمیشن‌ها، اسباب‌بازی و... کودکان و نسل آینده را تهدید می‌کنند.


* این غول بی‌شاخ و دم که آینده کودکان را به خطر می‌اندازد


این غول نامرئی که خطری بزرگ برای کودکان و نوجوانان و نسل آینده است چرا که آسیب‌های بسیاری از جمله عوامل تهدیدکننده تقویت حافظه و هوش کودکان و نوجوانان و نبود تحرک کافی و بروز آسیب‌های جسمانی آن‌ها را به همراه دارد.


این سهل‌انگاری‌ها و بی‌توجهی والدین سرانجامی نافرجام را برای نسل آینده به دنبال خواهد داشت. منشأ بسیاری از حوادث آسیب‌های اجتماعی، جرایم و سرانجام نافرجام جوانان امروز و شاید آینده رفتارهای نادرست والدین است.


سکوت کودکان و نوجوانان پای اینترنت و شبکه‌های مجازی را جدی بگیریم!!! چرا که بیگانگان و غربیان بزرگ‌ترین سلاح و جنگ نرم را تهاجم فرهنگی و گسترش آسیب‌های ناشی از وجود رفتارهای پرخطر در شبکه‌های مجازی، اجتماعی و گسترش آسیب‌های اجتماعی و غرب‌زدگی میان جوانان، کودکان و نوجوانان و نسل آینده می‌دانند.


کودکی که تحرک ندارد و ساعت‌ها در فضاهای مجازی و اینترنت و ماهواره می‌نشینند و آینده‌ای نافرجام دارد. فرزندی که خود آن پروردانده‌ایم در حالی که داشتن او را کابوسی بیش نمی‌دانستیم!        


گزارش از آزاده کلهر
    
انتهای پیام/

6444466
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است