گوناگون 14:19 - 28 دی 1396
ورکشاپ و معارفه "سایکوفورمنس" در مدرسه اینورس برگزار شد.

معرفی "سایکوفورمنس" در مدرسه "اینورس"

به گزارش سرویس بازار ایسنا، ورکشاپ و معارفه "سایکوفورمنس" با هدف، آشناسازی شرکت‌کنندگان با دوره سایکوفورمنس و ایجاد یک کارگاه و فضای تعاملی برای در موقعیت قراردادن علاقه‌مندان به دو رشته روانشناسی و هنر اجرا، با حضور مصطفی دریادار (روانشناس) و عرفان شیرنگی (پرفورمنس آرتیست و مدرس هنرهای اجرایی) در محل مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس برگزار شد.

مصطفی دریادار در ابتدا با تاکید بر اهمیت شناخت مغز به عنوان اصلی‌ترین عنصر دریافت‌ها، ادراکات انسانی و اساسی‌ترین تولیدکننده فکر و رفتار بشر، به تشریح عملکردها، کارکردها، نواقص، بدکارکردی‌ها و چگونگی استفاده بهینه از پتانسیل‌های مغز پرداخت.

دریادار در ادامه با استفاده از مثال‌هایی مفاهیم مطرح شده را شفاف کرده و فرصت‌ها و تهدیدهایی برای نمودهای فکری و رفتاری که از رشد مغز، در گستره عمر انسان قابل تصور است را، با نگاهی کاربردی، در جهت اصلاح و تعدیل آن تشریح کرد.

وی در پایان این بخش، با اشاره به مناسب‌ترین ابزارهای روانشناختی برای شناخت و اصلاح فکر و رفتار انسان، هنر را یکی از کارآمدترین ابزارها دانست و در میان انواع شاخه‌های هنری، "هنر اجرا" را ‌دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای کاربردی‌کردن هر چه بهتر دانش روانشناسی معرفی کرد.

دریادار درباره چرایی شکل‌گیری و خروجی این دوره افزود: اگر به دنبال دستیابی به روابط روزمره بهتر، به‌دست‌آوردن موفقیت در تحصیل و شغل، مفیدبودن برای اطرافیانمان و زندگی با کیفیت‌تری هستیم، ابتدا باید از خودمان شروع کنیم. ابتدا می‌بایست توانایی‌ها، نقص‌ها، جایگاه‌فعلی و ویژگی‌های فردی خود را به‌خوبی بشناسیم.

وی افزود: ما در این دوره تلاش بر شفاف‌سازی مسیری برای رشد و اصلاح افراد داریم و امید داریم که به مرور زمان و به تدریج، با استفاده از "دانش روانشناسی" و با ابزاری چون "هنر اجرا" در راستای پیشرفت افراد قدم برداشته و قدرت فکری و اجرایی شرکت‌کنندگان را ارتقا دهیم.

مصطفی دریادار هم‌اکنون مدیر دپارتمان هنر و روانشناسی مرکز جامع آرن و دارنده مدرک دکترای  تخصصی روانشناسی است و در این مرکز به عنوان روان‌درمانگر و عضو تیم درمانی فعالیت دارد. وی همچنین با عنوان نوروتراپیست و بیوتراپیست شناخته شده است.

عرفان شیرنگی نیز در این کارگاه هنر اجرا را به شکلی کامل و با مشارکت‌دادن افراد حاضر معرفی کرده و ارتباط آن با علوم گوناگون مانند علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم مهندسی و در محیط‌های گوناگون مانند فضای آموزش، فضای بازار فضای تبلیغات و ... را مشخص ساخت.

وی همچنین در راستای درک بهتر ورود هنر اجرا به هریک از موارد فوق، مثال‌ها و نمونه‌های تصویری مناسبی را به شرکت‌کنندگان نمایش داد.

در بخشی از این رویداد شیرنگی علت انتخاب پرفورمنس برای قرارگیری در کنار دانش روانشناسی را توضیح داد.

وی به این موضوع اشاره کرد به علت پتانسیل‌های زیاد "هنر اجرا" و بازبودن دست هنرمند در ورود به شاخه‌های مختلف هنری دیگر همچون هنرهای نمایشی، هنرهای موسیقایی، هنرهای تجسمی و ... پرفورمنس انتخاب شده تا هنرمند بتواند از ابزار نامحدودتری برای رسیدن به اهداف و بیان‌های روانشناسی خود استفاده کند.

عرفان شیرنگی تاکنون در سمت‌هایی همچون طراح، کارگردان، کیوریتور، دراماتورژ، برنامه‌ریز در تئاترها و پرفورمنس‌های گوناگونی فعالیت کرده و همچنین در "تئاتر مفیستو"، "تئاتر خانه"، "همایش ملی صدای هویت کودک"، "جشنواره تجربه‌های اجرا"، "تئاتر شراب غاز"، "تئاتر آخرین" نیز مشارکت کرده است.

انتهای پیام


9643242
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است