اقتصادی 22:08 - 31 تیر 1397

خرید تضمینی ۲۶ هزارتن سیب زمینی بهاره از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد اظهار داشت: این سازمان به عنوان بازوی اصلی دولت در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، در فصل زراعی جاری نیز براساس تکلیف قانونی و ابلاغیه‌ شماره ۰۲۰/۲۱۱۰ مورخ دهم اردیبهشت سال ۹۷وزیر جهاد کشاورزی و مطابق دستورالعمل مربوطه نسبت به انجام خرید تضمینی محصول سیب زمینی بهاره از مناطق مختلف کشور شامل منطقه جیرفت و کهنوج، خوزستان ، اصفهان و گلستان اقدام کرده است.

وی با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلو سیب زمینی بهاره مطابق مصوبه شورای اقتصاد ۴۱۲۱ریال از کشاورزان است، گفت: جمع کل سیب زمینی خریداری شده از مناطق یادشده به میزان ۲۵هزار و ۷۸۰ تن بوده که تاکنون ۸۵ درصد بهای آن به کشاورزان پرداخت شده و الباقی ظرف روزهای آتی تسویه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد:از آنجائی که هدف اصلی اجرای خرید تضمینی ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار سیب زمینی بوده است این محصول نباید مجدداً وارد بازار شود، چون باعث آشفته شدن بازار و کاهش مضاعف قیمت آن خواهد شد لذا بخش اعظم محصول خریداری شده جهت فرآوری به صنایع تبدیلی مرتبط ارسال و به فرآورده های مختلف از جمله نشاسته، چیپس و پودر سیب زمینی تبدیل شده و همچنین جهت تعلیف دام به دامداران فروخته شده است.

شیرزاد در ادامه گفت:سازمان تعاون روستایی با رصد کردن دقیق بازار و زیرنظر داشتن شرایط تولید، برنامه خرید حمایتی و مداخله خود را با دامنه محدود تا تنظیم و متعادل کردن قیمت محصول در بازار ادامه خواهد داد و در این زمینه الحمدلله مشکل خاصی بلحاظ اجرایی و یا اعتباری وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان بیان کرد: سیاست قطعی و راهبردی سازمان مرکزی تعاون روستایی، آنست که با استفاده از توان اتحادیه‌ها و تعاونی های کشور، نسبت به ایجاد و تکمیل زنجیره‌های تولید محصولاتی نظیر سیب زمینی بویژه در مناطق مستعد و توسعه صنایع تبدیلی با محوریت تولیدکنندگان و کشاورزان اقدام کند.


9850507
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است