سیاسی 16:07 - 06 مهر 1401

ابعاد فتنه اخیر پیگیری و نتیجه آن شفاف بیان شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن آشوب‌های اخیر درباره این فتنه تاکید کرد: نتیجه پیگیری جدی ابعاد فتنه اخیر به مردم شفاف بیان شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بسم الله الرحمن الرحیم

الفِتنَةُ أَشَدُّ مِنَ القَتلِ ۚ

ملت حسینی و زینبی ایران، در محرم و صفر امسال، رهآوردهای بزرگی به دست آورد. عزاداری‌ها و حضور مردم بسیار گسترده بود و راهپیمایی عظیم و شکوهمند اربعین پیوند ملت‌های مسلمان را در راه و خط عاشورایی جلوه‌ای تازه داد و یزیدیان مستکبر جهانی و عوامل آنها به شدت نگران و عصبانی شدند.

پیمان شانگهای، در واقعیت خود مهر «باطل شد» به تحریم آمریکا و همدستانش زد و سیاست تحریم را که ابزار فشار استکباری بود با شکست و رسوایی روبرو ساخت. سخنرانی و مواضع مقتدرانه و عدالت محور آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل متحد، ملت‌های آزادی‌خواه را شاد و دشمنان آنها را به شدت خشمگین و آشفته کرد.

او تصویر چهره تابناک سردار اسلام سلیمانی که قهرمان مبارزه با داعش تروریست است بر روی دست گرفت و چهره تروریستی رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ را به عنوان قاتل و تروریست به جهانیان نشان داد و از شهید رجایی یاد کرد که در سازمان ملل پای آسیب دیده از شکنجه‌های دوران محمدرضا پهلوی را به جهانیان نشان داد تا مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی و کودتاچیان آمریکایی - انگلیسی را رسوا کند.

پیروزی‌های نهضت‌های مقاومت مانند یمن و حرکت‌های جهادی فلسطینیان مظلوم و قهرمان و رشد بیداری‌های اسلامی و انسانی در این دو ماه، نیز از عوامل تشدید نگرانی و خشم مستکبرین غربی - عبری - عربی وابسته به آمریکا بود.

این رهآوردها برای دشمنان اسلام و ایران و عوامل وابسته و مزدور آنها غیر قابل تحمل بود و فتنه‌ای را که دو سال در طراحی آن کار کرده بودند، به بهانه درگذشت یک زن ایرانی کلید زدند. استکبار و استعمارگران در این فتنه هماهنگ و همزمان به صحنه آمدند و با شبهه‌افکنی، دروغ پردازی، تهمت کشتن بدون هیچ دلیل و قرینه‌ای، دعوت به شورش، تصریح به اینکه «این حادثه بهانه است و نظام هدف آنهاست» و اعتراف عواملی از آنها که این برنامه از قبل طراحی شده و اکنون سازماندهی شده و به اجرا در آمده است، همراه جنگ نرم روانی و فعالیت شبکه‌های مجازی وابسته و نیز عوامل داخلی، فتنه‌ای را رقم زد که با تأسف موجب شهادت و کشته شدن تعدادی از هموطنان ایرانی شد و تعداد معدودی که در تاریکی شب به برخی خیابان‌ها در چند شهر آمدند و با ارتکاب جنایت و تخریب اموال عمومی و اموال مردمی، و به کار بردن سلاح‌های گرم قاچاق شده و سلاح‌های سرد، آتش زدن مأمور انتظامی، چادر کشیدن از سر زن با حجاب و هر آنچه می‌توانستند عملیاتی کردند.

آنها به نحو بالایی از حمایت استکبار جهانی، رسانه‌های استعماری، رادیو تلویزیون‌های بیگانه و ضدانقلاب‌های در خارج از ایران برخوردار بودند که با دروغ و گزارش‌های لحظه به لحظه ضمن آموزش چگونگی اقدامات براندازی، از فتنه‌گران حمایت داشتند.

این فتنه که از دو سال قبل با طرح‌های شکست خورده تابستان داغ، آبان قرمز در ۱۴۰۰، شهید کردن دو طلبه در حرم مطهر ثامن الحجج (ع) و حمله به افراد و طلاب بیگناه و مردم متدین در امتداد فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ بود با حضور گسترده مردمی به بن‌بست رسید و شکست خورد. راهپیمایی‌های سراسری امت رسول‌الله هم پاسخ ملت بزرگ ایران به این فتنه رسوا بود.

حزب موتلفه اسلامی با محکوم کردن این فتنه و سایر توطئه‌ها، از حضور پر شور و دشمن شکن مردم تقدیر و تشکر دارد؛ برای شهدا و جانباختگان طلب علو درجات می‌کند و به خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوید و از مسئولان انتظار دارد:

۱- ابعاد فتنه اخیر به طور جدی پیگیری گردد و نتیجه آن به طور شفاف برای ملت ایران بیان شود.

۲- به خانواده‌های شهدا، جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان این فتنه رسیدگی کامل به عمل آید و ضمن دلجویی، آسیب‌ها جبران شود.

۳- از نیروهای حافظ امنیت و آرامش مردم تقدیر و تشکر لازم به عمل آید .

۴- وزارت محترم اطلاعات، شورای محترم امنیت کشور و دستگاه‌های مسئول دیگر با رعایت تمام ضوابط قانونی و اخلاقی، فتنه‌گران و شبکه‌های مخفی سازمان یافته و همدستان فتنه در هر موقعیتی هستند را شناسایی کرده و ضمن آگاهی شفاف و مستمر به مردم، آنان را به دستگاه عدالت بسپارند.

۵- وزارت محترم کشور با همت فرماندهی انتظامی غیور و فداکار، با طرحی جامع از قاچاق سلاح و نقل و انتقال آنها جلوگیری و عاملان را به دستگاه قضا بسپارند.

۶- در رابطه با عوامل داخلی و جریان‌ها و عناصری که در این فتنه، بنزین به آتش فتنه‌گران ریخته‌اند؛ با فریب‌خورده‌ها و ناآگاهان برخورد روشنگرانه شده و خواسته شود جبران کنند و با آنها که معاندانه رفتار کرده و اقدامات آنها از مصادیق مجرمانه است، برخورد قاطع کنند تا امنیت و آرامش مردم دستخوش عناد و سوءاستفاده‌ها قرار نگیرد.

۷- دادستان محترم به عنوان مدعی‌العموم برای احقاق حقوق شهدا و جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان و خانواده‌های آنان و جبران خسارات وارده به بیت‌المال عمومی و پرداخت دیه شهدا و کشته‌شده‌ها و نیز دیه‌های حاکی از جرح و نقص عضو، اقدام مقتضی داشته باشند.

۸- نمایندگان محترم ملت به وظایف نمایندگی مردم و قانونی خود در هر مورد و هر طور صلاح بدانند اقدام کنند.

۹- مردم برای ریشه‌کن شدن این فتنه و حفظ کشور از توطئه‌های دشمنان اطلاعات خود را به دستگاه‌های ذیربط بدهند.

۱۰- دولت محترم در تبیین رهآوردها و رفع مشکلات اقتصادی مردم در تلاش و جهاد خویش تسریع کند.

لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَکَ الْأُمُورَ حَتَّیٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ سوره توبه آیه ۴۸

حزب موتلفه اسلامی؛ ۶ مهر ۱۴۰۱


11698297
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است