بین‌الملل 19:39 - 27 شهریور 1393
تهران - ایرنا - دادگاه اتحادیه اروپا روز پنجشنبه حکم داد که تصمیم سال 2012 شورای اروپا برای تحریم و مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی ایران باید لغو شود.

به گزارش منابع خبری، این حکم که توسط شعبه بدوی دادگاه صادر شده به معنی لغو فوری تحریم بانک مرکزی ایران توسط اتحادیه اروپا نیست و قابل تجدیدنظرخواهی است.



بی بی سی نیز که این گزارش را منتشر کرده، نوشته است: ژانویه 2012 اتحادیه اروپا تصمیم گرفت خرید نفت از ایران را قطع کند و بانک مرکزی ایران را مورد تحریم قرار دهد. به دنبال تحریم بانک مرکزی ایران داراییهای این بانک نیز در اروپا مسدود شد.



تحریم های اتحادیه اروپا به دنبال رشته ای از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل وضع شد.



شورای اروپا در آن مقطع مدعی شده بود که یکی از دلایل تحریم بانک مرکزی ایران کمک این نهاد مالی به دور زدن تحریم های بین المللی علیه ایران بوده است.



دادگاه اتحادیه اروپا تاکید کرد که شورای اروپا برای این ادعای خود هیچ دلیل و مدرکی ارائه نکرده، به هیچ نقل و انتقال مشخصی اشاره نکرده و از این رو این تصمیم باید لغو شود.



رسانام**1577

انتهای پیام /*


4749084
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است