استانی 03:32 - 25 آبان 1397
یک تعاونگر برتر گنبدی:
خانم «صالحیان»، تعاونگر گنبدی که بارها به‌عنوان تعاونگر برتر استان و کشور انتخاب شده است، یکی از برنامه‌های خود را احیای کارخانه نساجی در استان گلستان عنوان کرد.

امیدوارم روزی بتوانم کارخانه نساجی را در گلستان احیاء کنم

«سیده گوهرشاد صالحیان امیری» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت شرکت تعاونی خود، گفت: از سال 82 کارمان را با آموزش 60 نفر از دختران ناشنوا و زنان سرپرست خانوار در گنبد کاووس آغاز کردیم. بعد از آن با مشارکت و عضویت همین افراد اقدام به تشکیل یک شرکت تعاونی کردیم.



وی، هدف از تشکیل این شرکت تعاونی به خود باوری رساندن افراد معلول جامعه برشمرد و افزود: در شرکت‌های تعاونی‌ چون همه افراد در شرکت سهم دارند، دلسوزانه کار می‌کنند.



مدیرعامل و موسس شرکت تعاونی تولیدی پوشاک و پرده بهزیست گنبد با بیان این‌که از خودگذشتگی در شرکت‌های تعاونی حرف اول را می‌زند، گفت: ملک خصوصی خودم به مساحت 485 متر مربع را به‌طور رایگان در اختیار این افراد قرار دادم.



صالحیان خاطرنشان کرد: در این شرکت تعاونی انواع روپوش‌های مدارس، لباس‌های بیمارستانی و کالای خواب تولید می‌شود. هم‌اکنون تولیدات کالای خواب ما طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد. شماری از کشورها نیز رغبت به خرید این تولیدات دارند که در تلاش برای انجام این کار هستیم.



وی یادآور شد: از سال 84 تاکنون هم در سطح شهرستان، استان و کشور بارها به‌عنوان تعاونی برتر انتخاب شدیم. امسال هم به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شدیم.



صالحیان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های زنان ناشنوا و زنان سرپرست خانوار، نداشتن مسکن بود که در این راستا با هزینه شخصی خودم زمینی را در نزدیکی دریاچه مصنوعی گنبدکاووس خریداری کردم. خانه‌ها در این زمین در حال ساخت است و تا پایان سال تحویل آن‌ها خواهد شد. این افراد در قالب وام کم‌بهره مسکن مهر اقساط خود را پرداخت می‌کنند.



این تعاونگر برتر کشور اظهار کرد: اعتقاد دارم شرکت تعاونی باید با افزایش سرمایه از طریق جذب افراد بیشتر، بتواند خود را بی نیاز از گرفتن وام کند.

وی در ادامه به طرح ملی خود نیز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با مجموعه فرمانداری، سپاه، بسیج و دیگر دستگاه ها در شهرستان گنبدکاووس در قالب طرح شهید «شوشتری» در راستای آموزش زنان ناشنوا، سرپرست خانوار، فارغ‌التحصیل دانشگاهی و روستایی، کمیته امداد، شهرداری و فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس به ترتیب ملک، ماشین برای رفت و آمد و مدرک رایگان را در اختیار ما قرار دادند. کار آموزش این افراد را نیز به‌طور رایگان با همکاری اعضای خانواده‌ام انجام می‌دهیم. افرادی که آموزش می‌بینند با یکدیگر تعاونی تشکیل می‌دهند و از وام برخوردار می‌شوند.



وی با اشاره به این‌که 300 نفر برای این طرح ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: این طرح برای 150 نفر اجرا شده و از نیمه آذر ماه با حضور 150 نفر دیگر آغاز خواهد شد. کلاس‌های آموزشی در بخش‌های خیاطی، بافتنی، عروسک‌سازی، کامپیوتر و سرمه‌دوزی برگزار می‌شود.



صالحیان گفت: در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، دکتر «رحمانی فضلی» گفتند که این طرح را طرح ملی اعلام کنید و از آن الگو بگیرید. استان‌های دیگر هم از این طرح استقبال کردند و خواهان اجرای آن شدند، اولویت من اجرای طرح در استان است.



وی ادامه داد: این آمادگی را دارم در هر جای استان که بانوان روستایی به آموزش نیاز دارند تا بتوانند دستشان در جیب خودشان باشد، این کار را انجام دهم.



این تعاونگر برتر کشور خطاب به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، خاطرنشان کرد: ما سال‌هاست که تحریم شده‌ایم، تحریم از الان که آغاز نشده که بگوئیم هم‌اکنون فشار روی ما است. باید به‌دنبال کسب درآمد رفت، راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که لازمه آن همت و تلاش است.



وی  با اشاره به حال و روز بد پنبه در استان، اظهار امیدواری کرد که روزی بتوانم کارخانه نساجی در استان گلستان را احیاء کنم و در این کار موفق باشم.



صالحیان، ریاست کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان گلستان، نائب رئیسی کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران و  مدیر عاملی تعاون گران استان گلستان را هم بر عهده دارد.

انتهای پیام


9974415
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است