بین‌الملل 05:50 - 03 تیر 1400

انتخابات ایران سیلی محکمی به بیگانگان بود/ تیری که به سنگ خورد

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - رامین حسین آبادیان: سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران جمعه گذشته برگزار شد. حضور پرشکوه و گسترده مردمی در این انتخابات در سراسر ایران توجه بسیاری از رسانه‌های منطقه و جهان را به خود جلب کرد. در همین راستا، «خلیل حمدان» عضو ارشد جنبش «أمل» لبنان صریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که در آن آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» پیروز شد، سیلی محکمی به کسانی بود که بر روی مشارکت اندک در آن حساب باز کرده بودند.

حمدان در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما در جنبش أمل از اینکه فرایند انتخابات ریاست جمهوری در ایران به صورت کاملاً موفقیت آمیز انجام شد، بسیار خرسند هستیم. ما پیام های تبریک جداگانه ای را برای امام خامنه ای (مد ظله العالی) و آیت الله رئیسی ارسال کردیم.

در ادامه مشروح گفتگو با خلیل حمدان، عضو ارشد جنبش أمل لبنان را می‌خوانید.

*همانطور که می‌دانید سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران جمعه گذشته برگزار شد. برگزاری این انتخابات با حضور گسترده مردمی علیرغم هجمه‌ها و تبلیغات خارجی گسترده علیه آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که در آن آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» پیروز شد، سیلی محکمی به کسانی بود که بر روی مشارکت اندک در آن حساب باز کرده بودند. حدود ۵۰ درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند و سیلی محکمی به کسانی زدند که چشم به مشارکت اندک دوخته بودند.

نکته بعدی که در این زمینه وجود دارد، پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات است. ملت ایران با این انتخاب خود نشان داد که همچنان روی شخصیت های قوی حساب باز می کند. قطعاً مناظراتی که در جریان تبلیغات پیش از انتخابات برگزار شد در رأی و نظر مردم ایران تأثیرگذار بودند. جشن هایی که پس از برگزاری انتخابات در اقصی نقاط ایران برپا شد نشان داد که همگان از برگزاری این انتخابات راضی بودند.

مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان داد که هیچیک از هجمه ها و تبلیغات سوء علیه این انتخابات موفقیت آمیز نبوده اند. اگر قرار بود تبلیغات رسانه ای دشمنان به ثمر بنشیند، نباید حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی مشاهده می شد. کاملاً واضح است که تیر بیگانگان برای رقم زدن مشارکت حداقلی در انتخابات ایران در نهایت به سنگ خورد.

* به نظر شما برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز نتایج حاصل از آنچه تأثیری در آینده تحولات منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت؟

قطعاً کسی نمی تواند تأثیر گذاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران بر روند تحولات منطقه ای را کتمان کند. نکته ای که من می خواهم بدان اشاره کنم، شخصیتی است که در این انتخابات به پیروزی رسید. آیت الله سید ابراهیم رئیسی یک شخصیت معروف است. او از جمله شخصیت های موفقی است که جمهوری اسلامی ایران تاکنون به خود دیده است.

به هر حال، ما در جنبش أمل از اینکه فرایند انتخابات ریاست جمهوری در ایران به صورت کاملاً موفقیت آمیز انجام شد، بسیار خرسند هستیم. این انتخابات نشان داد که در ایران ثبات وجود دارد. علیرغم اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد شکاف و جدایی در ساختار جمهوری اسلامی ایران بوده اند، اما ما در جریان انتخابات اخیر سطح بالای ثبات داخلی در ایران را مشاهده کردیم.

ما در جنبش أمل پیام های تبریک جداگانه ای را برای آیت الله سید ابراهیم رئیسی و نیز امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) ارسال کردیم. برگزاری موفقیت آمیز فرایند انتخابات در ایران ستودنی است.

*پرسش دیگر درباره تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» است. این کابینه یک کابینه ائتلافی است و بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی آن را ضعیف و شکننده توصیف می‌کنند. ارزیابی شما از آینده سیاسی کابینه جدید رژیم صهیونیستی چیست؟

باید به این نکته توجه داشت که رژیم صهیونیستی تداوم موجودیت خود را در تداوم اشغالگری می داند. این رژیم به ارتکاب قتل و غارت عادت کرده است. از همین روی، تمامی سیاستمداران آن جملگی باید در همین مسیر حرکت کنند. این بدان معناست که با نخست وزیری بنت نه قرار است اشغالگری پایان یابد و نه قرار است قتل و کشتار متوقف شود. بنت موظف است در چارچوب کلی سیاست های رژیم صهیونیستی که مبتنی بر اشغالگری، قتل و کشتار است، حرکت کند.

ما فراموش نکردیم که در طول سالهای اخیر تک تک نخست وزیران اسرائیل در ارتکاب قتل و جنایت علیه فلسطینیان و محور مقاومت با یکدیگر مسابقه گذاشتند. بنت نیز از این قاعده مستثناء نیست. بنابراین، نباید تفاوتی میان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی با دیگر مقامات این رژیم قائل شد. پیش بینی من از آینده این است که جرم و جنایات تل آویو همچون گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. با این حال، محور مقاومت از قدرت کافی برای متوقف ساختن این جنایات برخوردار است و این کار را انجام خواهد داد.

*از زمان پایان نبرد «شمشیر قدس» تاکنون گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین توانسته‌اند قواعد درگیری جدیدی را به دشمن صهیونیستی تحمیل کنند. به نظر شما آیا قواعد جدید معادله نبرد در اراضی اشغالی تاکنون مثمرثمر بوده است؟

بله. محور مقاومت در فلسطین توانست قواعد درگیری جدیدی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند. همگان با مشاهده توانمندی های مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در جریان نبرد شمشیر قدس به شدت غافلگیر شدند.

حجم و کمیت موشک هایی که توسط گروه های مقاومت فلسطین به سمت رژیم صهیونیستی شلیک شد نه تنها دشمنان محور مقاومت که حتی دوستانِ مقاومت را نیز غافلگیر ساخت. این اتفاق بزرگی بود که در جریان نبرد شمشیر قدس رقم خورد و قواعد درگیری را به نفع مقاومت فسطین تغییر داد.


11120279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است