اقتصادی 08:14 - 09 شهریور 1393
با انعقاد تفاهم نامه
ایلام- ایرنا- بر اساس تفاهم نامه منعقده میان سازمان های نظام مهندسی استان ایلام و استان واسط عراق، از این پس استان های همجوار این کشور همسایه از خدمات مهندسی ایران بهره مند می شوند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، رییس سازمان نظام مهندسی ایلام، پس از دیدار با معاون استاندار واسط عراق از انعقاد تفاهم نامه بین این سازمان و استان واسط عراق خبر داد.



ˈمنصور بهادریˈ در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ارتباطات و مراودات دیرینه استان های همجوار ایلام و جمهوری عراق از گذشته های دور وجود داشته و موجب پیوندهای عمیق مذهبی، قومی و تجاری شده است.



وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون با توافق مسوولان سیاسی دو کشور راه های توسعه این مراودات تجاری و مذهبی در حال گسترش است که امیدواریم تداوم پایداری به نفع دو کشور داشته باشد.



رییس سازمان نظام مهندسی ایلام با اشاره به اینکه ایران اکنون در جدول صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی رتبه هشتم جهان را داراست افزود: این موفقیت با سهمی معادل 95 صدم میلیارد دلار در بازار جهانی به دست آمده که در حال افزایش است.



بهادری یادآور شد: کشور عراق اکنون در حال بهبود بخشیدن به ایمنی، محیط زیست و کیفیت زندگی مردم پس از چندین سال جنگ خارجی و داخلی است به همین دلیل توسعه اقتصادی، سالم سازی امور مالی و اصلاحات پایدار در این کشور از خواسته های مقامات سیاسی کشور عراق است.



وی تاکید کرد: نیاز کشور عراق به خدمات فنی و مهندسی با توجه به بررسی های انجام گرفته تا پنج سال آینده بالغ بر 600 میلیارد دلار برآورد شده که این یک فرصت مناسب برای تغییر رویکرد صادرات کشور محسوب می شود تا شرکت های ایرانی و به ویژه ایلامی حضور پررنگ تری در بازار نظام مهندسی عراق داشته باشند.



رییس نظام مهندسی ایلام اضافه کرد: با توجه به مذاکرات و تفاهم نامه منعقده معاون استاندار واسط عراق نیز از استقبال مسوولان این کشور به ویژه استان واسط از دریافت خدمات مهندسی کشور ایران خبر داد.



بهادری افزود: ایشان ضمن ابراز رضایتمندی از انعقاد این تفاهم نامه اعلام داشتند که



تاکنون استان واسط عراق از این مزیت بی بهره مانده که امیدواریم با حضور متخصصان ایرانی و ایلامی این خلا در استان واسط عراق پر شود.



به گزارش خبرنگار ایرنا، در پی دیدار استاندار ایلام با استاندار واسط عراق در ماه گذشته و انعقاد تفاهم نامه ای اکنون ˈعادل زرگانیˈ معاون استاندار واسط عراق برای انعقاد تفاهم نامه در خصوص تبادل خدمات فنی و مهندسی وارد استان ایلام شده است.



استان مرزی ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و با سه استان دیالی، میسان و واسط عراق هم مرز است و از کوتاهترین و امن ترین فاصله تا مرکز بغداد نیز بهره مند می باشد. ک/3



7177/540

انتهای پیام /*


4605294
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» افلاطونی گفت: در تصویب طرح هادی روستایی باید دقت کافی وجود داشته باشد تا اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید خارج نشوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی از بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعتی با همت دولت خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان امور جنگل‌ها گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال یکی از برنامه‌های کنترل و مهار گسترش بیابان در کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که با واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن بازار به تعادل رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به منظور دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: سکوهای انتشار آگهی ملک در شیپور و دیوار، اگر تا هفته آینده وب سرویس مشخص شده (احراز هویت مالک و کد پستی ملک) را انجام ندهند، بخش مسکن‌شان مسدود خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز چهارم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۴۴۶ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در فروردین ماه ۲۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» روز گذشته سرانجام ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد؛ فرآیندی که موافقان و مخالفان بسیاری را داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است