استانی 15:53 - 01 تیر 1397
دری نجف آبادی:
خطیب جمعه اراک با بیان این‌که حادثه هفتم تیر انقلاب سومی برای کشور بود، گفت: این حادثه ناگوار باعث شد دست‌های زهرآگین منافقین از کشور قطع شود.

حادثه هفتم تیر انقلاب سومی برای کشور بود

به گزارش ایسنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی امروز جمعه اراک با اشاره به اقدامات موثر شهید بهشتی در کشور، گفت: قوه قضائیه را از شهید بهشتی داریم و این شخص یکی از افراد تأثیرگذار انقلاب بود که منافقین کور دل در 7 تیر ایشان و 72 تن از یارانش را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: سه انقلاب در کشور اتفاق افتاد که در انقلاب اول در سال 57 دست طاغوت از کشور قطع شد، در انقلاب دوم که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود دست آمریکا از کشور قطع شد. حادثه ناگوار هفتم تیر انقلاب سوم برای کشورمان بود که باعث شد چهره واقعی منافقین شناخته شده و دست‌های زهرآگین آن‌ها از کشور قطع شود.

خطیب نماز جمعه اراک با تأکید بر این‌که هدف اصلی منافقین رسیدن به قدرت تحت هر شرایطی است، گفت: ترور ناجوانمردانه 17 هزار نفر از مردم بی‌گناه کشورمان نشان از عمق جنایت منافقان دارد که برای رسیدن به قدرت از کشتن هیچ فرد بی‌گناهی دریغ نمی‌کردند. در دوران اول انقلاب با حمله به مراکز نظامی و برداشتن اسلحه‌ها سعی در گرفتن قدرت داشتند، اما خوشبختانه با هوشیاری ملت به هدفشان دست نیافتند.

دری نجف آبادی گفت: منافقین هم‌اکنون هم به دنبال قدرت هستند، چه جنایت‌هایی در عراق، یمن، سوریه و ... کردند، در واقع منافقین از گروه تکفیری داعش خطرناکتر و جنایت کارتر هستند.

وی در ادامه گفت: منافقین از هدف اصلی خود که فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است دست برنداشته‌اند و حاضر هستند کل کشور را به خاک و خون بکشند تا به قدرت برسند، اما در سایه امنیت کشور، هوشیاری دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و ملت ایران هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حادثه ششم تیر، گفت: خدا خواست ترور رهبر انقلاب نافرجام باقی بماند و این ذخیره عظیم انقلاب برای ما حفظ شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در غروب 9 دی شاهد بودیم این خرابکارها با رهبری منافقین چه تخریب‌هایی انجام دادند. اگر منافقین دوباره فرصت کنند از هیچ جنایتی غافل نخواهند شد.

خطیب جمعه اراک با تأکید بر این‌که امنیت ملی در سایه هوشیاری ملت، دولت، دستگاه انتظامی و ... محقق می‌شود، گفت: خوشبختانه مردم ما هوشیار هستند و گول دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های معاند را نخواهند خورد، اما با این حال بیش از پیش باید هشیار بود.

دری نجف آبادی تصریح کرد: باید  وحدت ملی، انسجام ملی، عزت ملی، اقتدار ملی واجب‌ترین اولویت ما باشد و در کنار آن باید از حوادث ناگواری که در تاریخ کشورمان اتفاق افتاد، درس گرفت.

وی با اشاره به گزارش رئیس کل دادگستری استان مبنی بر ورود 250 هزار پرونده قضایی در استان به دستگاه قضا گفت: باید بیش از پیش روی مباحث پیشگیری، انضباط اجتماعی و امثال آن کار کرد، تولید این همه پرونده برای جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری بسیار زیاد است. باید سلامت اجتماعی، انضباط اجتماعی، روابط سالم، احترام به حقوق همگان و ... در جامعه به درستی تبیین شود، تا در عمل شاهد کاهش پرونده های قضایی باشیم.

وی با ابراز ناراحتی از درصد آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در استان، گفت: شاید یکی از علل مهم در بوجود آمدن چنین معضلاتی بیکاری باشد که می‌توان برای رفع بیکاری در استان با راه‌اندازی صندوق توسعه که بصورت سهامی عام است، اشتغال بیشتری برای افراد در استان فراهم کرد.

دری نجف آبادی ادامه داد: استان کرمان این تجربه موفق را در بحث ایجاد صندوق داشته است و با تأسیس صندوق مولی‌الموحدین(ع) مشکلات بسیاری از مردم استان رفع شده است. اگر قرار است این صندوق در استان تأسیس شود با مشارکت همه مردم و بصورت سهامی عام باشد و مهم‌تر از همه مدیریت آن به عهده  افراد امین و با تدبیر باشد، نه این‌که مدیریت آن مثل مدیریت صندوق فرهنگیان باشد که سرمایه افراد یک شبه به فنا برود.

وی با اشاره به این‌که ایجاد این صندوق قلک بزرگی برای یک میلیون و 500 هزار جمعیت مردم استان و نسل‌های آینده آن‌ها خواهد بود، گفت: در کنار این امر باید سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی محصولات استان که پتانسیل صادرات دارند صورت بگیرد.

دری نجف آبادی با اشاره به تغییر مدیریت شرکت هپکو در هفته پیش، گفت: مدیریت جدید باید به فکر رفع مشکلات این کارخانه باشد و در کنار تلاش کارگران، مهندسان این شرکت بتوانند به شرایط مطلوب تولید دست پیدا کنند، البته دولت هم باید اولویت خود را بر روی خرید محصولات تولید داخل بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی‌های جام جهانی نشان داد غیرت انقلابی و غیرت اسلامی دارد و به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند است.

انتهای پیام


9818751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است