استانی 13:07 - 25 آذر 1397
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: فضاهای بازی و تفریحی استان نیازمند مناسب سازی است.

بازی کودکان آذربایجان غربی در فضاهای غیراستاندارد

سعید فریور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: فضاهای بازی وتفریحی در سطح استان بویژه کلانشهر ارومیه با وجود اقدامات انجام شده، نیازمند مناسب سازی و استاندارد سازی لازم هستند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۷۱۱ واحد مهد کودک شهری و روستایی با ۱۴۹۰ مربی در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: طبق آمار موجود تعداد ۱۹ هزار و ۱۵۰ پیش دبستانی( ۴تا۶ ساله ) و ۶۰۰۰ کودک (یک ماه تا ۴ سال) در مهدکودک‌های استان آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کودکان مشغول به تحصیل در مهدکودک‌های استان در چند سال گذشته رشد خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: بهزیستی آذربایجان غربی برای توسعه کمی و کیفی مهدکودک‌های استان اقدامات موثری انجام داده و اجازه فعالیت به مهدهای کودک‌ غیراستاندارد را نمی‌دهد.

فریور در پاسخ به اینکه چند درصد مهدکودک‌های استان از شرایط استاندارد برخوردارند، اظهار کرد: نمی‌توان به صورت درصدی اعلام کرد ولی در خصوص استاندارد سازی، صرفا در حال حاضر استاندارد سازی شامل وسایل بازی کودکان می‌شود که با همکاری اداره استاندارد در خصوص دریافت کد استاندارد برای وسایل بازی و انجام امور لازم برای نوسازی وسایل بازی و تعویض آنها اقداماتی انجام شده تا فاصله خود را با استاندارد مهدکودک‌های کشور کم کنیم.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای طرح توسعه، تجهیز و پایدار سازی مهدکودک های مناطق محروم روستایی، اجرای طرح یک وعده غذای گرم جهت پیشگیری از سوتغذیه در مناطق محروم، گسترش خدمات آموزشی، رفاهی و پرورشی، صدور و تاسیس مهدکودک با حمایت بهزیستی کشور در مناطق آسیب پذیر و محروم از جمله طرح‌های مختلف در جهت توسعه کمی و کیفی مهدکودک‌ها و خدمات پرورشی است.

انتهای پیام


10001422
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است