استانی 18:44 - 17 اسفند 1399
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از راه‌اندازی پنجمین دستگاه اهدایی سازمان بهداشت جهانی جهت انجام تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه ملکولی وابسته به فعالیت این دانشگاه خبر داد.

امکان تشخیص تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه ملکولی کردستان مهیا شد

 ابراهیم قادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در جهان، پنجمین دستگاه اهدایی سازمان بهداشت جهانی در راستای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه ملکولی کووید ۱۹ در استان راه اندازی و قریب به یک‌ماه با کار بی وقفه، طراحی و انجام آزمایش متعدد سرانجام موفق به شناسایی بیماران مشکوک به کرونای جهش یافته و تشخیص آن شد.

وی افزود: در این آزمایشگاه کرونای جهش یافته در نمونه سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ مورد شناسایی قرار گرفت که همه آن موارد از نوعB.1.1.7   و از سوی انستیتو پاستور ایران مورد تایید است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این نتایج نشان می‌دهد که سایر واریانت‌های دیگر هم ممکن است همراه این نوع جهش یافته در جامعه وجود داشته باشد.

قادری اخاطرنشان کرد: پیش از این، نمونه افراد مشکوک به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌شد و یک هفته بعد جواب تست به دست ما رسید اما در شرایط جدید امکان این وجود دارد که پاسخ تست را ۲۴ ساعت بعد از آزمایش در اختیار داشته باشیم.

وی خطاب به شهروندان یادآور شد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرید تا از شیوع بیشتر گونه‌های جهش یافته کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام


10981519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است