گوناگون 04:30 - 01 اردیبهشت 1394
همشهری‌آنلاین:یکی از مهمترین چالش های روابط عمومی تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است. بسیاری

به گزارش شارا، بسیاری از اوقات روابط عمومی پیام هایی را برای شبکه‌های اجتماعی تولید می‌کند که مقبول مخاطبان قرار نمی‌گیرد. در این نوشتار بر آنیم تا فنونی را که می توان برای ارسال پیام های موثر برای هر شبکه اجتماعی به کار برد را معرفی کنیم

اهمیت این متن به این دلیل است که اگر شما در شبکه اجتماعی حضور پیدا کنید و پس از مدتی انتظار برای دیدن عکس العمل افراد، عمر مطلب مورد نظرمان به پایان برسد و هیچ بازخوردی نداشته باشید، تمام تلاش و انگیزه تان زیر سوال می رود. تولید محتوای تعامل برانگیز و به طور کلی استراتژی شبکه های اجتماعی یک چالش روزانه برای همه کسب و کارهای کوچک است. در اینجا به نکاتی برای به اشتراک گذاری مطلب در فیسبوک، توییتر، پینترست و لینکداین می پردازیم.

درگیر نمودن افراد در صفحات مربوط به کسب و کار بسیار دشوارتر از درگیر نمودن آنها در صفحات شخصی است. این امر به این دلیل است که با وجود اینکه همه ما می دانیم چه چیزی مورد توجه و علاقه دوستانمان در رسانه های اجتماعی است نمی توانیم این نوع محتوا را بر روی صفحه کسب و کارمان به اشتراک بگذاریم. برای مثال یک عکس از یک کودک با نمک یا یک ویدیو خنده دار با وجود حجم بالای تعاملی که ایجاد می کند بر روی صفحه ای که نام برند شرکتمان بر آن قرارداده شده قابل انتشار نیست. در این نوشتار به طور خلاصه به چند نکته و ایده برای تولید محتوای مناسب برای شرکت ها در رسانه های اجتماعی اشاره خواهیم کرد.

  • فیس بوک

یادداشت هایی که روی فیس بوک بیشترین تعامل را ایجاد می کنند همراه با عکس هستند، بنابراین پیدا کردن عکس های خوب یک عنصر کلیدی استراتژی شما بر روی این رسانه خواهد بود. برای پیدا کردن عکس های جذاب به سراغ عکس های قدیمی خود و شرکتتان بروید. استفاده از نقل قول های تصویری نیز تعامل بالایی را ایجاد می کند، همچنین می توانید با قراردادن جای خالی در جملاتی که پست می کنید و درخواست از مخاطبان برای پر کردن جای خالی ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید.

رأی گرفتن از طرفداران روشی دیگر برای بالا بردن سطح تعامل است اما حتی این پست ها هم باید با عکس همراه شوند.

  • پینترست

اگر آلبوم جذابی برای پینترست ندارید چیزهای دیگری هستند که می توانند به شما بر روی این رسانه اجتماعی کمک کنند. برای مثال می توانید یک تابلو از تمام چیزهایی که الهام بخش شما و برندتان هستند درست کنید و یا برای رویدادهای شرکتتان تابلو بسازید و به همه شرکت کنندگان رویداد در مورد این تابلو اطلاع دهید تا در این باره با یکدیگر بحث و گفتگو کنند.

همچنین می توانید عکس هایی از اعضای تیم تان را همراه با یک معرفی کوتاه یا زندگینامه آنها منتشر کنید. این تابلو را می توانید در سایر شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. تهیه تابلو هایی با موضوع تعطیلات یا مناسبت های ملی و مذهبی یا حتی به اشتراک گذاری دستور پخت نوع خاصی از غذای مورد علاقه کارکنان نیز می تواند به ایجاد رابطه ای صمیمی با مخاطبان کمک کند.

  • توییتر

در توییتر باید توییت های هوشمندانه ایجاد کنید و آنها را به مقاله اصلی یا یک عکس لینک کنید. آمار و ارقام در توییتر با اقبال خوبی مواجه می شوند و شانس بالایی برای ریتوییت شدن دارند. پس سعی کنید از آنها به عنوان قلاب استفاده کنید آمار و ارقام در توییتر با اقبال خوبی مواجه می شوند و شانس بالایی برای ریتوییت شدن دارند. پس سعی کنید از آنها به عنوان قلاب استفاده کنید تا مخاطب را به مطلب اصلی بکشانید. نقل قول ها نیز مانند آمار ریتوییت قابل توجهی دارند مهم ترین نکته در مورد نقل قول ها انتخاب پیامی با کمتر از 140 کارکتر است.

پرسیدن سوال های ساده که با کمتر از 140 کارکتر قابل پاسخ دهی هستند نیز روش مناسبی برای ایجاد ارتباط با کاربران توییتر است. ارائه راهنمایی ها و ترفندها، یاد دادن کلک های سریع، استفاده از مقالات آموزنده و خنده دار نیز انواع دیگری از محتوای تعامل برانگیز مناسب برای توییتر هستند. به طور کلی در کسب و کارهای آی تی محور توصیه می شود که از توییتر استفاده شود.

  • لینکداین

لینکداین بستری با محتوای صنعتی و حرفه ای است. بنابراین کاربران آن به دنبال محتوایی عمیق تر و تخصصی تر هستند. به اشتراک گذاری کتاب های الکترونیک صنعتی و تخصصی و مطالب عمومی درباره کسب و کار بازخورد مناسبی در رسانه لینکداین دارد. به اشتراک گذاری ایبوک های صنعتی و تخصصی و مطالب عمومی درباره کسب و کار بازخورد مناسبی در رسانه لینکداین دارد. نکته مهم در اینجا افزودن نظرات شخصیتان به مقالات و گزارشاتی است که منتشر می کنید. به علاوه می توانید در گروه های لینکداین نیز مانند توییتر سوال مطرح کنید، لینکداین پر از متخصصانی است که تشنه پاسخگویی به سوالات شما هستند. ایجاد سوال های ساده و شفاف، نظر دادن را برای مخاطب راحت می کند.

  • اینستاگرام

اینستاگرام بستر نرم افزاری مناسبی برای توصیف سبک زندگی جاری در حاشیه برند و کسب و کار شماست. پشت صحنه کسب و کارتان را به شکلی جذاب و دیدنی به تصویر بکشید و از این طریق به ایجاد شفافیت برای شرکت و برندتان کمک کنید. تصاویر کسل کننده از محصولاتتان را کنار بگذارید و از عکس هایی هوشمندانه استفاده کنید که در مکان های صحیح گرفته شده اند و در نهایت به یاد داشته باشید که ویدیوهای منتاژی یکی از پرتعامل ترین محتواهای اینستاگرام هستند.

در ایران به دلیل اعمال فیلترینگ شدید برای رسانه های اجتماعی این امکان وجود دارد که روابط عمومی ها بخواهند از بسترهای نرم افزاری داخلی به این منظور استفاده کنند. اما به خاطر داشته باشید که یک شبکه اجتماعی داخلی هیچگاه نمی تواند جای شبکه های اجتماعی خارجی را بگیرد. در عین حال جایگاه یک شبکه اجتماعی داخلی (حداقل تا زمانی که آزادی شبکه های اجتماعی در ایران وجود ندارد) ویژه و بی بدیل است و بهتر است شرکت ها و موسسات به این بسترها نیز توجه داشته باشند.

در باب رسانه‌های جتماعی ایرانی پیشتر در شارا مطالبی منتشر شده است که می توانید در مورد آن جستجو و مطالعه کنید.


6233719
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است