فرهنگی‌هنری 06:33 - 12 مهر 1394
هنر عیب پوشی
چشم‌های هر کسی حالت مخصوص به خود دارد؛ یکی چشم‌های فرورفته دارد و دیگری چشم‌های بیرون آمده؛ یکی چشم‌های درشت دارد و دیگری . . . و مسلما هرکدام این مدل‌ها حسن‌هایی دارند که باید برجسته شده و عیب‌هایی که باید پوشانده شوند.



مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین: چشم‌های هر کسی حالت مخصوص به خود دارد؛ یکی چشم‌های فرورفته دارد و دیگری چشم‌های بیرون آمده؛ یکی چشم‌های درشت دارد و دیگری . . . و مسلما هرکدام این مدل‌ها حسن‌هایی دارند که باید برجسته شده و عیب‌هایی که باید پوشانده شوند. در این مطلب الهه حسینی، کارشناس آرایشگری به شما می‌گوید چگونه باتوجه به مدل چشم‌های‌تان بهترین حالت را به آنها بدهید به‌گونه‌ای که زیبایی آنها را چندین برابر کنید.



نزدیک کردن چشم‌های دور



هنر عیب‌پوشی



در این مدل که چشم‌ها فاصله زیادی از هم دارند، برای نزدیک‌تر نشان دادن، دور تا دور داخل چشم‌ها مداد مشکی بکشید و تا جایی که امکان دارد تا گوشه چشم‌ امتداد دهید. بهتر است از خط‌چشم‌های گوشه‌دار استفاده کنید یعنی خط‌چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید. این کار باعث می‌شود فاصله میان چشم‌های شما کمتر خودش را نشان دهد؛ چون خط‌چشم این فاصله را می‌پوشاند.




چشم‌های افتاده



هنر عیب‌پوشی



چشم‌هایی که گوشه‌هایش به سمت پایین است نیاز به بالا بردن دارد، در این مورد خط‌چشم مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. ابتدا از سایه برای روشن کردن استفاده کرده و همان‌طوری که برای چشم‌های گرد سایه می‌زنید، آرایش کنید؛ با این تفاوت که خط چشم باید تیره‌تر باشد. بعد از سایه زدن، خط‌چشم را از گوشه چشم شروع کرده و تا انتها بکشید؛ منتها اگر ظاهر دراماتیک‌تری می‌خواهید در انتهای چشم خط‌چشم را به سمت بیرون و بالا انحنا دهید؛ درست مثل صورت خندان.




کوچک کردن چشم‌های درشت



هنر عیب‌پوشی



اگر حدقه چشمان‌تان از مردمک بیرون زده، پیشنهاد می‌کنیم پشت چشم را یک خط‌چشم پهن بکشید. درضمن توصیه می‌کنیم از سایه تیره هم به‌عنوان مکمل استفاده کنید، چون سایه تیره بیرون‌زدگی را می‌پوشاند. وقتی تیرگی‌های پشت چشم زیاد شود، چشم فرورفته‌تر جلوه می‌کند.




اگر چشمانی گرد دارید



هنر عیب‌پوشی



یک مداد ابروی قهوه‌ای می‌تواند کاری کند که چشم‌های گرد شما خود را بهتر نشان دهند؛ در مرحله بعد با یک سایه سبز کم‌رنگ تمام ناحیه چشم و خط مژه‌ها در پلک پایین را رنگ بزنید. سبز پررنگ را هم به پلک‌ها بزنید و درنهایت با سایه قهوه‌ای دودی ،خط مژه‌ها را در پلک بالا پررنگ کنید تا چشم‌ها حالتی دودی شکل پیدا کنند. یادتان نرود کشیدن خط‌چشم مایع هم می‌تواند کاری کند که چشم‌های شما حالت خود را بهتر نشان دهند. برای ریمل زدن به مژه‌های بالا قناعت کنید چراکه ریمل زدن روی مژه‌های پایین چشم را گردتر نشان می‌دهد.




دور کردن چشم‌های نزدیک



هنر عیب‌پوشی



در این مدل، فاصله‌ بین دو چشم از اندازه‌ یک چشم کمتر است. به منظور ایجاد فضا در گوشه‌های داخلی چشم، از سایه‌های روشن مثل سفید مات یا براق استفاده کنید. برای اینکه توجه را به گوشه‌ خارجی چشم معطوف کنید، بیشتر ریمل بزنید و از مژه‌های مصنوعی، مخصوصا در گوشه‌های خارجی چشمان‌تان استفاده کنید.




برجسته کردن چشم‌های فرورفته



هنر عیب‌پوشی



اول از همه باید سراغ ابروها بروید و با مداد ابرو به آنها حسابی شکل دهید و درون آنها را پر کنید تا به خوبی خود را در صورت نشان دهند. با سایه طلایی دور چشم را رنگ دهید و بعد با سایه نارنجی روی حدقه چشم را پر کنید. حواس‌تان باشد رنگ‌ها را حسابی با هم مخلوط کنید تا مرز میان آنها مشخص نباشد، درنهایت برای کامل کردن سایه چشم، خط مژه‌ها را با سایه‌ای قرمز- قهوه‌ای مشخص کنید. با یک برس تمیز رنگ سایه‌ها را یکنواخت کنید. یک ریمل مشکی هم می‌تواند پایان‌بخش کارتان باشد؛ کافی است مژه‌ها به‌خصوص سر آنها را با یک لایه ریمل مشکی بپوشانید.




درشت کردن چشم‌های ریز



هنر عیب‌پوشی



برای اینکه چشم‌های‌تان را درشت‌تر نشان دهید اول از همه با مداد قهوه‌ای به ابروهای‌تان مدل دهید. بعد سراغ سایه صورتی بسیار کم‌رنگ بروید و ناحیه اطراف چشم را رنگ بزنید؛ حالا با سایه قهوه‌ای دور چشم را پررنگ کنید و با پخش کردن آن با انگشت، حالتی دودی به چشم بدهید؛ به‌خصوص زیر چشم را. سایه دودی یا سیاه ملایم هم می‌تواند حالت چشم‌های شما را بهتر نشان دهد. بعد از سایه، سراغ خط چشم مایع بروید و با آن دورتا دور چشم را بکشید و درنهایت مژه‌ها را با ریمل مشکی پررنگ کنید.




چشم‌هایی با پلک‌های افتاده



هنر عیب‌پوشی



چشم‌هایی با پلک‌های افتاده یک لایه اضافه پوست زیر ابرو دارند که روی پلک می‌افتد و باعث می‌شود پلک کوچک‌تر دیده شود. این افراد نیاز به روشن‌سازی با سایه ندارند، فقط گوشه‌های پلک را سایه بزنید؛ سپس مقدار مناسبی از یک سایه تیره را روی قسمتی از پلک که زیر قرار گرفته، بزنید. سپس دورتادور این خط را سایه تیره بزنید تا با خطای دید حالت گردی بیشتری به چشم داده شود. خط چشم را کمی طولانی‌تر بکشید تا این ترکیب متعادل شود.




اگر چشم‌های ریز آسیایی دارید



هنر عیب‌پوشی



برای اینکه چشم‌های‌تان حالت‌شان را بهتر نشان دهند، باید با مداد خاکستری ابرو، یک کمان ملایم به ابروها بدهید و تمام نقاط خالی را کاملا با مداد پر کنید. در مرحله بعد با سایه سفید تمام ناحیه چشم را روشن کنید و حدقه چشم را با سایه خاکستری ملایم رنگ بزنید. با سایه آبی روی خط مژه‌ها را یک خط بسیار باریک بکشید و کمی آن را در گوشه خارجی چشم ادامه دهید. یک ریمل سرمه‌ای می‌تواند پایان‌بخش کار شما باشد.


7157862
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است