گوناگون 21:13 - 08 خرداد 1395
ایرانی‌ها در دو سه سال اخیر نام شهر وین، پایتخت اتریش را بیشتر از نام دیگر شهرهای جهان شنیده‌اند.

میشایل هاوپل برای امضای تفاهمنامه همکاری با شهرداری تهران در پایتخت به سر می‌برد

اگرچه دلیل این امر میزبانی دولت اتریش از جلسات مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5بوده است اما این‌بار حضور شهردار وین در تهران برای امضای تفاهمنامه همکاری با شهردار پایتخت کشورمان موجب شده است تا بار دیگر توجه‌ها به این شهر اروپایی جلب شود.

میشایل هاوپل شهردار کهنه کار و موفق وین که از 22سال قبل (سال 1994) به‌طور همزمان عهده‌دار سمت شهرداری و استانداری پایتخت اتریش است در 2روز گذشته از پروژه‌های شهری و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی پایتخت چون مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد، پل طبیعت، برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج‌فارس، استانداری تهران و ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران بازدید کرده است.

وی صبح روز گذشته از مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران بازدید کرد. شهردار وین پس از این بازدید با اشاره به اینکه تعریف بحران در منطقه خاورمیانه با شهری چون وین فرق می‌کند، از بحران‌های طبیعی و حوادث انسان‌ساز به‌عنوان عمده موضوعات بحرانی برای وین نام برد و تعامل مثبت سازمان‌های مختلف با همدیگر و نیز با شهروندان را یکی از عوامل مهم در مواجهه درست با بحران‌ها دانست.

میشایل‌هاوپل درباره وجود سوله‌های بحران در تهران نیز گفت: بازدید از مرکز مدیریت بحران شهر تهران انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. برای شهری که 11میلیون نفر جمعیت دارد، داشتن چنین مرکزی از اهمیت فراوانی برخوردار است. وی یادآور شد: همکاری‌های وین و تهران به‌صورت کلی و نیز در زمینه مدیریت بحران برای 2شهر از اهمیت برخوردار است و می‌توانیم در این زمینه کارشناسان خود را برای همکاری و تبادل تجربیات به مرکز شما در تهران اعزام کنیم.

  • خوشحالی از بودن در تهران

بازدید از شمال غرب تهران و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی پایتخت در منطقه 22از دیگر برنامه‌های شهردار وین در تهران بود. هاوپل که برای نخستین بار به ایران سفر کرده است درباره تهران گفت: خوشحالم که امروز در تهران هستم و شاهد پیشرفت‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی این شهر به‌عنوان شهری توسعه یافته و پیشرو در حوزه مدیریت شهری هستم. وی همچنین به نکته‌ای اشاره کرد که تمام گردشگران خارجی هنگام حضور در تهران و دیگر شهرهای کشور به آن اشاره می‌کنند.

شهردار وین گفت: باید بگویم تصویری که ما در اروپای مرکزی از تهران داریم و آنچه اینجا و در بازدیدهای خود از شهر تهران دیدیم، با یکدیگر قابل مقایسه نیست. به گفته وی وجود مناظر بکر گردشگری و فضای سبز را می‌توان از نقاط بارز شهر تهران دانست.

شهردار وین تأکید کرد که مدیریت شهری در تهران فوق‌العاده عمل کرده است.وی درباره فعالیت‌های تهران در حوزه شهرسازی نیز به نداشتن اطلاعات کافی درباره تهران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در اروپا با یک دید نگران به کشور ایران نگاه می‌شود و البته ایران عامل ثبات در منطقه به‌حساب می‌آید و روابط بسیار سنتی که بین 2کشور وجود دارد، این تعاملات می‌تواند عاملی مؤثر در جهت افزایش ارتباطات و انتقال تجربیات باشد.

هاوپل به تشابهات بین منطقه 22وین و تهران نیز اشاره کرد. در این‌باره وی به‌وجود دریاچه، شهرک‌های مسکونی بزرگ‌ترین بیمارستان‌های تخصصی شهر همچون بیمارستان مغز و اعصاب ایران اشاره کرد. شهردار وین درباره تعاملات و انتقال تجربیات بین شهرهای وین و تهران به‌منظور افزایش همکاری‌ها نیز اظهار داشت: قطعا برای رسیدن به تعاملات سازنده و تقویت این روابط باید اقداماتی صورت پذیرد و در این بین نقش شهرداران و عوامل اجرایی 2شهر را نمی‌توان نادیده گرفت.

  • برنامه‌های 5 ساله توسعه وین

«تهران شهر ناشناخته‌ای نیست.» این جمله‌ای بود که شهردار وین در مصاحبه با روزنامه همشهری به آن اشاره کرد و گفت:‌ دوست داشتم از نزدیک شهری را که می‌شناختم احساس کنم. میشایل هاوپل درخصوص اختیاراتش در طول 22سال شهرداری وین گفت:‌ البته دست ما برای هرگونه اقدام کامل باز نیست اما در چارچوب قوانین اتریش و اتحادیه اروپا هر اقدام مفیدی را برای رفاه شهروندان انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های 5 ساله توسعه در این شهر تصریح کرد: وین بزرگ 1.9میلیون نفری در اتریش کوچک 8میلیون نفری جا دارد. البته در همین شهر هم توسعه حمل ونقل عمومی به بخش خصوصی سپرده نمی‌شود و دولت باید نیمی از هزینه‌های ساخت و توسعه حمل ونقل عمومی را بپردازد. بر پایه توسعه بخش‌های مختلف است که وین شهری جهانی برای مردمش شده و برنامه توسعه‌اش را دنبال می‌کند.


7932956
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است